Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Solvalla 2010-03-25
V64-5 Ahlsell Lappland Race
10. LAMBORGHINI S.T. 59% 27
Svanstedt Åke
2. RAFTING MESLOIS 32% 48
Uhrberg Thomas
6. TIFFANY BRODDA 29% 53
Adielsson Erik
11. NASTY COMPOSITE 13% 106
Kihlström Örjan
9. SHAKIRA TROT 12% 72
Lindblom Carl-Erik
12. REGENT ROYAL 10% 94
Takter Johnny
1. MAJESTIC RODNEY 3% 180
Sternsjö Joakim
5. BARA BÄST BOWLER 2% 249
Kern Klaus
3. ZEB KÄBB 1% 471
Fromell Per
4. OUT OF SIGHT 1% 0
Kontio Jorma
7. LION CROWN 1% 608
Jansson Rikard S
8. SUPER QUI 1% 495
Skoglund Jan a

Senast uppdaterad: 2010-03-24 20:10:02, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V64-1 Solvalla
V64-2 Solvalla
V64-3 Solvalla
V64-4 Solvalla
V64-5 Solvalla
V64-6 Solvalla
  Travforum -> Tips & Spel -> V64 -> V64-5 Solvalla

Diskutera omgångens V64. Startlistorna uppdateras vanligtvis någon gång under morgonen.
Username

Password

1   [ 2 ]   3   4  
Author Message
Posted: 2010-03-27 09:59:38 Edited(1): 2010-03-27 10:00:39

Became a member: 
Forum posts:
typ

ludde har kört ijhäl några svenskar

svanstedt får skylla sig själv! han kan ju släppa spets, så vad fasen är problemet?
Reply
Andynalan Posted: 2010-03-27 11:38:39 Answer to: "typ :D"

Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641

så vad fasen är problemet?

Klaus Kern....
Reply
Posted: 2010-03-27 13:35:44
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
vadå? svanstedt kan som sagt släppa ledningen om han inte vill ha tryck på sig, vad finns det att gnälla om? Är ju hans eget fel att det inträffar när han dämpar tempot.
Reply
Posted: 2010-03-27 14:44:29 Answer to: "vadå? svanstedt kan som sagt släppa ledningen om han inte vill h"

Became a member: 
Forum posts:
du är ju så korkad så du borde ju inte ha yttrandefrihet
Reply
stallbrucelee Posted: 2010-03-27 18:35:42

Became a member: 2010-01-18
Forum posts: 294
Det är ju inte första loppet som K Kern är ute o cyklar i, han har ju inte häst o fog för det heller....ett gäng skithästar som han kör skiten ur....stackars hästar.
Reply
Posted: 2010-03-27 23:01:07 Answer to: "du är ju så korkad så du borde ju inte ha yttrandefrihet"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
finns det ingen åldersgräns på forumet? bort med dig lilltjejen!

men då antar jag att ni ska böla på svanstedt efter hans styrning med celebrity photo på jägersro, i princip samma sak där. Körde ijhäl sin häst efter en helt för offensiv styrning och kom bland de sista? Körde jenny för sakta i spets? HAHA
Reply
Posted: 2010-03-28 03:27:00 Answer to: "finns det ingen åldersgräns på forumet? bort med dig lillt"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
Längesedna jag skrev något på forumet men när man ser någon så jävla korkat, ointelligent, brist på kunskap, eller du får kalla det vad du vill, så kunde jag bara inte hålla mig.

Har du inte bättre kunskaper så skäm fan inte ut dig, självinsikt kanske något som försvinner på äldre dagar? Eller har du plokko som idol och vill leva upp till din master?
Reply
Posted: 2010-03-28 13:42:27
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
brist på kunskap och korkad? är det inte du som går till personangrep utan att ens påpeka vad problemet är? allt du har att komma med är "fan vad korkat", utveckla din åsikt lilltjejen? eller är det för svårt för dig?

varje kusk är fri att köra sin häst som han vill, regeln att man ska köra för bästa möjliga placering utefter hästens förmåga är något som ingen domare i sverige bryr sig om, knappast någon kusk heller. Finns oändligt med bevis för det.

En gåta varför svanstedt inte fick böter för sin manöver, hans agerande var direkt farligt medan kerns agerande enbart var ett tecken på att han är dålig kusk.
Reply
dujorha Posted: 2010-03-28 14:19:15

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Att kuskar använder sina hästar för att sätta sig i respekt respektive ta ut "små" uppfattade orättvisor begångna mot dom är absolut inget nytt !! Såg sådan för många många år sedan !!! Det går ut över spelare o hästägare som vanligt !! Har alldrig beivras utan det ska sanera sig själv så att säga !
Reply
Posted: 2010-03-28 22:49:47 Answer to: "Att kuskar använder sina hästar för att sätta sig i res"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
finns en orsak till varfrör ingen svarar spets mot ludde eller goop, dem har offrat många hästar för att få den "respekten".
Reply
Posted: 2010-03-29 00:22:42 Answer to: "brist på kunskap och korkad? är det inte du som går till p"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
är inte frågan om några personangrepp från min sida, det är ju HELT uppenbart att du båda saknar både kunskap och är krokad, så du kan inte skylla personangrepp på mig för något du visar upp, trams. Sedan komerm du med personangrepp på mig, men tar det med en nypa salt, bjuder dig på det så du kan boosta ditt självförtroende lite.

"varje kusk är fri att köra sin häst som han vill"

Vilken planet lever du på? finns ett strikekt regelmente som visar exakt hur kusken ska bete sig, sluta kom med helt idiotiska uttalanden tack.

SLuta sedan dra hela sverige, hela reglemenett och alla domare över 1 rand utifrån hur någon bedömt vid ett speciellt tillfälle, hur jävla korkad i ditt huvud är du inte?? Svara inte ens, du har inte tillräckligt med kunskap för det.

En jävla tur att du inte är något annat än en staketkusk, det kan amn tänka på varje dag vilken tur travsporten har när man tänker på allt det dåliga, kunde vara betydligt sämre. God kväll
Reply
hogan Posted: 2010-03-29 06:44:16 Answer to: "vadå? svanstedt kan som sagt släppa ledningen om han inte vill h"

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Ska han släppa o sitta i rygg på ett sänke sedan då eller?? Tror du Ludde hade släppt??????

Sen duharja....klart andra gjort likdant, men de har lite material att ta av och sen är det ett psykologiskt krig detta att kom aldrig upp o tryck på mig, jag släpper aldrig, men Kern har knappast hästar för ha fog för sådana styrningar, han kommer ju bara sabba det lilla han har...medans Björn o Åke t.ex kan alltid komma tillbaka och nästa gång trycker ingen...detta är inget annat än en markering.....plus att Åke kände sig väl stark med sin häst, höll ju strålande ändå.....frågan är om Kern kommit imål ännu.....han är väl kvar i sista sväng än....plus hästen mår nog ganska dåligt ett tag efter den urblåsningen......håller fast vid....stoppa Kern från svenska travbanor...och nej, jag tar inte i....jag talar fakta, för han kör inte för bästa placering som man ska i loppen, han kör lopp som en som kör bil och aldrig gjort det förr....mao. uselt.
Reply
hogan Posted: 2010-03-29 07:07:18 Answer to: "finns det ingen åldersgräns på forumet? bort med dig lillt"

Han tog en chans att komma förbi innan sista sväng, vet att hästar kan kännas som en runt miljon sista 700m och när de vrider på i tredje sen så går de bra i några hundra meter för att sedan få soppatorsk direkt...trodde du Folke hade varit med ett tag för att veta at detta är väldigt vanligt.....men jag kan bara se mig mellan dina rader ett Svanstedt agg, int direkt byggda på fakta eller så.....vet att du sagt att du inte är en tippare utan en travfantast, men vad innebär detta....att sånt som varje kusk upplever flera ggr per vecka och är allmänt känt fenomen....att du inte ens är så beläst, då undrar jag vad din entusiast bygger på??

Är det som bland ungdomarna i fotboll, där man ser nästan huliganiskt på andra motståndare för jag har sällan sett ngn som enbart försvarar Ludde och kastar skit på t.ex Åke Svanstedt än dig...så man kan verkligen undra vart din tjusning med trav bygger på egentligen....för mig är den uppenbar.....eller vill du att jag ska ta fram ur lopparkiven 10 ggr som Ludde styrt på offensivt med sina hästar, för att sedan tvärstanna efter 200m....fan det är hästar vi pratar om, ibland kan de blåsa onormalt mycket efter ett sånt lopp så det finns en naturlig förklaring, ller så är det banan som är krävande och som passar just en viss typ av hästar o vissa inte, så de kan kännas sjukt bra 700 kvar men efter gå på i tredje så får de mjölksyra efter 2-300m då de gräver ner sig och det tar fel på vissa hästar. Trodde du visste sånt??? Men din begränsning genomsyrar allt mer.....hacka på kuskar o yngre människor här inne, det är din specialite`
att psyka en yngre tjej här inne....wow.....patetiskt.
Ställ dig i Malmö FF klacken istället, tycker du ska satsa på vara huligan istället.
Reply
Posted: 2010-03-29 09:16:04
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
"hur jävla korkad är du?" är inte det personangrepp?

vad vet du om mina kunskaper?? frågan är hur mycket du vet när du tror att kuskar runt om i landet bryr sig om "reglementet". Bryter mot det i varje lopp med halvspårskörning, tar platser som inte finns och att köra för bästa möjliga placering är ett jävla skämt.

Svanstedt är sverige bästa tränare och en av de bästa kuskarna, men det finns inte mycket som skiljer hans styrning av celenrity photo och klaus kerns, på samma nivå.

Vart ser du sedan detta "fenomen" att jag ständigt ska hylla ludde och kasta skit på svanstedt? Ludde gör sådana usla styrningar hela tiden, han kör knappast för bästa möjliga placering i många av sina lopp. Vinner inte han så skiter han i vilket, kan lika bra komma sist och sedan slänger han ut hästen från stallet.

Var det inte svanstedt som erkännde i TV att han inte körde för bästa möjliga placering? vad hände? inget, HAHA. Grymt reglemente!!
Reply
hogan Posted: 2010-03-29 09:43:35

finns det ingen åldersgräns på forumet? bort med dig lilltjejen!

allt du har att komma med är "fan vad korkat", utveckla din åsikt lilltjejen? eller är det för svårt för dig?

Kasta inte sten när du sitter i ett glashus Folke

Verkar som du vill provocera folk här inne för att få dem avstängda, bara för du blivit det.

Vad jag vet....det är vad du skriver inget annat, och att du är precis lika dryg som förut.
Reply
hogan Posted: 2010-03-29 09:48:33

två första raderna är dina citat, glömde påpeka detta...står i din fina språkväxling med Travspanarn lite ovan här!! ^^
Reply
hogan Posted: 2010-03-29 09:58:14

Och hur fan kan du jämnföra Åkes styrning av Celebrity Photo med Klaus Kern??? Helt otroligt!!!!!!

Har ju nyss beskrivit hur en häst kan kännas 700m kvar för att sedan vara helt tom efter 200m....har du aldrig sett fetta förut???? Detta händer ju alla kuskar för svaret är hästen ller banan...INTE kuskens fel. Läs vad man skriver istället för att kalla folk för korkade.

Och vad då jag tror att kuskarna bryr sig om reglementet??? Vart kan du se det någonstans....fattar inte ens vart du får det ifrån....så jag kan inte försvara ngt du tycker jag är korkad för som jag inte ens påstått, men det är väl så när man griper efter halmstrån har jag hört.
Reply
Posted: 2010-03-29 12:30:36 Answer to: ""hur jävla korkad är du?" är inte det personangrep"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
"hur jävla korkad är du?" är inte det personangrepp?

Allt är relativt, i detta fallet så är det nog så att du mer uppfattar det som så, är att det i själva verket är det.

Skulle aldrig beskylla något för något utan att det finsn underlag som stryker.

Det du visar det vet jag såklart och vad du visat hittills är inget imponerande.
Nu gör du det igen, drra alla kuskar över 1 kant och påstår att alla skiter i det, är precis som i ishockey, ibland tar man en 2 minutare, betyder det att alla hockeyspelare skiter fullständigt i reglementet? sluta kom med dumma uttalanden nu.

Nu är du där igen och jämför åkes styrning Åkes och celebrity photo.
Detta visar på SÅÅÅÅ dålig kunskap,att det kan liknas med en blockhalt häst som man dömma ut direkt.

Det som skiljer deras 2 styrningar markant är att Åke körde andra favoriten medans kern körde en totalt chanslös häst, Åke körde för att vinna loppet, kern körde för att han fick en hjärnblödning ochville förstöra för Åke, kan du inte se skillnad på dessa saker som "travfantast"
så lägg bara ner att följa travet, för då är du påväg utför som en alzaimerspatient.

Nej Åke har inte erkänt att han inte kört för bästa möjliga placering. SLuta hitta på saker/ inbilla dig.

För övrigt kan du läsa Dr.Phils eleganta inlägg om och om igen och ta åt dig.
Reply
Posted: 2010-03-29 18:53:10
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
Ok, då måste jag och hela folket hört fel när han sade det i TV? han bötfälldes inte med motivering "man kan ändra sig efteråt" eller " han blev påhoppad av media". Hur var det? parodi på reglementet var det i alla fall.

Att celebrity photo var spelad till andrahansfavorit är väl inget försvar? hästen var fortfarande chanslös och betydligt sämre än HTH. Svanstedt körde bort en trolig top 3 placering genom styrningen.

Att Kerns häst var chanslös är självklart en bedömingssak, han trodde själv inte det? Dock ganska kul att han fick böter för "vårdslös styrning" och inte för att han "inte körde för bästa möjliga placering" vilket dem tydligen inte kunde döma då kern ansåg hästen inte vara reglerbar och att han gjorde en felbedömning.

Rättelse för att inte dra alla kuskar över en kant, alla vettiga kuskar bryter mot reglementet i nästan varje lopp. De sämre kuskarna följer reglementet och vinner kanske 1 lopp om året. Styrningen Kern gjorde inträffar ofta, skillnaden är att nu var det en skitkusk och i TV, att det sedan inträffade mot ett profilnamn och favoritspelad häst hjälpte också till. I ett ramlopp med andra kuskar så hade folk knappt höjt på ögonbrynen åt det.
Reply
Posted: 2010-03-29 21:16:45 Answer to: "Ok, då måste jag och hela folket hört fel när han sad"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
trodde du hade liiiite sunt förnuft i dig men du är ju fan full av skit totalt.
Dessutom hittar du bara på saker som inte stämmer.
Reply
1   [ 2 ]   3   4