Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Åby 2009-04-30
V65-5 Uttagning Konung Gustaf V:s Pokal/Euro Classic Trot (4-år h/v)
3. LAVEC KRONOS 51% 28
Takter Johnny
6. MARSHLAND 49% 38
Kihlström Örjan
8. SPRING EROM 35% 47
Adielsson Erik
2. REVENUE J:R 13% 119
Kolgjini Lutfi
7. CONRADS EPILOG 9% 86
Untersteiner Johan
11. SMOKING GUN 4% 167
Jansson Torbjörn
1. WIRANAS DREAM 1% 195
Uhrberg Thomas
4. REJÄL KARSK 1% 387
Söderkvist Stefan
5. LOUISVILLE ÅS 1% 313
Heiskanen Veijo
9. VICTOR SAFIR 1% 491
Sundberg Hans-Owe
10. TRIM 1% 242
Goop Björn
 
Senast uppdaterad: 2009-04-30 20:05:02, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V65-1 Åby
V65-2 Åby
V65-3 Åby
V65-4 Åby
V65-5 Åby
V65-6 Åby
  Travforum -> Tips & Spel -> V65 & DD -> V65-5 Åby
 

Diskutera V65 & Dagens Dubbel. Startlistorna uppdateras vanligtvis någon gång under morgonen.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Travzonen Posted: 2009-04-29 06:05:16
V65-5 | Uttagning Konung Gustaf V:s Pokal/Euro Classic Trot (4-år h/v)
1:A PRIS 80 000 kr 2140 A

1. WIRANAS DREAM Uhrberg Thomas
2. REVENUE J:R Kolgjini Lutfi
3. LAVEC KRONOS Takter Johnny
4. REJÄL KARSK Söderkvist Stefan
5. LOUISVILLE ÅS Heiskanen Veijo
6. MARSHLAND Kihlström Örjan
7. CONRADS EPILOG Untersteiner Johan
8. SPRING EROM Adielsson Erik
9. VICTOR SAFIR Sundberg Hans-Owe
10. TRIM Goop Björn
11. SMOKING GUN Jansson Torbjörn

Turordning: 6-7-11-2-3-8-1-10-4-5-9
Reply
Posted: 2009-04-30 14:38:53

Became a member: 
Forum posts:
Härligt lopp igen där jag tror det räcker med fyra hästar - och visst låter det fegt men jag måste spela lite med hjärtat också.

Spring Erom har haft tråkiga startspår men ändå vunnit enkelt och gjort det bra i sina fyra senaste starter. Så spår åtta avskräcker inte mig från att tro på den även i dag och streckprocenten är fina för oss som gillar lite större summor pengar.

Revenue J:R från ett perfekt startspår måste också tippas riktigt tidigt.

Lavec Kronos vann hur enkelt som helst senast mot bl a Marshland och jag ser inget som tyder på att det skulle gå annorlunda mellan dessa två i den här starten även om Hultman har siktat mot det här loppet. Så bra är inte Marshland och om Luddes hästar har spår två och tre så är det redan förlorat det slget för Marshland så den lämnar vi utanför systemet medan Lavec Kronos streckas.

Conrads Epilog har skrällt förr och hästen besitter en viss kapaciet och med tanke på att det här loppet kan bli rena dårhuset om inte bl a Örjan accepterar att slaget är förlorat så kanske Conrads Epilog kan vara streckvärd med sina sju procent.

Övriga hästar är endast utfyllnad enligt mig om man nu inte gillar att spela på Trim som dock inte visat så mycket på slutet men två procent lockar på något sätt men jag ser det inte som riktigt realistiskt.
Reply
Posted: 2009-04-30 14:58:35

Became a member: 
Forum posts:


V 3, LAVEC KRONOS
Lavec Kronos bör spåra runt om
Reply
Posted: 2009-04-30 18:01:00
Åby

Became a member: 
Forum posts:
Tog först beslutet att spika Revenue J:R men ändrade mig sedan till Sprin Erom som varit helt enorm i sina prestationer på slutet, inga smyglopp vunna där inte utan det har varit grovjobb och sen svara på upploppet.

Jag vet inte hur loppet kommer att köras men en tanke är väl att Revenue J:R får en bra start och hamnar i rygg på Lavec Kronos som i sin tur får Marshland utvändigt direkt. Här tror jag inte Takter är sugen på att släppa även om det finns open stretch att tillgå.

Spring Erom har soms agt varit mäktig vid senaste starter och nu undrar jag lite hur det blir med Erik Adielsson i sulkyn istället för B Goop. Bara det inte blir galopp för att jag nu väljer att spika. Står hästen på benen och Erik är aktiv så borde den vinna det här loppet. Risken finns att en smygkörd Revenue J:R vinner genom open stretch.

Det lutar åt spik på Spring Erom
Reply
[ 1 ]