[ 1
]
|
|
Posted: 2009-01-29 23:37:26
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tror att jag (eller någon annan) har haft detta uppe förr, men jag provar igen..
Skulle det inte vara roligt om man hade en tävling mellan banorna vilken bana som kört in mest pengar.
Exempel:
Vi på Hagmyren kör in 7,2 miljoner under kommande etapp. Mantorp kör in 8. Detta är dessa banor 1 & 2a på.
Som "pris" får vinnande bana (Mantorp i ovan givna exempel) annordna en rikstotohelg (lördag + söndag), där den banan får skriva "propparna" till helgens lopp.
Tror det kan bli roliga/annorlunda lopp på detta sättet + att det kan bli lite mer samarbete på banorna för att vinna tävlingen.
Perra, Soberano, Nyckel, Grenka och Toastmachine får spinna vidare.... (brukar bli bra förslag då 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-01-30 00:05:52  Tror att jag (eller någon annan) har haft detta uppe förr, men jag provar igen..
Skulle det inte vara roligt om man hade en tävling mellan banorna vilken bana som kört in mest pengar.
Exempel:
Vi på Hagmyren kör in 7,2 miljoner under kommande etapp. Mantorp kör in 8. Detta är dessa banor 1 & 2a på.
Som "pris" får vinnande bana (Mantorp i ovan givna exempel) annordna en rikstotohelg (lördag + söndag), där den banan får skriva "propparna" till helgens lopp.
Tror det kan bli roliga/annorlunda lopp på detta sättet + att det kan bli lite mer samarbete på banorna för att vinna tävlingen.
Perra, Soberano, Nyckel, Grenka och Toastmachine får spinna vidare.... (brukar bli bra förslag då 
Answer to: "Tror att jag (eller någon annan) har haft detta uppe förr, men j"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Låter kul men det bör väl vara ett snitt per stall på banan eller ngt i den stilen annars blir jag på Hoting nog tvungen att byta bana  Eller kanske måste börja ragga nya tränare
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-30 00:26:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ja, det låter kul och verkligen som något att spinna vidare på
orkar inte engagera mig just nu...men gillar idén !
Som Soberano också säger så kanske snittet borde spela in. Låter sunt.
Om det blir söndagslopp kanske bästa bana totalt kan få styra lördagens V75a och bästa snitt får styra söndagsloppen ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-30 00:29:21
|
Became a member:
Forum posts:
|
låter lite små skoj.. Men som sagt, mycket ojämnt bland banorna hur många tränare de har. Minst 5 tränare eller så kanske och sen ett snitt så det inte blir ojämnt för de banor med många fler.
Knepigt för för dem att gå ihop och skriva proparna. Men en omröstning skulle kanske inte vara jätte svårt att fixa. Roligt pris!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-31 19:12:09 Edited(2): 2009-01-31 19:14:18  Tror att jag (eller någon annan) har haft detta uppe förr, men jag provar igen..
Exempel:
Answer to: "Tror att jag (eller någon annan) har haft detta uppe förr, men j"
|
Became a member:
Forum posts:
|
gick och klurade lite på detta igår.
ännu en anledning att dela in i småzoner?
om varje bana ska köra en egen söndagsrunda hinner man knappt igenom banorna på 1 år och det blir väl lite segt?
om man istället har tex 12 mindre zoner så hinner man igenom alla dom på en etapp.
man skulle kunna göra så här:
i varje runda finns tex 5-7 propsitionslösa lopp. dessa lopps propositioner betämmer stallen i den zon som för veckan står som arrangör. man kan göra så att det för varje lopp finns ett par rutor att ställa in för att lägga sin egen "stallröst" om vilka propositioner som ska gälla. man kan ställa in
1: ålder - 3, 4 eller äldre
2: distans - k, m eller l.
3: pengar insprunget - kan väljas av tex 5 rutor: max 50, max 250, max 500, minst 500, eller ingen begränsning, eller vilka gränser som kan vara rimliga, dvs vad som nu kan vara bra och lätthanterliga "urvalskriterier"
4: sto, hingst/blandat
när alla stall (som vill rösta) i zonen har gjort sina önskningar om propositioner läggs dom mest valda alternativen ut som lopp i rundan.
förslagsvis håller man det ganska enkelt så att alternativen inte springer iväg för mycket. då blir det svårt att få fram lopp som majoriteten i zonen vill ha.
man skulle sen kunna slumpa på vilken av banorna i zonen som loppen körs, eller kanske att dom läggs på olika banor i zonen?
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|