Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Stallstrategi

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
B_Good Posted: 2007-08-03 22:56:33

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Älskar redan travspelet trots barnsjukdomar o halvdana resultat o hoppas spelet växer till sig på ett skoj sätt, har redan sett mycket roliga förslag i förslagstråden..
Tycker dock att forumet inte riktigt kommer igång (van från HatTricks konf) så jag tänkte testa med en liten stallstratgitråd. Då vi alla är nybörjare så kan man undra lite hur ni andra tänker.
Tänkte börja med att presentera mitt eget stall och hoppas fler följer..

(stall) GulSvart
Stallet är beläget på Gotland o hemmabana Visby, dit jag tyvärr inte lyckats kvala in nåra hästar till de kommande tävlingarna. Stallet har satsat på tränare mellan 2-4stjärnor och olika inriktninger (slösade en hel del pengar på att dra nya) och skötare med minst 3stjärnor.
Stallet har 5 hästar o kommer byggas ut till det dubbla om möjligheten ges framöver. 2 av hästarna varav en Irländare är "starthästar" o tänkta att dra in pengarna till stallet även om vi pga dyra resor startar sporadiskt. Sen har vi ett sto som redan fått en avkomma som kommer börja starta i sprinterlopp och 2st lovande 1åringar. Tanken är att starta på Valla, Eskilstuna, Kalmar o Visby där resorna är billiga och behålla hästarna så länge de tjänar pengar och byta ut dem om man nosar upp något klipp på hästauktionen. Skulle även vilja ha möjlighet till större stall så man kan exprimentera lite med avel. Gulsvarts filosofi är att få fram året-runt-hästar o hoppas kunna dra in pengar på vinterbanor o under taskiga förhållanden i vinterSverige. Vi använder oss av mindre kända kuskar i bra form o försöker starta hästarna i full form. Ekonomin haltar, mycket pga initiala misstag och ett svag betting-beroende.
Reply
[ 1 ]