[ 1
]
|
|
Posted: 2009-01-06 15:19:08
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vilken avelshingst ger bäst avkommor? Är det Eeegit eller?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-06 15:20:12  Vilken avelshingst ger bäst avkommor? Är det Eeegit eller?
Answer to: "Vilken avelshingst ger bäst avkommor? Är det Eeegit eller?"
|
Became a member:
Forum posts:
|
anyone but eeegit...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-06 15:22:37
|
Became a member:
Forum posts:
|
Haha ok... vad är det man ska titta efter för att få bra avkommor då?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-06 15:25:50  Haha ok... vad är det man ska titta efter för att få bra avkommor då?
Answer to: "Haha ok... vad är det man ska titta efter för att få bra av"
|
Became a member:
Forum posts:
|
hur hingsten och stoet tränar. ju bättre träningssiffror desto bättre chans för bra föl. nu har ju eriksson fixat upp fölvärdena också så det kanske är läge nu. tänk bara på att om du skaffar föl nu så förlorar du masor av 3-årings-säsongen. den kommer bli 4 nästa säsong oavsett om den fått 3 dagar eller 3 månader som 3 åring.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-06 15:28:47
|
Became a member:
Forum posts:
|
Åhå.. ok tack för svaren
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-06 20:03:24
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hur ska man veta hur avelshingstarna tränar? Jag tror väl inte att stallägarna orkar hålla på att mejla runt det till alla som är intresserade?
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2009-01-07 00:38:32  Hur ska man veta hur avelshingstarna tränar? Jag tror väl inte att stallägarna orkar hålla på att mejla runt det till alla som är intresserade?
Answer to: "Hur ska man veta hur avelshingstarna tränar? Jag tror väl inte at"
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
|
Ta Grenkas ! Den tränar grymmt ! Finns ingen annan i närheten av honom !
20 spänn sa vi va grenka?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-07 02:00:21
|
Became a member:
Forum posts:
|
Growing Ship och min Stopping trasher tränade precis likvärdigt som 3-åringar Andynalan, och med tanke på att Stopping fortsatt träna grym så tvekar jag på att det ändrats !
Däremot har jag själv redan sagt i andra trådar att Grenkas redan hunnit visa mer som avelshingst. Något jag i och för sig fick blandad respons på, då hans avkommor inte sprungit in så mycket än.
Jag tycker dock fortfarande Growing Ship har lämnat många ganska fina avkommor för att vara avel, som borde kunna springa in en del bara de får lite tid.
Stopping däremot har en del att bevisa ännu . En del helkassa , men också Ett gäng föl med runt 10 eller över på de blå har det blivit. Får väl se hur de tränar på och går i lopp 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-07 14:15:40
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag har en efter Stopping Trasher, Strong Sword heter den, men den blev ganska kass. 2-3-2-0 och tränar 0,06 intervall nu som 3-åring.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-07 19:29:27
|
Became a member:
Forum posts:
|
Japp, som sagt, en del att bevisa...Å andra sidan, sätt en 1 på spurt och en fyra på intervall på den där Maxo, och du skulle lätt fått tillbaka dina 50.000
Det går ju inte att jämföra med stuteriet. Jag har dragit ett gäng där och 2-3 av dem var klart sämre än det där...för 400.000 ! Jippi ! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-08 17:15:48
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag har en fin efter growing ship 2-5-2-3 kom 2 a i debuten på 2140.
Testade även med stopping trasher på samma häst så ja får se vilken som är bäst.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2009-01-08 17:30:34
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Även Rascasse som ligger ute på auktion och Jemanja med värdena 5-4-4-2 är mkt fina avkommor. Har även fått mail från flera andra med ganska fina värden så Avelskungen levererar fortfarande. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-08 22:45:44  Även Rascasse som ligger ute på auktion och Jemanja med värdena 5-4-4-2 är mkt fina avkommor. Har även fått mail från flera andra med ganska fina värden så Avelskungen levererar fortfarande. 
Answer to: "Även Rascasse som ligger ute på auktion och Jemanja med vär"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jemanja utklassade en annan Growing Ship avkomma idag Skipping Brezze
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-08 23:39:30 Edited(2): 2009-01-08 23:40:44
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jojo , men allt det där säger ju mera en hel del om nyckfullheten i aveln.
Oavsett några vinster hit och dit så här i början av etappen så är det ju ändå så att Growing Ship redan har ett antal fina avkommor efter sig som blir 3 den här etappen !
Visst...Han har också , precis som Stopping Trasher, ett antal riktiga kameler (om man ser till medelvärdet) som säkert har kassa siffror, men ändå ;
Dom ovan nämnda Growing-fölen visar ju ändå att det går att få bra hästar från aveln med nuför tiden. RIKTIGT KUL !
Sedan kan säkert någon hävda att Growing Ship t.ex. har massor föl den här etappen och några fler borde bli bra. Sant till viss del ! men de kostar också rätt lite jämfört med aveln. Inte konstigt om det är svårare att få en riktig kanon då.
Det viktigaste är väl att aveln blir lite jämnare, med en liten chans till att få den där stjärnan också, och den finns nog nu 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|