Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> Tränare/skötare! Ett v&au...

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2009-01-02 22:56:42

Became a member: 
Forum posts:
Åter igen..man måste ju kunna få välja "skicklighet" på sina skötare/tränare...är ju orimligt med nuvarande system då man kan anställa 5 skötare och alla har allmän som skicklighet! Till vilken nytta?? ska man sen avskeda för att förhoppningsvis få en annan skicklighet så kostar det en jävla massa pengar i slutänden..spelet är så realistiskt det kan vara på dom flesta plan utom på just denna punkten där det fallerar helt!
Hoppas verkligen på en ändring Mvh/ smoking
Reply
spanarn Posted: 2009-01-07 17:12:19 Answer to: "Åter igen..man måste ju kunna få välja "skickli"

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
Jag förstår inte, varför vill du ha olika specialiteter på skötare? Det enda som skötaren gör är att se till att formen går upp, och därför behövs det väl inte specialiteter?

Beträffande tränarna så spelar inte specialiteten sådär jättestor roll. Jag tror att skickligheten (dvs. antal stjärnor) är mer avgörande. Skulle alltså inte hålla på och sparka tränare och anställa nya för att få en annan specialitet, om jag var du.
Reply
Posted: 2009-01-07 21:35:56 Answer to: "Jag förstår inte, varför vill du ha olika specialiteter p&a"

Became a member: 
Forum posts:
Varför jag vill ha olika specialitete på skötarna är för att jag befodrar dom till tränare och då följer deras egenskaper såklart med, har också förståt att det inte spelar en så avgörande roll vilken "specialitet" tränarna har, vilket känns aningens meningslöst..tycker att själva funktionen falerar iom det..det borde ju ha en viss inverkan..nej jag har helt lagt ner att sparka och anställa..fick ett tips från "dd mannen" om vad som fungerade bäst och kör på det..men det är nog en majoritet av oss nya spelare som ödslar en massa pengar i onödan på ett system som är ett märkligt lotteri och som dessutom i slutänden inte har någon större inverkan på hästarnas träning..borde ju vara som du säger att stjärnorna, dvs skickligheten borde vara det enda som räknas och iom det det enda som skall finnas.

Är helt enkelt bara ett förslag och en åsikt från min sida..ju mindre frågetecken dessto bättre

/ 5 tränare 5 olika skickligheter..
Reply
Posted: 2009-01-07 23:37:29

Became a member: 
Forum posts:
Kollade av det där lite, jämförde ett tag genom att träna med en allmän/en special, varsitt pas, båda 5-stjärniga ...
Om jag minns rätt tror jag det var 10-15 % ungefär som det verkade skilja.

Men visst, vore ju skönt som du säger om vi redan när vi anställer en ny skötare kan få veta specialiteten. Då kan man sparka den direkt medans den är 1-stjärnig och ta en ny tills det kommer en med rätt specialitet,

Lite som anställningsintervjuer i turbofart
Reply
Posted: 2009-01-08 20:58:37 Answer to: "Kollade av det där lite, jämförde ett tag genom att trä"

Became a member: 
Forum posts:
Nu kommer någon rödgardist föreslå fackförbund och a-kassa
Reply
Posted: 2009-01-08 21:41:57

Became a member: 
Forum posts:
Typ Göran Vänster kanske??..
Reply
[ 1 ]