[ 1
]
|
|
Posted: 2008-10-23 12:19:54
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ska man stryka en häst som ska springa sitt första lopp idag, om hon bara går ner i form oavsett hur man tränar henne? Alla andra värden höjs varje dag men formen går ner. Hjälper det med löp i kroppen el blir det värre?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-23 12:29:01 Edited(1): 2008-10-23 12:29:49
|
Became a member:
Forum posts:
|
kör defensivt med hästen,formen går ner om man inte startat hästen på 15 dagar el om du har nyss skaffat ett stall så går vissa hästar ner direkt i form.Sen kommer formen att öka efter loppet
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-10-23 12:29:56  Ska man stryka en häst som ska springa sitt första lopp idag, om hon bara går ner i form oavsett hur man tränar henne? Alla andra värden höjs varje dag men formen går ner. Hjälper det med löp i kroppen el blir det värre?
Answer to: "Ska man stryka en häst som ska springa sitt första lopp idag, om hon bara"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Om häst inte startat på 15 dagar börjar den tappa formen och den börjar inte gå upp igen förränn du har startat den så starta idag,kör defensivt och sen kan du slipa formen igen och tänk på att starta minst var 15:e dag  Lycka till!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-23 12:33:22
|
Became a member:
Forum posts:
|
Okoki då är jag med  Har nystartat stall så hon har aldrig fått chansen. Tack så mycket för tipsen 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-30 19:13:27
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag provade att träna allmän träning på min Ajatella Järkevästi Hän, som hela tiden gick ned i form, och snabbt dessutom! Han tränade då bra, och gick upp i form lagom till sin första start, där jag beslöt att inte kräva så mkt av honom.. Hästen i fråga är just nu skadad, men har övergått från Allvarligt Skadad till Skadad på jättekort tid, så tror han kommer tillbaka ganska snabbt igen.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-30 21:29:22 Edited(1): 2008-10-30 21:30:50  Jag provade att träna allmän träning på min Ajatella Järkevästi Hän, som hela tiden gick ned i form, och snabbt dessutom! Han tränade då bra, och gick upp i form lagom till sin första start, där jag beslöt att inte kräva så mkt av honom.. Hästen i fråga är just nu skadad, men har övergått från Allvarligt Skadad till Skadad på jättekort tid, så tror han kommer tillbaka ganska snabbt igen.. 
Answer to: "Jag provade att träna allmän träning på min Ajatella Järkevästi Hän,"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Precis vad jag gjorde oxå  tränade Allmän 100% nån dag och de hjälpte. hon var inte så bra i starten men formen gick iallaf upp  Startade henne deffensivt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-30 21:30:06  Jag provade att träna allmän träning på min Ajatella Järkevästi Hän, som hela tiden gick ned i form, och snabbt dessutom! Han tränade då bra, och gick upp i form lagom till sin första start, där jag beslöt att inte kräva så mkt av honom.. Hästen i fråga är just nu skadad, men har övergått från Allvarligt Skadad till Skadad på jättekort tid, så tror han kommer tillbaka ganska snabbt igen.. 
Answer to: "Jag provade att träna allmän träning på min Ajatella Järkevästi Hän,"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Lycka till med honom förresten och hoppas han blir bra snart 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]