[ 1
]
|
|
Posted: 2008-10-19 13:07:10
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kan man göra något när hästen är skadad som gör att den blir bättre? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-19 13:10:30
|
Became a member:
Forum posts:
|
skaffa en veterinärklinik !
dyrt iofs
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-10-19 15:56:27
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Förstår inte riktigt vad kliniken gör. Ser ingen förändring på skadetiden mot förr vid tex kastrering.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-10-19 15:58:15  Förstår inte riktigt vad kliniken gör. Ser ingen förändring på skadetiden mot förr vid tex kastrering.
Answer to: "Förstår inte riktigt vad kliniken gör. Ser ingen förändring på skadet"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Samma här. Har också funderat mycket på det då jag inte märkt ngn skillnad, misstänker att det är ännu en miss i programeringen.....Tror INTE att den hjälper för tillfället.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-19 15:59:29
|
Became a member:
Forum posts:
|
har ingen själv heller..får bara skadade hästar då man kapar nötterna på dom..då e de bara o vänta i 8 dgr... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-19 16:07:27
|
Became a member:
Forum posts:
|
fast det är möjligt att skade tiden för just kastrering är fast. Kanske går vanliga skador fortare att läka? Jag har ingen aning.
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2008-10-19 21:30:11  Förstår inte riktigt vad kliniken gör. Ser ingen förändring på skadetiden mot förr vid tex kastrering.
Answer to: "Förstår inte riktigt vad kliniken gör. Ser ingen förändring på skadet"
|
Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
|
Det blir halva skadetiden på vissa hästar men på de allra flesta är det ingen skillnad. Har en känsla av att de som tränar bättre kan bli friska snabbare men har ingen exakt statistik för att det stämmer.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-20 08:10:07  Det blir halva skadetiden på vissa hästar men på de allra flesta är det ingen skillnad. Har en känsla av att de som tränar bättre kan bli friska snabbare men har ingen exakt statistik för att det stämmer.
Answer to: "Det blir halva skadetiden på vissa hästar men på de allra flesta är det"
|
Became a member:
Forum posts:
|
mm.., men det är ju allt skillnad på allvarligt och lätt skadad.., dom läker ju olika. Den lätta går ju på nåra dar medans den allvarliga går på ungefär 2 veckor, eller?
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-10-20 08:15:45
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Beror också på åldern har jag märkt. Ju yngre ju snabbare läker dom ihop vad jag har förstått.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-20 09:36:01  Beror också på åldern har jag märkt. Ju yngre ju snabbare läker dom ihop vad jag har förstått.
Answer to: "Beror också på åldern har jag märkt. Ju yngre ju snabbare läker dom ih"
|
Became a member:
Forum posts:
|
niceigt 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-21 18:46:40
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag har en häst, som nyligen, när han sprang sitt första (!) lopp, blev allvarligt skadad.. Inskaffade veterinärklinik, men verkar som han blivit sämre..
Light Stone, hingst fyra år, gick på 15.1 i sin första start och blev sexa, avslutade på 1.o3.1..
Är det någon som tror att det är något att spara för att se om det läker..?
Och sedan, om de blir friska, är chansen större att de blir lättare skadade, efter att de har varit skadad en gång..?
Knivigt när man måste ha startat fem gånger för att få köpa en ny häst, Light Stone var första hästen som startade i mitt stall, Fastorama duger inte till något, tränar upp henne före jag ens vågar visa min på tävlingsområdet med henne.. Så nu sitter jag här, men en allvarligt skadad häst, några ettåringar och ett odugligt treåringt sto med endast utgifterna som sällskap.. *suck* Min vanliga tur.. 
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2008-10-23 18:58:34
|
|
|
Posted: 2008-10-23 19:17:55
|
Became a member:
Forum posts:
|
Okeej, han har faktiskt blivit bättre..! Han har över gått från statusen Allvarligt Skadad, till Skadad, hoppas han kommer ingen på banan..  Fast är det med min vanliga tur, så blir han nog skadad i det loppet med.. :P
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|