Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Nya etappen

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
JontePuma Posted: 2008-09-21 12:40:17

Became a member: 2008-07-12
Forum posts: 605
Har en liten undran... Nya etappen drar ju igång den 1 okt... men redan from den 1 okt så finns lopp för 3 åringar??!?!? Vem kan starta i dom? Borde inte denna etapps 3 åringar bli 4 då..och unghästarna som blir 3 den 1:a har ju 3 dagars anmälningstid?
Eller kan man fortfarande anmäla sina 3 åringar (som då blir 4)?? eller blir dom strukna då?
Reply
Posted: 2008-09-21 13:34:49 Answer to: "Har en liten undran... Nya etappen drar ju igång den 1 okt... men redan fr"

Became a member: 
Forum posts:
Jag har för mig att jag anmält en 3 åring till ett 3-åringslopp där anmälningen var i etapp 2 men loppet i etapp 3. Då räknades hästen som en 3 åring trots att han blev 4 år, om jag minns rätt.

Jag har för mig detta men är inte 100% säker.
Reply
Posted: 2008-09-21 18:34:11 Answer to: "Jag har för mig att jag anmält en 3 åring till ett 3-åringslopp där an"

Became a member: 
Forum posts:
Jo, precis så blev det förra säsongsskiftet. Fyraåringar i treåringslopp. En bugg, typ.
Reply
Posted: 2008-09-21 19:53:17

Became a member: 
Forum posts:
hästen måste uppfylla anmälningskriterierna när den anmäls inte nödvändigtvis när loppet körs. Vilket gör att det ser lite lustigt ut.
Reply
[ 1 ]