Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> Födsel?

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2008-09-20 12:45:07

Became a member: 
Forum posts:
Både en fråga och en idé.

Var kan man se det exakta datumet när en häst är född?

Finns inte den funktionen tycker jag att man borde lägga till det. Till exempel:

Hounarble Bandwith, född 2008/09/15

Bara ett exmpel.

Jag kom på det när jag kollade på mitt sto sneaking breeze... Jag ville få reda på när hon blev 3år, vilken dag hon blir det, så jag kan börja tävla med henne. Men nu hittade jag inte det..
Reply
B_Good Posted: 2008-09-20 12:51:46 Answer to: "Både en fråga och en idé. Var kan man se det exakta datumet när en h"

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Håller med.. Viktigt när man köper en 1åring på auktionen såhär års.. Så man vet om den blir 3 innan den allmänna åldringen eller inte..
Reply
Soberano Posted: 2008-09-20 15:15:30

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Vet att detta varit uppe tidigare och känns ganska självklart att det borde finnas! Tycker dessutom att alla hästar borde träna bra lika länge, alltså om en häst föds väldigt sent så ska han träna som en treåring långt in på etappen som fyraåring. Räcker väl att man missar en massa chanser till storlopp som treåring, bör inte tappa "alla" möjligheter till bra träning.
Reply
Posted: 2008-09-20 20:41:13

Became a member: 
Forum posts:
köpstop på föl (avel och stuteri) minst en vecka innan den riktiga avels-sesongen tycker jag också vi borde införa.
Reply
Posted: 2008-09-20 20:59:23

Became a member: 
Forum posts:
man kan se när en häst är född, om man håller musen på åldern. klicka på hästen sen håll musen där åldern står, då står det typ denna hästen föddes och så datumet
Reply
Posted: 2008-09-21 10:08:02 Edited(1): 2008-09-21 10:09:48 Answer to: "man kan se när en häst är född, om man håller musen på åldern. klick"

Became a member: 
Forum posts:
Va? Säkert? *Skyndar mig att testa*

EDIT: du hade rätt. Sneaking Brezee var född 2008-09-09 kl 11:08. Haha xD
Tack så mkt för det tipset.
Reply
Soberano Posted: 2008-09-21 13:38:33

Jag säger detsamma. Tack för infon! Då är det bara träningseffektiviteten som ska göras om
Reply
Posted: 2008-09-21 16:30:55

Became a member: 
Forum posts:
tack för tipset. super bra info!!
Reply
hogan Posted: 2008-09-23 20:03:44

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Coolt....detta är ett steg i rätt riktning, vi måste få igenom självklara saker som träningseffekter och sånt som stoppar omöjliga o löjliga resultat.

Idag hade jag råkat anmäla två hingstar på 4 år i samma lopp, den ene kundes köras barfota och hade bättre form, så den gav jag allt med + norsken. Maxtrimmad mao. Och den ska vara dubbelt så bra som den andra 4 åringen också enl. ja allt....har 5-7-5-5 på de blå och medel 6.0 och tränar superbt.

Japp, den andre gick inte att köra barfota så jag tog lätta alu och körde def på honom samt anmälde han på nytt om 5 dagar. Han hade sämre form dessutom...en 7:a mot en 9:a på den förstnämnde......jag hade stora förhoppningar på den förstnämnde dessutom, han var andrahands favorit medans han jag deffa var fjärde på ranken.

Ja loppet går......den förstnämnde kommer 5:a felfri......den som jag def blir målfoto slagen felfri också.......fattades bara att han hade galopp på vägen också.

Tidigare har jag tyckt att det gnälls mycket, men jag har aldrig haft två i samma lopp förut så jag har haft något att jämnföra med.....men så här får det ju inte gå till.
Den förstnämnde 4 åringen är dessutom en av mina bästa hästar som var med i Derby kvalen dessutom men missa finalen precis pga dålig matchning från min sida.

Undrar hur många % lotteri detta spel är egentligen....men det som talar emot det är att topp 10 stallens hästar verkar gå bra iaf någorlunda, för dom är ju samma namn i toppen för det mesta, och dessa har ju mycket pengar att handla hästar för också.
Jag har aldrig kunnat köpa hästar på börsen för över miljonen, en del gör det ofta.
Och dessa hästar föds ju nästan med 5-5-5-5 på de blå....lite överdrivet men lite ironiskt sant också........jaja, jag tycker iaf att min bästa 4 åring borde varit 3 sek före min som blev slagen på mållinjen.

Hej hopp nu är det stopp......
Reply
Soberano Posted: 2008-09-24 07:40:24 Answer to: "Coolt....detta är ett steg i rätt riktning, vi måste få igenom självkl"

Kollade just det loppet Hogan. Mycket märkligt om du faktiskt körde def med din andrahäst och vad det ser ut som så är det nog dessvärre bara ännu ett bevis på hur utslagsgivande det är med kuskarna. Hoppas att det görs ngt åt det snart.
Reply
Posted: 2008-09-24 10:01:13

Became a member: 
Forum posts:
Så kuskarna man kör med styr hur loppet ska sluta med cirka 80%?
Gissade lite :P

Är det så irl?
Reply
Soberano Posted: 2008-09-24 10:22:43 Answer to: "Så kuskarna man kör med styr hur loppet ska sluta med cirka 80%? Gissade"

Vet ingen procent men att kuskarnas betydelse är väldigt stor står iaf ganska klart men så är det väl kanske IRL också?
Reply
hogan Posted: 2008-09-24 16:08:24 Answer to: "Vet ingen procent men att kuskarnas betydelse är väldigt stor står iaf g"

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Du har väl rätt Soberano att det måste berott på kusken för det kan ju inte vara ngt annat, men en sån himla skillnad är det inte IRL som här inne, kuskar säger ju ofta att jag bara satt här bak och det var hästen som skötte springet, så är det ju egentligen men sen kanske i längden man vinner på en bättre kusk beroende på hur lopp körs och spår osv.

Men här inne spelar ju hästen ingen roll alls och det är tråkigt. Borde ha varit ombytta roller för mina hästar igår för jag fattade ingenting....en def häst blir tvåa med skor och den andre "maxtrimmad" och barfota blir 5-6 tror jag det var!! Helt sjukt!!
Reply
[ 1 ]