[ 1
]
|
|
Posted: 2008-08-25 17:11:41
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hur får man en bra häst? Ska man avla eller köpa från stuteriet eller handla på börsen? Vad är nyckeln till framgång.. Det här spelet är inte kul när ens hästar är så kassa å inte blir dom bättre heller...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-25 17:20:42  Hur får man en bra häst? Ska man avla eller köpa från stuteriet eller handla på börsen? Vad är nyckeln till framgång.. Det här spelet är inte kul när ens hästar är så kassa å inte blir dom bättre heller...
Answer to: "Hur får man en bra häst? Ska man avla eller köpa från stuteriet eller h"
|
Became a member:
Forum posts:
|
stuteriet har nog en högre lägsta nivå än aveln, men du kan kanske få en kanonbra avelshäst om du har flax. men jag tror inte dom är så många procentuellt sett.
enligt admin kan hästar tända till också om dom flyttar från ett stall till ett nytt.
om du letar på börsen så kolla hur hästen är matchad. kan ju ha fått svåra lopp med fel banunderlagstyp och fel i timingen med form och poäng. stirra dig inte blind på dom blåa värdena heller. det finns kanoner med förhållandevis låga blåa värden också.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-25 20:17:23  stuteriet har nog en högre lägsta nivå än aveln, men du kan kanske få en kanonbra avelshäst om du har flax. men jag tror inte dom är så många procentuellt sett.
enligt admin kan hästar tända till också om dom flyttar från ett stall till ett nytt.
om du letar på börsen så kolla hur hästen är matchad. kan ju ha fått svåra lopp med fel banunderlagstyp och fel i timingen med form och poäng. stirra dig inte blind på dom blåa värdena heller. det finns kanoner med förhållandevis låga blåa värden också.
Answer to: "stuteriet har nog en högre lägsta nivå än aveln, men du kan kanske få "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Att det gör, har man själv fått smaka på. Fick stryck av en häst som har 1,1,7,2 på medeldistans  . Så de blå är inte allt
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-26 12:40:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
Gick loss lite i stuteriet och tro det eller ej så fick jag fram två fina hästar faktiskt  Nu är frågan ska man jämna ut dom eller satsa på en viss egenskap.. Antar att det är bäst att få upp allt i iaf 4-5.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-26 12:56:23  Gick loss lite i stuteriet och tro det eller ej så fick jag fram två fina hästar faktiskt  Nu är frågan ska man jämna ut dom eller satsa på en viss egenskap.. Antar att det är bäst att få upp allt i iaf 4-5.
Answer to: "Gick loss lite i stuteriet och tro det eller ej så fick jag fram två fina"
|
Became a member:
Forum posts:
|
varför köpa 1-åringar för totalt 720k nu? när de blir 4-år om en månad...
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2008-08-26 13:25:30
|
|
|
Posted: 2008-08-26 13:26:37
|
Became a member:
Forum posts:
|
ingen aning, är ny som sagt. När borde jag köpt dem, i början av säsongen?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-26 14:44:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
du ska köpa med 2 veckor till nästa etapp. då blir dom 3 på dagen den nya etappen börjar. inte lätt att veta. kommer bli mycket snack om det när det drar i hop sig. du komer inte missa det.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-26 18:53:36
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jeeep jag hoppas det var något syskon konto du råka skriva från så du inte har 2
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-27 13:24:05  Jeeep jag hoppas det var något syskon konto du råka skriva från så du inte har 2
Answer to: "Jeeep jag hoppas det var något syskon konto du råka skriva från så du i"
|
Became a member:
Forum posts:
|
mm det var min kompis.. försöker få han att börja så har satt hans hästar i träning o.s.v...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-27 13:44:03  mm det var min kompis.. försöker få han att börja så har satt hans hästar i träning o.s.v...
Answer to: "mm det var min kompis.. försöker få han att börja så har satt hans hä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
låter troligt  
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2008-08-28 20:47:34  mm det var min kompis.. försöker få han att börja så har satt hans hästar i träning o.s.v...
Answer to: "mm det var min kompis.. försöker få han att börja så har satt hans hä"
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
|
Fast om du "försöker få han att börja", då är det väl ditt konto, som du har startat, eller? 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|