[ 1
]
|
|
Posted: 2008-08-19 13:03:05
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hur ofta ska man köra ge allt ? Gör ni det varje gång eller bara till de stora loppen ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-19 16:49:41  Hur ofta ska man köra ge allt ? Gör ni det varje gång eller bara till de stora loppen ?
Answer to: "Hur ofta ska man köra ge allt ? Gör ni det varje gång eller bara till de"
|
Became a member:
Forum posts:
|
tror att folk tänker olika. ligger det ett storlopp man vill ha fint resultat i på ett visst datum en bit bort i kalendern så kanske man behöver ett lopp innan för att pricka rätt i formen. och då kan man tex köra med skor och med körordern defensivt. men vissa kuskar kör bra och kan vinna med defensiv körorder också, enligt admin. jag vågar dock inte svara på hur spelarna har upplevt det.
vilken order man väljer det beror på hur man matchar och vilken kusk man har.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-19 16:54:45  tror att folk tänker olika. ligger det ett storlopp man vill ha fint resultat i på ett visst datum en bit bort i kalendern så kanske man behöver ett lopp innan för att pricka rätt i formen. och då kan man tex köra med skor och med körordern defensivt. men vissa kuskar kör bra och kan vinna med defensiv körorder också, enligt admin. jag vågar dock inte svara på hur spelarna har upplevt det.
vilken order man väljer det beror på hur man matchar och vilken kusk man har.
Answer to: "tror att folk tänker olika. ligger det ett storlopp man vill ha fint resul"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Okej! Men säg att jag har en kusk med en 9:a i form och offensiv 7 typ och man vill vinna för att få startpoäng till nåt lite större lopp är de bra att slänga på ge allt då eller Ingen order ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-19 17:03:05  Okej! Men säg att jag har en kusk med en 9:a i form och offensiv 7 typ och man vill vinna för att få startpoäng till nåt lite större lopp är de bra att slänga på ge allt då eller Ingen order ?
Answer to: "Okej! Men säg att jag har en kusk med en 9:a i form och offensiv 7 typ och"
|
Became a member:
Forum posts:
|
om du tror att hästen går upp i den form du vill ha till nästa lopp och du vet vilket skoval du vill ha så kan du köra med ge allt. men dom flesta lopp på lätt bana vinns nog av barfota-hästar, så det kanske är meningslöst att köra på lätt bana med "ge allt" om du kör med skor? om det är tio dagar mellan loppen så kan du köra barfota i båda loppen med ge allt. då kan du ha god chans att vinna båda. men det beror ju på hur banan är i förhållande till din hästs "tung bana" eller "vinterbana" också...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-19 17:07:34
|
Became a member:
Forum posts:
|
okej men kan man bränna slut på kamelen om man kör ge allt i många lopp på raken o så eller ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-19 19:03:44
|
Became a member:
Forum posts:
|
det tror jag inte. det har i alla fall aldrig hänt mig och jag har inte hört nån säga att dom råkat ut för det heller...
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|