Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> DT - Day trading

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2008-08-11 21:28:37

Became a member: 
Forum posts:
Finns det någon som håller på med det? och är det tillåtet?

(Alltså köpa och sälja hästar i massor och tjäna pengar på det. Köp billigt försök sälj dyrare)
Reply
Nijo Posted: 2008-08-11 21:38:43

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
jag gjorde det mycket i början, köpte billiga hästar, tränade upp dem lite och startade så att dem fick någon seger för att sedan sälja för en bra vinst.
Reply
Posted: 2008-08-11 22:04:36

Became a member: 
Forum posts:
ok och det funkade bra? svårt att fynda i spelet?

jag köpte en polle förra veckan för 10k la ut henne nu för 75k och har redan ett bud så därför jag undrar om det kanske är något man ska satsa på hehe
Reply
Nijo Posted: 2008-08-11 22:25:51

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
om det funkade bra? jag leder på spelet just nu, så du kan dra egna slutsatser av det

Men att köpa för 10k o sälja för 75k är inte lönt att göra,,,,,,,I början satsade jag på att köpa hästar för mellan 1 kr till 500k och sälja dem för 500k-1 miljon.......

Har sålt spelets dyraste häst, köpte courac för ca: 700k tror jag, som 2 åring och sålde sedan för 6.5 mille efter 2-3 lopp som 3 åring......

Det är helt enkelt frågan om vilken taktik man vill använda sig av:
1: sälja hästar för att få in mycket pengar och bygga ett stall snabbt av många o jämna hästar
2: behålla sina kanoner och ha ett mindre stall

Men att ha en bra/kanonhäst är LÅNGT ifrån en självklarhet för att den kommer springa in mycket pengar och det är viktigt att komma ihåg när man får ett bra bud.....
Reply
Posted: 2008-08-12 00:28:00 Edited(2): 2008-08-12 00:45:29

Became a member: 
Forum posts:
I början var det ganska slumpartat vad man kunde få för en häst. Ungefär som att ha flyt på en auktion på riktigt...
Var 2-3 "hästhandlare" online med fet plånbok kunde du få ett par 100.000 extra, ibland uppåt miljonen, Svårare att få riktigt feta överbud idag om inte hästen är grym ! Förut såldes t.ex ett antal valcker för grymma överpriser!!! Helt sjukt enligt mig !
Händer knappt idag. De flesta med lite pengar i spelet har bättre koll nu helt enkelt

Sedan slår ju det åt andra hållet med. Det är inte lika många som lägger ut när det inte går att få så bra betalt, och alltså är det svårare att få tag i riktigt fina hästar som ersätter de sålda.

Jag tror också fler tänker mer långsiktigt nu. Du har fastnat för vissa hästar i ditt stall, och tjänar de 50-100.000 per säsong inser man att 400-500.000 insprunget , det ger okej avkastning sett på en hel karriär. Då är det kul att ha dom kvar
Reply
[ 1 ]