[ 1
]
|
|
Posted: 2008-08-03 21:16:25
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hus stor skillnad gör den?
Hur snabbt går det att träna ner den?
Jag har en ettåring som jag inte tror så mycket på men kanske kan vinna något lopp men hon har 9 i galopprisk. ska man försöka träna ner det eller skita i det?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-03 21:20:55 Edited(2): 2008-08-03 21:23:21  Hus stor skillnad gör den?
Jag har en ettåring som jag inte tror så mycket på men kanske kan vinna något lopp men hon har 9 i galopprisk. ska man försöka träna ner det eller skita i det?
Answer to: "Hus stor skillnad gör den?
Ja"
|
Became a member:
Forum posts:
|
gör ingenting!
du har ingen aning om hur hästen kommer gå i lopp förrän du kört den! dom har dolda talanger som vi brukar kalla "vinnarskalle" och kanske några andra.
galopprisken är dyr att träna ner jämfört med hur mycket du tjänar på att träna upp dom andra egenskaperna istället. den kan mycket väl klara sig bra ändå.
finns hästar med låg galopprisk som galopperar bort sig och hästar med hög risk som klarar sig undan. avvakta, skulle jag säga.
edit: det är inte alls säkert att din franska häst kommer gå bättre än jänkaren. dom synliga egenskaperna är inte allt. och har den 9 i galopp har den väl hyfsade värden i dom andra egenskaperna?
|
|
Reply
|
|
jonssson
|
Posted: 2008-08-08 09:04:10
|
Became a member: 2007-09-15
Forum posts: 81
|
Kastrerade sansopinion idag från 10 i galopp till 5 efter en minskning med 5? har aldrig varit med om något liknande
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-08 20:21:40  Kastrerade sansopinion idag från 10 i galopp till 5 efter en minskning med 5? har aldrig varit med om något liknande
Answer to: "Kastrerade sansopinion idag från 10 i galopp till 5 efter en minskning med"
|
Became a member:
Forum posts:
|
mun kuse samma sak
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2008-08-10 17:49:29  Kastrerade sansopinion idag från 10 i galopp till 5 efter en minskning med 5? har aldrig varit med om något liknande
Answer to: "Kastrerade sansopinion idag från 10 i galopp till 5 efter en minskning med"
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
|
Grattis! Av typ tio kastrationer som jag gjort har kanske två gett ett eller två i minskning, och resterande åtta inget resultat alls (varken i styrka eller galopprisk). Nä, ja ä inte bitter... 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|