[ 1
]
|
Medeltid
|
Posted: 2008-07-22 17:36:07 Edited(1): 2008-07-22 17:37:36
|
Became a member: 2008-02-01
Forum posts: 784
|
Tjena. Jag tycker inte det ska gå att starta sin häst oftare än var tredje IRL-dag. Som det är nu så handlar det ju, speciellt med poängjagande treåringar, bara om tokmatchning för att skramla ihop så många poäng som möjligt. Så det vore bra med en gräns var tredje dag enligt mig. Någon som instämmer?
edit: Hur gör man en rubrik till sitt inlägg?
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-07-22 17:57:07
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Varför skulle en sån regel införas? Är väl upp till var och en hur man vill matcha sina hästar. Hård matchning drabbar ju formen på hästen och därmed träningen. Försiktig matchning drabbar startpoängen med gynnar däremot form och därmed träningen. Är väl en avvägning som alla får göra själv.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-07-22 21:30:06
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
och just nu är valet inte särskilt svårt då formen inte har så stor effekt på prestationen......Ska i så fall vara att man inte kan köra barfota som betyder en del.
Annan negativ sak med att starta tätt är ju att träningen blir lidande, men det är som sagt en avvägnign man får göra.
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2008-07-23 00:39:18
 Tjena. Jag tycker inte det ska gå att starta sin häst oftare än var tredje IRL-dag. Som det är nu så handlar det ju, speciellt med poängjagande treåringar, bara om tokmatchning för att skramla ihop så många poäng som möjligt. Så det vore bra med en gräns var tredje dag enligt mig. Någon som instämmer?
Answer to: "Tjena. Jag tycker inte det ska gå att starta sin häst oftare än var tred"
|
|
B_Good
|
Posted: 2008-07-23 00:39:25  Tjena. Jag tycker inte det ska gå att starta sin häst oftare än var tredje IRL-dag. Som det är nu så handlar det ju, speciellt med poängjagande treåringar, bara om tokmatchning för att skramla ihop så många poäng som möjligt. Så det vore bra med en gräns var tredje dag enligt mig. Någon som instämmer?
Answer to: "Tjena. Jag tycker inte det ska gå att starta sin häst oftare än var tred"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Rubriken verkar bugga lite o jag har anmält detta till Eriksson.. Men när du skapar en tråd finns rubrikrutan där, väldigt långt till höger
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|