Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> FARTMONSTER?

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2008-06-28 15:32:36

Became a member: 
Forum posts:
Jag har hittat en som kommer kriga i storloppen nästa säsong kolla min GOLDEN DYNAMITE som vann enkelt i gulddivisonsfinalen trots o i tung bana!!
Reply
Posted: 2008-06-28 16:48:22 Answer to: "Jag har hittat en som kommer kriga i storloppen nästa säsong kolla min GO"

Became a member: 
Forum posts:
jaha vad vill du jag ska göra åt de då
Reply
hogan Posted: 2008-06-28 20:21:18

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Konstigt Kakan, förra helgen hade du 4 st i guld, då frågade jag dig vilken din bästa o sämsta chans var....då sa du att Golden Dynamite var din sämsta...då var det den ände som gick till final....och sen går han och vinner finalen på det....är inte han bara 3 år? Vilken stenkoll du har på ditt stall... Den du trodde var sämst blev nu bäst....
Reply
hogan Posted: 2008-06-28 20:22:36

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Grattis iaf....det måste ha kommit oväntat för en gångs skull....desto roligare va??
Reply
Posted: 2008-06-28 21:05:33 Answer to: "Grattis iaf....det måste ha kommit oväntat för en gångs skull....desto "

Became a member: 
Forum posts:
haha absolut!
Reply
Posted: 2008-06-28 22:12:58

Became a member: 
Forum posts:
Lovande liten krabat det där
Reply
Posted: 2008-06-28 22:19:13 Answer to: "Lovande liten krabat det där ;)"

Became a member: 
Forum posts:
Haha absolut .
Reply
Nijo Posted: 2008-06-28 22:20:00

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
räcker väl att man nämner Reverse? vann enkelt i sista guldloppet förra etappen och sedan som 4.a åring vet vi alla hur dte har gått, uselt!detta är inte den första hästen du säger ska kriga i storloppen, vad sägs om häst nummer 50? varav 40 av dem floppat.
Reply
Posted: 2008-06-28 22:29:18 Answer to: "räcker väl att man nämner Reverse? vann enkelt i sista guldloppet förra"

Became a member: 
Forum posts:
Vad?..

förra veckan kvalade han in på en defensiv körorder och slog riktigt bra hästar och har 0 i tung bana ( lika så förra veckan ).

Och idag vann han, med 0 i tung bana mot topphästar .
Reply
Nijo Posted: 2008-06-29 00:47:05

som sagt, behöver inte betyda ett skit, spelet är så obalanserat så att den hästen kan säkert gå igenom hela nästa etapp utan seger......Kolla på reverse tex......vann guldfinalen o satte nytt rekord och vad har han gjort denna etappen?

topphästar? fanns väl 2-3st topphästar och 2 av dessa galopperade bort sig? svårt att bedöma vad en "topphäst" är.....

Vi får se nästa etapp hur det blir........Men man ska nog inte värdera enstaka segrar för högt, travspelaren hade väl några kanoner som vann storlopp och när dem sedan floppade pga spelets obalalans så lackade han ur och slutade spela....

Reply
Posted: 2008-06-29 09:55:25 Answer to: "som sagt, behöver inte betyda ett skit, spelet är så obalanserat så att"

Became a member: 
Forum posts:
Reverse kunde en åsna matchat bättre.. grymt dålig matchning av gidman på honom där..
Reply
Nijo Posted: 2008-06-29 12:08:15

men helt ärligt, du matchar sämre än en åsna kakan, alla som spelat en tid vet om hur uselt du matchar dina hästar........Men jag trodde helt ärligt att du själv var medveten om det, tydligen inte?

Hur matchade gidman dåligt? hästen vann guldfinalen, slog rekordtid på spelet och hade mycket startpoäng. Sedan gick han ut i storlopp och fick stordäng, åkte på stryk även när han möte skithästar........

Egentligen helt offatbart att du lyckats vinna 1 etapp på spelet, är väl snarare ett bevis på obalansen då du i princip gör/gjort alla fel man kan göra.

Så jag tycker VERKLIGEN inte att du ska snacka skit om gidman!
Reply
Posted: 2008-06-30 00:11:05 Edited(1): 2008-06-30 00:11:34

Became a member: 
Forum posts:
Nijo har faktiskt en poäng kakan...

Du matchar väl inte uselt om man ser till hur spelet FUNGERAR JUST NU, men om man ser till hur det LOGISKT BORDE VARA så hade inte en del av dina matchningar varit i närheten av "vinnande" .

RHRN är så klart det givna exemplet. När spelet väl närmar sig "färdigstadiet" tror jag kanppast en häst kommer kunna vinna storlopp med 5 i form kakan.
Sedan har du haft ett antal medelbra hästar , enligt egenskaperna, som ändå plockat grymma pengar !

Vad det handlar om är knappast att du matchat så otroligt bra kakan, men att du däremot verkar ha en grym förmåga att hitta hästar som går bra i lopp !
Vinnarskalle eller vad vi nu vill kalla det...Snyggt är det i varje fall, och det ska du ha credit för !

...men att du matchar så mycket bättre än Gidman så att du skulle ha rätt att hacka på honom..Nja, där håller jag med Nijo...där är du inte den rätta att gnälla
Reply
Nijo Posted: 2008-06-30 07:09:48

Ett exempel, efter att RHRN vann kriteriet så gick du ut i en massa vanliga 40-50k lopp med han,,,,,om du inte hade haft en jäkla flyt och plockat mycket pengar i det 5.e loppet efter kriteriet så hade han haft ca: 50p istället för 650p eller vad han hade efter guldfinalen......

Sedan finns det 100 exempel på lopp där du startat hästar med 3,4,5,6 i form, startat skadade hästar, osv osv osv. Du har kört bort startpoäng på de mest underliga sätten när du väl vunnit lopp.......

Tror inte du ska prata för mycket kakan, din väg till framgång har gått genom att utnyttja nybörjare för att tjäna pengar och använda dig av spelets buggar till 100% med allt från spel till att starta hästar utan form.

Om nu gidmans matchning var så dåligt så skulle jag MYCKET gärna vilja veta vad som var fel med den?????Hur ska man matcha en häst som var en av spelets bästa som 3 åring och hade mycket poäng?
Reply
[ 1 ]