Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Fråga kring AVEL!

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2008-06-27 20:41:10

Became a member: 
Forum posts:
Jag funderar hur blir med ett sto om man väljer att avla? Jag har endast 5 boxar och då undrar jag hur det blir om jag betäcker mitt sto? Går hon i pension eller kan hon fortsätta tävla sen?

Förhoppningen är att hon isåfall blir pensionerad och att jag får in en ny avkomma i träning, annars är det ingen idé att jag betäcker henne då jag inte har råd med fler boxar just nu.

Showtime
Reply
Limpicus Posted: 2008-06-27 20:45:17

Became a member: 2007-12-25
Forum posts: 954
Kan du ens betäcka henne om du inte har plats i stallet? hur som så kommer hon inte att träna på 10 dagar och sen återgå som normalt.. alltså inte gå i pansion..
Reply
Posted: 2008-06-27 22:03:24 Answer to: "Kan du ens betäcka henne om du inte har plats i stallet? hur som så komme"

Became a member: 
Forum posts:
Jadu det var en bra fråga Limpicus. hehe men det kanske är så att jag inte kan betäcka henne utan att ha plats.

Fasen det blir klurigt hur jag ska göra.

tack för svaret iallafall!

Showtime
Reply
Limpicus Posted: 2008-06-27 22:55:44 Answer to: "Jadu det var en bra fråga Limpicus. hehe men det kanske är så att jag in"

Became a member: 2007-12-25
Forum posts: 954
Inte träna på 7 dagar är det när jag tänker efter.. under tiden hon har fölet i magen..
Reply
Posted: 2008-06-29 12:34:39 Answer to: "Jag funderar hur blir med ett sto om man väljer att avla? Jag har endast 5"

Became a member: 
Forum posts:
tror du inte det är bättre att vänta till slutet av nästa etapp med att betäcka? eftersom förutsättningarna inte är bra så "är det kanske meningen" att du ska vänta. du kanske har 100 000 till en ny box till nästa etapp? får du lov t utöka till 7 boxar?
Reply
[ 1 ]