[ 1
]
2
|
Eriksson
|
Posted: 2008-06-26 20:20:17
|
Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12238
|
De gamla loggorna till Guld/Silver/Brons börjar bli lite slitna och behöver fräshas upp. Posta gärna dina bidrag här eller skicka dem via mail till admin@travzonen.se.
De klasser som finns är:
Guld
Silver
Brons
Diamant
Järn
Gamla loggor.

Det är bra om de har ungefär samma storlek och är antingen .gif eller .png.
Det vinnande bidraget får en gratis häst från valfritt land i Stuteriet.
/Eriksson
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-26 20:23:33  De gamla loggorna till Guld/Silver/Brons börjar bli lite slitna och behöver fräshas upp. Posta gärna dina bidrag här eller skicka dem via mail till admin@travzonen.se.
De klasser som finns är:
Guld
Silver
Brons
Diamant
Järn
Gamla loggor.

Det är bra om de har ungefär samma storlek och är antingen .gif eller .png.
Det vinnande bidraget får en gratis häst från valfritt land i Stuteriet.
/Eriksson
Answer to: "De gamla loggorna till Guld/Silver/Brons börjar bli lite slitna och behöv"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Förstår inte riktigt?, förresten ska det bli några fler klasser???
|
|
Reply
|
|
Limpicus
|
Posted: 2008-06-27 16:19:34
|
Became a member: 2007-12-25
Forum posts: 954
|
Hur lägger man upp bilder här? Borde kanske finnas hästar för två nya klasser nu..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-27 23:24:20
|
Became a member:
Forum posts:
|
Istället för järn och diamant kan de väll vara som i verkligheten klass 1,2 och sedan en ny klass, klass 3
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-28 03:19:37
|
Became a member:
Forum posts:
|
eriksson-admin:
har gjort 5 loggor klara. men det slog mig att det kanske är snyggare att använda dom färger som som redan ni använder på sidan än att anväönda andra nyanser. har inte heller använt samma typsnitt så det kanske ser helt sjukt ut.
har du några ideer om hur du vill ha det?
jag kan maila dom jag gjort eller så kan du ge lite direktiv så ska jag pula lite mera.
jag håller med jm_bazire ovan och tycker också att det hade varit kul med klass I, II, III istället för diamant och järn. om det inte är en groteskt stor process för dig att ändra "loppstrukturen" i spelet så kan jag göra klass I, II och III loggor också.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-06-28 07:42:05  eriksson-admin:
har gjort 5 loggor klara. men det slog mig att det kanske är snyggare att använda dom färger som som redan ni använder på sidan än att anväönda andra nyanser. har inte heller använt samma typsnitt så det kanske ser helt sjukt ut.
har du några ideer om hur du vill ha det?
jag kan maila dom jag gjort eller så kan du ge lite direktiv så ska jag pula lite mera.
jag håller med jm_bazire ovan och tycker också att det hade varit kul med klass I, II, III istället för diamant och järn. om det inte är en groteskt stor process för dig att ändra "loppstrukturen" i spelet så kan jag göra klass I, II och III loggor också.
Answer to: "eriksson-admin:
har gjort 5 loggor klara. men det slog mig att det kansk"
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
|
Diamant är ju en stodivision....lite svårt kanske att heta klass II då?? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-28 09:01:12 Edited(1): 2008-06-28 09:02:46  Diamant är ju en stodivision....lite svårt kanske att heta klass II då?? 
Answer to: "Diamant är ju en stodivision....lite svårt kanske att heta klass II då??"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ok. visste inte det. har aldrig tagit mig dit med mina hästar... trodde det var en "grädden på moset division" eller nåt ditåt.
då kanske det blir alldeles för mycket med klass I,II och III då?
dom som vet får svara. behövs det skyltar så provar jag i alla fall gärna göra dom.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-06-28 10:44:16
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
Viktigast är att startsumman för att vara med i respektive klass ska skilja ganska mycket så att man inte kan klättra genom alla klasser på några veckor som det är nu......Just nu kan man i princip bara starta sin häst 1 gång i respektive klass.
Sedan är Järn ett skämt just nu, finns det någon överhuvudtaget som tycker att det är bra med 15k för att vara med? Är ett rent lotto och man får bara 1 chans att komma med, då ska man också ha lyckats få 15 poäng på 15k intjänat i sina första lopp........
Vet ej hur mycket hästar vi har nu, om det går att lägga till fler klasser, men oavsett så måste systemet ändras! har sett flera fina förslag i trådarna här........
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-06-28 10:57:30
|
|
Håller med Nijo..Järn är ett lotteri....kan man inte ha 7 klasser så vi får en V75:a som vi kan spela på då också...en stodivision, sen klass ett, två , och en klass tre.....och brons-silver-guld som vanligt, fast klass ett får inte bli som Järn är nu, man kan väl göra om där lite, att man ska ha mellan 25-75 tusen eller 50-75 tusen, eller t.o.m 25-50 kan vara en ide...sen poängen kan vara 20-30 för klass I och 30-40 för klass II och 40-50 fr klass III.
Brons 51-75
Silver 76-100
Guld över 101
Stodivisionen kan vara öppen för 50 och 100 kanske??
Det går att slipa till det så det blir en realistisk och kul V75 och ska väl prövas en period för att e om den funkar, men att vi ska utöka till 6-7 lopp tror jag att alla vill och att Järn måste ändras är nog alla också ense om.
Vad tror ni....mer förslag och vi kan få kul kanske?? 
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-06-28 11:05:03
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
Varför poäng för de olika klasserna? ska vara pengar intjänade som gäller för de olika klasserna och sedan får de 12 hästar med högst startpoäng komma med......
Vi har 5 klasser nu? känns som att det finns hästar för 7 klasser? även om flera toppspelare har slutat nu.......
men 15-50k för järn känns bra, eller 0-30k?...eller om det ska döpa som till klass 3? men nivåskillnaderna mellan klasserna måste bli större!
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-06-28 11:18:14
|
|
Okej...visst kan man skippa poängen...dom är ju ändå bara krångliga och då kanske det blir lite som Järn är nu, helt klart.
Och det ska vara klass III på den lägsta...samt större skillnader, det är jag också för, blir mera rättvist då och realistiskt oxå.
Finns helt klart utrymme för 7 klasser...åtminstone 6, då kan vi köra V65. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-28 13:16:11  Okej...visst kan man skippa poängen...dom är ju ändå bara krångliga och då kanske det blir lite som Järn är nu, helt klart.
Och det ska vara klass III på den lägsta...samt större skillnader, det är jag också för, blir mera rättvist då och realistiskt oxå.
Finns helt klart utrymme för 7 klasser...åtminstone 6, då kan vi köra V65. 
Answer to: "Okej...visst kan man skippa poängen...dom är ju ändå bara krångliga oc"
|
Became a member:
Forum posts:
|
stopp stopp stopp, gentlemen!!!
kan vi inte ta den diskussionen i en annat tråd och låta detta vara en enkel infotråd om loggorna?
jag provar göra klass-skyltarna också så kan admin-grabbarna ta ställning till det andra.
vet inte hur man gör för att lägga loggorna här, så jag skickar dom via mail till eriksson så länge.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-06-28 13:26:16  stopp stopp stopp, gentlemen!!!
kan vi inte ta den diskussionen i en annat tråd och låta detta vara en enkel infotråd om loggorna?
jag provar göra klass-skyltarna också så kan admin-grabbarna ta ställning till det andra.
vet inte hur man gör för att lägga loggorna här, så jag skickar dom via mail till eriksson så länge.
Answer to: "stopp stopp stopp, gentlemen!!!
kan vi inte ta den diskussionen i en ann"
|
|
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-28 13:44:01
Answer to: "Det är ju det han vill Nyckel....här kan vi väl både diskutera och komm"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ok.
har precis mailat iväg dom 5 loggor han bad om.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-30 22:51:00 Edited(2): 2008-06-30 22:52:26
|
Became a member:
Forum posts:
|
har gjort nya loggor och skickat till eriksson nu. samma nyanser, färger och typsnitt som finns i spelet. det ligger en ljusnyanseffekt på dom så dom skimrar lite, dock ej så det sticker ut från designen i övrigt i spelet, tycker jag.
gjorde följande loggor med svart text:
guld (gul)
silver (blå)
brons (röd)
diamant (grå) stoeliten (grå) samma logga med olika text.
klass I, II, III (bruna). samma skylt med tilläggen I, II, III.
|
|
Reply
|
|
Eriksson
|
Posted: 2008-07-20 22:13:46
|
Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12238
|
Än så länge är det Limpicus som leder i tävlingen.
Men nu när det är bestämt att det blir tre klasser till så låter jag tävlingen vara öppen ett litet tag till.
P.S. Ni har väl inte missat att det nuförtiden går att ladda upp bilder direkt i forumet.
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2008-07-21 17:28:41
|
|
Post removed
|
Posted: 2008-07-21 17:29:06
|
|
Limpicus
|
Posted: 2008-07-21 17:32:33
|
Became a member: 2007-12-25
Forum posts: 954
|
Här är hela förslaget.. kan ändra färg på klass 1 - klass 3 efter önskemål..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-07-21 17:35:17 Edited(2): 2008-07-21 17:37:44 
Här är hela förslaget.. kan ändra färg på klass 1 - klass 3 efter önskemål..
Answer to: "user_images/2702_1216654314_Limpicus100.gif
Här är hela fö"
|
Became a member:
Forum posts:
|
klart snygga!
kanske lite skarp gul/grön på klass I?
du kan kanske göra en skylt till dom vanliga "icke-elit"-stoloppen också för säkerhets skull?
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|