[ 1
]
|
|
Posted: 2008-06-21 01:04:20
|
Became a member:
Forum posts:
|
blir så jävla lack.
köper en billig skithäst för en krona eller nåt och sen går det inte att göra sig av med aset. jag ville se hur bra han var men sen förstör han hela jävla träningen för alla mina häster eftersom jag inte har nån box till fanskapet. nu har jag slängt alla mina hästar till ålderdomshemmet och sparkat personalen.
sov gott.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-06-21 02:52:48  blir så jävla lack.
köper en billig skithäst för en krona eller nåt och sen går det inte att göra sig av med aset. jag ville se hur bra han var men sen förstör han hela jävla träningen för alla mina häster eftersom jag inte har nån box till fanskapet. nu har jag slängt alla mina hästar till ålderdomshemmet och sparkat personalen.
sov gott.
Answer to: "blir så jävla lack.
köper en billig skithäst för en krona eller nå"
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
|
Hur fan kan du köpa en skithäst då? det ser du väl på börsen redan dummer.... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-21 10:45:21 Edited(2): 2008-06-21 11:34:23
|
Became a member:
Forum posts:
|
ibland ligger pärlorna under hönsbajset, som man säger i gästrikland. jag köpte den för att jag fick en som var ännu sämre från stuteriet och kostade 40 000 gånger så mycket. så vad har man att förlora? men stuterispansken tränade väldigt bra, så jag tänkte att kan jag växla en sämre mot en lite bättre är det ju bra eftersom jag tänkte att jag skulle slänga ut en av dom, eller att möjligen EN häst skulle träna sämre, som dom ju gör om man inte har boxar till dom.
MEN:
ALLA HÄSTARNA TRÄNADE HÄLFTEN SÅ BRA!
och det är väl inte rimligt att en häst för mycket förstör träningen för ALLA andra hästar??? kan gå med på att den boxlösa hästen tränar illa och att en till som den "delar box med" gör det, men inte att alla gör det???
har också för mig att man kunnat pensionera 1-åringar innan?
och vad är valet sen? säljer jag en häst så har jag ingen garanti att bli av med den och då fortsätter den usla träningen i flera dagar.
eller så kan jag pensionera en av dom bra hästarna.
borde finnas en knapp för "slakt" också.
nej nu blev jag sur.
har bara varit det en gång innan på spelet, när jag vet att jag hade bästa hästen i loppet, bästa kusken och kusken går ner till 1 i form och kör bort vinsten trots att segern är given.
inga fler starter från trav syd.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-21 15:32:23
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ja, en liten varningstext eller nå´t bnär du har fullt i stallet kanske vore på sin plats ? Något som förklarar att träningen drastiskt försämras p.g.a att personalen lackar ur p.g.a av för mycket övertidsarbete 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-21 15:40:51
|
Became a member:
Forum posts:
|
räcker med att man kan skicka dom till ålderdomshemmet. hade gott om folk. det enda som inte fanns var en box.
måste ha funnits en knapp för att skicka 1-åringar till ålderdomshemmet innan. om man tittar på hur stora stall som varit med länge har kasserat kanske 10 hästar som alla är exakt lika gamla så kan man väl inte ha gjort det på annat sätt än när dom var 1 och kostade 40 000 på stuteriet och man såg på deras värden att dom var usla och sket i att köra ett enda lopp med dom men hade råd ta en ny lott istället tills man var nöjd???
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2008-06-21 15:48:10  räcker med att man kan skicka dom till ålderdomshemmet. hade gott om folk. det enda som inte fanns var en box.
måste ha funnits en knapp för att skicka 1-åringar till ålderdomshemmet innan. om man tittar på hur stora stall som varit med länge har kasserat kanske 10 hästar som alla är exakt lika gamla så kan man väl inte ha gjort det på annat sätt än när dom var 1 och kostade 40 000 på stuteriet och man såg på deras värden att dom var usla och sket i att köra ett enda lopp med dom men hade råd ta en ny lott istället tills man var nöjd???
Answer to: "räcker med att man kan skicka dom till ålderdomshemmet. hade gott om folk"
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
|
Japp, det var möjligt att pensionera ettåringar förut, det ändrades i början av året om jag inte minns fel, just för att man inte ska kunna "masspensionera".
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2008-06-21 15:59:14 Edited(2): 2008-06-21 16:00:58  blir så jävla lack.
sov gott.
Answer to: "blir så jävla lack.
köper en billig skithäst för en krona eller nå"
|
Forum posts: 1720
|
Haha, insåg precis att jag gjort exakt samma grej som du. För ett par veckor sedan köpte jag en häst på auktionen. Samtidigt fyllde två ettåringar som jag köpt år, och blev tvååringar. Innan hade ettåringarna tränat jättebra, men helt plötsligt tränade de kasst som tvååringar. Så jag pensionerade dem. Och fattade inte att det var för att jag inte byggt någon box till häst nr 10 som de tränade så dåligt helt plötsligt, och inte för att de fyllt två. Vilket j-a pucko man är. *slår mig för pannan*

|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-06-21 16:34:26
|
Forum posts: 4389
|
hände mig med för några dagar sedan, men jag märkte ju direkt att det var pga jag hade 1 box för lite och köpte därav 1 till så att jag hade 10 dagen efter......
Enkelt sätt att lösa problemet hade varit att man inte kan köpa en ny häst om det inte finns en box utbyggd till den redan.....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-21 16:46:51
|
Became a member:
Forum posts:
|
absolut, men jag drog sumpiga nitlotter på stuteriet och stod med 13 000 i kistan så jag letade efter billiga lösningar... och när tiden blir fel kan man ju inte köpa en ny häst heller... det har hänt mig innan med den bästa hästen jag hade: hela hans 3-års-säsong försvann upp i intet.
alltför många dåliga hästar har passerat mitt stall, har även sett hur det gått för dom jag sålt och inte blivit imponerad även om dom kostat 400 000 pix.
så köp mina hästar som ligger på börsen för 1 krona styck. jänkaren tränade bra innan jag slängde tränarna på backen också. han går nog att rädda.
annars går han till scan om några dagar. och stora bulldozern manglar resterna av mina stallboxar.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-06-21 17:11:39
|
Forum posts: 4389
|
stuteriet är inget kul, därför köper jag det mesta på transfern, även om man får betala överpris.....köpte 1 häst på stuteriet förra etappen, den vann sedan kriteriet för ston
till nästa etapp har jag köpt 2st, 1 skit och 1 hyfsad, lär bli 2st till som jag drar på chans.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-21 19:41:38
|
Became a member:
Forum posts:
|
tycker för övrigt att man borde kunna avslutra sitt konto men det kan man inte.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-23 05:12:05  Ja, en liten varningstext eller nå´t bnär du har fullt i stallet kanske vore på sin plats ? Något som förklarar att träningen drastiskt försämras p.g.a att personalen lackar ur p.g.a av för mycket övertidsarbete 
Answer to: "Ja, en liten varningstext eller nå´t bnär du har fullt i stallet kanske "
|
Became a member:
Forum posts:
|
du har faktiskt en poäng där vid lite eftertanke: det fattas faktiskt en del i reglerna, sånt som vi spelare har fått luska ut med misstag. reglerna skulle absolut kunna vara tydligare.
|
|
Reply
|
|
Eriksson
|
Posted: 2008-06-23 23:30:39  du har faktiskt en poäng där vid lite eftertanke: det fattas faktiskt en del i reglerna, sånt som vi spelare har fått luska ut med misstag. reglerna skulle absolut kunna vara tydligare.
Answer to: "du har faktiskt en poäng där vid lite eftertanke: det fattas faktiskt en "
|
Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12238
|
Bara att skicka mail till admin@travzonen.se eller via internmailen till Eriksson så avslutar jag ditt konto eller gör så att du kan starta om på nytt.
Kommer snart komma så man kan starta om själv oxå. Det kommer komma varningstext om det där med boxarna. Hade inte tänkt på det innan.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-06-24 00:05:51  Bara att skicka mail till admin@travzonen.se eller via internmailen till Eriksson så avslutar jag ditt konto eller gör så att du kan starta om på nytt.
Kommer snart komma så man kan starta om själv oxå. Det kommer komma varningstext om det där med boxarna. Hade inte tänkt på det innan.
Answer to: "Bara att skicka mail till admin@travzonen.se eller via internmailen till Er"
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
|
Varför är det så sunkiga hästar på stuteriet Admin...bara skit för det mesta nu...även Svenska, har nigjort någon förändring där?
Svenska ettåringarna ser ju ut som Maltas typ, inte roligt för 400 pix.
Aveln ger ju nästan bättre o är billigare iaf...var det förbättringen av aveln kanske att stuteriet blev sämre?? 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|