Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> ang lördags loppen

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2008-06-19 15:57:30

Became a member: 
Forum posts:
jag tycker att man inte skulle kunna vara med i loppen om man redan kvalat in för finalen, tycker det är fel att man ska kunna vara med nästa helg också. kan man inte göra något så att det inte går att anmäla sin häst om den redan är klar för final

vad tycker ni andra
Reply
Posted: 2008-06-19 16:48:41 Answer to: "jag tycker att man inte skulle kunna vara med i loppen om man redan kvalat "

Became a member: 
Forum posts:
Jag tycker att man få starta på hur man vill.
Reply
Posted: 2008-06-19 17:22:36

Became a member: 
Forum posts:
jag tycker som pelle. Har man kvalat borde man inte få starta i ett nytt kval.
Reply
Posted: 2008-06-19 18:38:25 Answer to: "jag tycker som pelle. Har man kvalat borde man inte få starta i ett nytt "

Became a member: 
Forum posts:
Varför skulle man inte få det?
Reply
Posted: 2008-06-19 20:13:46

Became a member: 
Forum posts:
ja antingen det eller att kvalplatserna flyttar ner till nästa okvalade häst. Är ju ett stort problem i breeders det där.
Reply
Posted: 2008-06-19 20:18:54 Answer to: "ja antingen det eller att kvalplatserna flyttar ner till nästa okvalade hÃ"

Became a member: 
Forum posts:
det kan jag dock hålla med om breeders kvalen borde man bara kunna kvala en gång per häst
Reply
Soberano Posted: 2008-06-19 20:39:59 Answer to: "det kan jag dock hålla med om breeders kvalen borde man bara kunna kvala e"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Jag har lagt fram förslag om detta tidigare men ideer får sällan ngt gehör här.

Breederskvalen ger poäng till prisplacerade hästar enligt följande

1. 10 poäng
2. 5 poäng
3. 4 poäng
4. 3 poäng
5. 2 poäng
6. 1 poäng

När det är dags för änmälan till Breedersfinalen så kan alla som tagit poäng i kvalen anmäla och de 12 med mest poäng kommer med. Detta innebär att loppet blir fullt och även de som inte är bland de 12 första kan få en plats om någon av de tidigare direktkvalificerade väljer att inte starta. Detta skulle gå tillämpa även i lördagsloppen men har inte funderat om det är möjligt med samma system.
Reply
[ 1 ]