Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Avelshingstar med avkommor som är ...

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2008-06-12 22:49:35

Became a member: 
Forum posts:
Tittade på några avelshingstar och när jag klickar på "stamtavla" för att se hur hingstens avkommor har lyckats i travvärlden är det flera som har avkommor som är lika gamla som "pappa". Lite nyfiken på hur detta kan komma sig.

Reply
Posted: 2008-06-12 23:17:10 Edited(2): 2008-06-12 23:19:36 Answer to: "Tittade på några avelshingstar och när jag klickar på "stamtavl"

Became a member: 
Forum posts:
I början kunde man köpa hästar i olika åldrar på stuteriet och inte som det är nu. Man kunde välja på 3-5 år gamla hästar, alltså blev det så som du beskriver.
Reply
Posted: 2008-06-12 23:21:41 Answer to: "I början kunde man köpa hästar i olika åldrar på stuteriet och inte so"

Became a member: 
Forum posts:
men det kan väl också vara så att en avelshingst som är tre år så hinner ju hans avkomma bli tre år innan nästa etapp,om den är född senast 15 dagar före sista dagen på etappen vill säga
Reply
Posted: 2008-06-12 23:25:19 Answer to: "men det kan väl också vara så att en avelshingst som är tre år så hin"

Became a member: 
Forum posts:
mm så är det ju också
Reply
Posted: 2008-06-13 09:58:46

Became a member: 
Forum posts:
har ett sto som fick föl och hennes föl är 3 och det är mamman oxå..
Reply
Posted: 2008-06-13 10:04:00 Answer to: "har ett sto som fick föl och hennes föl är 3 och det är mamman oxå.."

Became a member: 
Forum posts:
som sagt,i och med att ett föl blir 3 år på två veckor så blir det ju så
finns många sådana fall
Reply
Posted: 2008-06-14 00:41:05

Became a member: 
Forum posts:
Vad lätt det blir när "snillen spekulerar"! Ibland kan jag snurra in mig totalt. Tack för att ni hjälpte till att reda ut trasslet
Reply
[ 1 ]