Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> hästen

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2008-06-05 11:09:13

Became a member: 
Forum posts:
min häst king of speeding sprang ett lopp igår och van med 0.6sekunder men tog inte ut sej helt hade 4:a i form efter loppet beror det på att motståndet var enkelt eller att han inte vill ta ut sej helt??? hoppas ni förstog frågan....MVH
Reply
Soberano Posted: 2008-06-05 11:20:49 Answer to: "min häst king of speeding sprang ett lopp igår och van med 0.6sekunder me"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Vilken taktik hade du valt? Defensivt,Ingen,Ge allt? Normalt sett så tappar dom inte all form och givetvis beror det ju på vilken form hästen hade innan loppet.
Reply
Posted: 2008-06-05 11:37:55

Became a member: 
Forum posts:
Det står i hjälpen ungefär vilken form man ska ha för olika körordrar. Men kör du "ge allt" så kan det gå åt mellan 3.5-7 ungefär. Medans om du kör defensivit så blir det nånstans mellan 3.5-1. Och med utan kör order nånstans därimellan.

Medelvärdet är väl kring 4-5 ner i form med ge allt.

Spekulation:
Vad jag märkt går det mer form ju högre form du har. Har du 10 i form går det nästan alltid ned kring 6. Medans mindre om du börjar med 7.5 i form.

Det har spekulerats både att hästen skulle va bättre om det antingen gick ner mycket eller att den gick ner lite. Ingen som gjort specielt noga efterforskningar vad jag vet.

Och för att svara på din fråga. Ingen aning om det beror på motståndet.
Reply
Posted: 2008-06-05 11:37:58 Answer to: "Vilken taktik hade du valt? Defensivt,Ingen,Ge allt? Normalt sett så tappa"

Became a member: 
Forum posts:
ge allt hade ja och hästen hade i 10i form innan loppet
Reply
Soberano Posted: 2008-06-05 11:43:34 Answer to: "ge allt hade ja och hästen hade i 10i form innan loppet"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Rimligt formtapp med 6 ner då skulle jag säga.

Vet att det spekulerats i att hästar som tappar lite i form inte har vinnarskalle och det kan nog stämma lite. Har märkt att när hästarna förlorar lopp som dom borde kunnat vinna så har dom tappat mindre i form vilket kanske skulle kunna betyda att dom inte tagit ut sig maximalt.
Reply
[ 1 ]