Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> FrÃ¥ga angÃ¥ende form - Kan man fÃ¥...

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2008-05-26 07:03:10

Became a member: 
Forum posts:
Jag undrar om det går att få upp formen mer än 4 genom att träna (allmän träning)?

Läste någonstans att man måste/ska köra defensivt i ett lopp för att formen ska stiga mer. Uppfattade jag det fel?

Har en intressant märr som jag håller på planera start med och då vill man ju ha hygglig form och slippa köra defensivt.

Tacksam för svar!
Showtime
Reply
Posted: 2008-05-26 07:40:06 Answer to: "Jag undrar om det gÃ¥r att fÃ¥ upp formen mer än 4 genom att träna (allmÃ"

Became a member: 
Forum posts:
du har rätt, starta i ett provlopp en söndag och kör defensivt, då kommer formen att börja stiga efter det. Anledningen till att formen inte stiger är att hästen inte startat på 15 dagar.
Reply
Posted: 2008-05-26 08:07:56

Became a member: 
Forum posts:
Okej! Tack för det! Provlopp? Påverkar det poängen i resultatlistan?

Eller är det bara för att få lopp i kroppen?
Reply
Posted: 2008-05-26 08:14:58

Became a member: 
Forum posts:
provlopp påverkar inte startp. Det är som du sa bara för att få ett lopp i kroppen.
Reply
Posted: 2008-05-26 08:45:39 Answer to: "provlopp påverkar inte startp. Det är som du sa bara för att få ett lop"

Became a member: 
Forum posts:
Tack för svaret! Visst kan kusarna vinna även om det blir defensivt upplägg??

MVH
Showtime
Reply
Posted: 2008-05-26 10:00:50 Answer to: "Tack för svaret! Visst kan kusarna vinna även om det blir defensivt upplÃ"

Became a member: 
Forum posts:
Jag har lyckats med det en gång, jag skulle säga att det är nästan omöjligt. Rejält dåligt motstånd i så fall.
Reply
Posted: 2008-05-26 10:06:27 Answer to: "Jag har lyckats med det en gång, jag skulle säga att det är nästan omö"

Became a member: 
Forum posts:
Attans. DÃ¥ kommer hennes segerrad att brytas!

Men ska man börja spänna bågen får man räkna med en torsk.

Tack för svaret!
Showtime
Reply
Posted: 2008-05-30 08:02:12

Became a member: 
Forum posts:
min häst börja tappa form efter 20 dagar utan tävlan...
Reply
[ 1 ]