Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Rättvik 2008-05-02
V65-6 Henning Mårthans Minne
8. YORKTOWN GUNNER 45% 52
Goop Björn
4. TIMETOSAYGOODBYE 42% 44
Larsson Fredrik B
6. STARO ALMAB 36% 59
Witasp Leif
5. VERDI SUND 33% 48
Melander Stefan
2. DEBBIE BRODDA 25% 70
Kihlström Örjan
3. MARQUIS DU POMMEAU 14% 117
Kontio Jorma
10. WAS IT A DREAM 11% 105
Jansson Torbjörn
9. TAP DANCE 8% 105
Olsson Daniel
1. SWOPPE VINT 4% 399
Hanné Tommy
7. UNCLE THOM 2% 577
Ohlsson Ulf
 
Senast uppdaterad: 2008-05-02 20:05:03, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V65-1 Rättvik
V65-2 Rättvik
V65-3 Rättvik
V65-4 Rättvik
V65-5 Rättvik
V65-6 Rättvik
  Travforum -> Tips & Spel -> V65 & DD -> V65-6 Rättvik
 

Diskutera V65 & Dagens Dubbel. Startlistorna uppdateras vanligtvis någon gång under morgonen.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Travzonen Posted: 2008-05-02 06:05:03
V65-6 | Henning Mårthans Minne
1:A PRIS 100 000 kr 2140 A

1. SWOPPE VINT Hanné Tommy
2. DEBBIE BRODDA Kihlström Örjan
3. MARQUIS DU POMMEAU Kontio Jorma
4. TIMETOSAYGOODBYE Larsson Fredrik B
5. VERDI SUND Melander Stefan
6. STARO ALMAB Witasp Leif
7. UNCLE THOM Ohlsson Ulf
8. YORKTOWN GUNNER Goop Björn
9. TAP DANCE Olsson Daniel
10. WAS IT A DREAM Jansson Torbjörn

Turordning: 6-5-9-4-2-8-3-10-1-7
Reply
Posted: 2008-05-02 09:10:07

Became a member: 
Forum posts:
4 Timetosaygoodbye spräckte årets segernolla senast. Det här är en häst att gilla, och han ska med på V65-lappen och dubbelkvittot, även om det är hårt motstånd. Är snabb ut och kan spetsa. -Mycket fin senast och ser ut att bli bättre och bättre. Tror att han kommer att vara med och strida, tävlar med skor, säger Fredrik B.Larsson som tränar och kör.
6 Staro Almab har fått rejält med grundträning, men inte vässats något extra. Det finns lite risk för ringrost, men kapacitet har han, och man hoppas att han ska växa in i högsta klassen i år, säger Katrin Frick i Leif Witasps stall. Han avslutade fjolårssäsongen med att vara tvåa i Europaderbyt, och trots att det alltså handlar om årsdebut kan hästen vara segermogen direkt. -Har jag kört 1.19 med som bäst i jobb inför årsdebuten. Det känns att han är på rätt väg men han behöver säkert det här loppet och kanske ytterligare ett för att få tempo i kroppen. Loppet ser jämnt ut och jag tror han är med på övre halvan, säger Leif Witasp på sin hemsida.
5 Verdi Sund har varit struken för hälta efter senaste starten och formen är ett litet frågetecken. Kapabel att dyka upp där framme för Stefan Melander. -Har inte startat på nästan två månader på grund av olika sjukdomar så jag har inga stora förhoppningar på honom den här gången. Han får kuta med här för han behöver loppet. Jag är nöjd om han är fyra-femma, säger "Tarzan".
8 Yorktown Gunner visade klart gryende form senast. Läget här blev tråkigt, men Björn Goop i sulkyn brukar kunna fixa det mesta. Ett segerbud med klaff. Har ännu inte vunnit lopp i Sverige och har nu varit här snart ett år. Satt senast fast i ett lopp som vanns av Bar Code, och är van att möta tufft motstånd. Kan öppna. - Har bra form som är på väg uppåt och han känns fin i jobben. Jag hade trott på honom om han inte hade haft så dåligt spår, från spår åtta blir det svårt, säger "Tarzan". Outsider.
3 Marquis Du Pommeau vann Kriteriet 2006, men har haft svårt att övertyga på slutet. Ett outsiderbud är han absolut för Jorma Kontio. -Presterar allt som oftast jämna och säkra insatser men han har inte vunnit lopp sedan han spurtade hem Kriteriet som treåring. Han trivs bäst då loppen körs i ett hårt och jämnt tempo. Han möter något enklare motstånd än vad han är van vid och jag tror på en bra placering, säger Jorma på sin hemsida.
2 Debbie Brodda kom fel i stoeliten senast. Känns okej i träningen och från ett fint utgångsläge kan hon ta en plats, säger Roger Walmann, som sätter upp Örjan Kihlström.
10 Was It A Dream gör debut på svensk mark, och är svårbedömd. Dåligt läge och behöver lite flyt. Torbjörn Jansson kör.

Spetsbud: Lite lurigt, men 2 Debbie Brodda, 4 Timetosaygoodbye och 6 Staro Almab kan öppna bra.

Ranking
A-hästar
4 Timetosaygoodbye
6 Staro Almab
5 Verdi Sund

B-hästar
8 Yorktown Gunner
3 Marquis Du Pommeau
10 Was It A Dream
2 Debbie Brodda

C-hästar
9 Tap Dance
1 Swoppe Vint
7 Uncle Thom
Reply
Posted: 2008-05-02 09:24:43 Answer to: "4 Timetosaygoodbye spräckte årets segernolla senast. Det här är "

Became a member: 
Forum posts:


V 4, TIMETOSAYGOODBYE
Verkar som att Timetosaygoodbye kommer få spets?, ruskigt svårslagen isåfall.. garderar endå med..


Marquis Du Pommeau - Bästa hästen men formen?
Debbie Brodda - kan speeda ner allt med lite klaff.
Staro Almab - Riktigt bra häst men årsdebut??
Reply
Posted: 2008-05-02 11:21:53

Became a member: 
Forum posts:
Was it a deam svår att avgöra bland dessa. Gunnar spik?
Reply
Posted: 2008-05-02 21:09:24

Became a member: 
Forum posts:
fan vad jag hatar tråkiga favoriter
Reply
Nijo Posted: 2008-05-02 22:00:41

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
själv älskar jag dem när man får 5ggr pengarna. Bara till att tacka och ta emot.....
Reply
Posted: 2008-05-02 22:32:03
Rättvik

Became a member: 
Forum posts:


V 4, TIMETOSAYGOODBYE
hur kunde yorktown bli favorit?
Reply
[ 1 ]