Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> Aveln igen

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2008-04-18 15:03:36

Became a member: 
Forum posts:
Jag har bläddrat lite i avelshigst listan och hittat lite brister.

Som jag har fattat det så borde pensionera hästar inte kunna användas i avel. Ändå finns det minst en hingst som är pensionerad och har "avels rutan" kvar. Jag vet inte hur det skulle gå om man skulle prova att avla med den, kanske skulle det avbrytas. (Har inte plats eller lust att prova)

Hästen jag har tittat på är Plokkos Semblable Fête. Den startade senast i Januari så den borde ha varit pensionerad under förra säsong. Han har fått en handfull treåriga avkommor som jag antar Plokko har fått pengar för. De borde då ha blivit beteckta under tiden som hästen varit pensionerad.

Om det nu är möjligt att använda pensionerade hingstar i avel så borde det göras mer tydligt och kanske låta ston användas i avel också. Skulle ju lösa en del av box problemet också.

Sedan en mindre problem är att en massa valacker finns med i listan. Dessa går det inte att använda i avel, saknar avels rutan helt. Så de är mer där och tar onödig plats. Kanske kan admin fixa en snabbare uppgradering av listan för att undvika konstigheter?
Reply
Nijo Posted: 2008-04-18 15:07:21

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
1: finns avelshingstar som är pensionerade, men varför ska man inte få använda dem? är enbart bra att en pensionerad avelshingst kan vara tillgänglig.

2. Jag håller med om att pensionerade ston borde kunna användas inom aveln.......

3. valacker som finns med i listan - det är väl pga de varit avelshingstar men blivit kastrerade, borde självklart tas bort.
Reply
Posted: 2008-04-18 15:20:27

Became a member: 
Forum posts:
Tycker också att de borde kunna användas i alla fall ett antal säsonger tills de blir alltför gamla, man vill ju inte ha en massa hingstar som är 40 år och fortfarande aktiva. Inte så viktigt just nu då de äldsta är fortfarande relativt unga.

Problemet är att jag har fattat det som att pensionerad häst är lika med död häst. Den kostar inget men då ska man inte heller tjäna på dem. Tydligare regler helt enkelt.
Reply
Nijo Posted: 2008-04-18 15:33:07

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
tror nog inte att erikssonm själv vet hur han vill ha det
Reply
[ 1 ]