Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Funderingar

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2008-04-06 09:13:25

Became a member: 
Forum posts:
Ungefär hur ofta kan man starta en häst utan att den tappar formen otroligt mycket, alltså en lagom matchning?

ex. 24 april vill jag ha hästen i storform, hur många lopp och när bör jag matcha hästen innan?

eller tänkte starta 7 april, och när bör nästa start vara för att behålla formen, inte slita ut totalt men ändå inte vila för länge?

jag tycker det är svårt att veta när en dag IRL är ?? dagar i spelet.
Reply
Posted: 2008-04-06 09:38:38

Became a member: 
Forum posts:
det beror på vilken träning du kör och hur mycket %. Om du kör 0% i träning så går mina hästar upp strax över 1.3/natt. Sen så tappar alla hästar olika mkt i form/lopp också beroende på kusk osv. En bra mall att gå efter är 10 dagar då du alltid kan köra barfota, och din häst borde hinna få upp formen om du har 10 dagar emellan starterna.
Reply
Posted: 2008-04-06 13:30:17

Became a member: 
Forum posts:
1.3 på 0% är det altså bättre än att köra 100% allmän? Då hoppar den bara sånna steg samma dag som ett lopp. Nån som vet?
Reply
Posted: 2008-04-06 14:05:32 Answer to: "1.3 på 0% är det altså bättre än att köra 100% allmän? Då hoppar de"

Became a member: 
Forum posts:
Reply
[ 1 ]