Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V64 -> Ang Vikens Players evetuella vinst

Diskutera omgångens V64. Startlistorna uppdateras vanligtvis någon gång under morgonen.
Username

Password

[ 1 ]   2  
Author Message
Posted: 2008-04-05 00:15:02

Became a member: 
Forum posts:
Så här skrev Goop i svar på ett mail där frågan var; hur mykcet var sparat?

> "nej trött var han inte, han har gjort så tidigare i sista sväng ( innan vi
> fick han)
> Tror bara att Björn blev lite för ivrig
> Hade han hållit i lite i svängen= klar vinst
> Goops"

..... Extra comnments överflödiga.

Tack till en kompis som ställde frågan och inte jag.
Reply
Nijo Posted: 2008-04-05 00:26:58

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
vad är orsaken vid dem andra 8.a galopperna? haha, känns som att man inte bryr sig, finns alltid något usel jävla ursäkt.

ska skicka mejl till lenartsson och fråga om Maggies boy vinner utan galopperna...............lika intressant?
Reply
Posted: 2008-04-05 08:38:59

Became a member: 
Forum posts:
jag kan skicka ett mail till Åke och fråga om zoogin vinner eltloppsförsöket om han inte trampar av sig skon....
Reply
Posted: 2008-04-05 11:59:35

Became a member: 
Forum posts:
Njae, ni gör ju bara bort er.

Tror nog att Goop själv som vinner 450 travlopp om året känner att han skulle vunnit där, utan galopp. Ska jag då misstro honom?
Reply
Cherry Posted: 2008-04-05 12:30:01

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6899
Jag tror han hade vunnit utan galopp men det är historia nu... Jag lirar nästa gång!
Reply
Nijo Posted: 2008-04-05 12:30:15

totalt orelevant sedan hästen galopperade som de övriga 8.a gångerna, vad tror du han sagt då?

Är ganska säker på att Lennartsson säger samma med Maggies boy, han vinner utan galopperna.

Men det kvittar fullständigt, för att hästarna förlorade och det ingår i travspelandet att kunna beräkna om en häst är galoppbenägen eller ej.

Att spela ner en häst till 5ggr pengarna som varit borta 7 månader och galopperat i 8 av 9 starter senaste året? är ju bara galet!
Reply
Posted: 2008-04-05 20:13:51 Answer to: "totalt orelevant sedan hästen galopperade som de övriga 8.a gångerna, va"

Became a member: 
Forum posts:
Ja att spela en totalt överlägsen häst till 5 gånger, det är idioti.

Reply
Nijo Posted: 2008-04-05 21:35:08

ja, om han galopperar i 9 av 10 starter så är det idioti. Överlägsen, är du så säker på att han besegrar en felfri maggies boy? det är absolut inte jag.

Bara en massa dåliga ursäkter som vanligt från dig prima_crille
Reply
marone Posted: 2008-04-06 14:39:17
1420
Marone Stables
Eskilstuna

Became a member: 2007-09-08
Forum posts: 41
Vad saken gällde efter erat piff och puff snack var OM Vikens Player var trött eller inte.
Då fick du ditt svar Nijo så glöm och gå vidare.

För övrigt så var Maggies Boy en toksopa i loppet och hade aldrig slagit en felfri V.P
Reply
hogan Posted: 2008-04-06 17:40:05 Answer to: "Vad saken gällde efter erat piff och puff snack var OM Vikens Playe"

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Å vad vet du om det....står skrivet i stjärnorna och du kan oxå glömma och gå vidare med ditt knatte o fnatte-snack som hejaklacksledare.
Reply
Nijo Posted: 2008-04-06 19:13:22 Edited(1): 2008-04-06 19:13:49

marone, vad vårt snack gällde så var det om vikens player var ett bra tips/spel eller inte som "stenklar" vinnare,,,,som jag sagt flera gånger så är det helt ointrssant om hästen varit trött eller ej då han galopperat i 9 av de senaste 10 starterna.

Resonemanget om att vikens player vinner utan galopp är lika intressant som att säga maggies boy vinner utan galopp, den var trots allt med i rygg på vikens player efter att ha galopperat direkt i starten.

Men om han var trött eller ej, jag litar garanterat inte vad vad gooparna säger utåt. Vet att dem talar 99% bullshit och det bland annat för att behålla sina hästägare som de vill lura på ännu mer pengar.
Reply
Posted: 2008-04-07 00:00:20 Answer to: "marone, vad vårt snack gällde så var det om vikens player var ett bra ti"

Became a member: 
Forum posts:
Det gällde det inte alls det Nijo. Läs rubriken, IGEN.

Ty Marone.
Reply
hogan Posted: 2008-04-07 11:19:15 Answer to: "Det gällde det inte alls det Nijo. Läs rubriken, IGEN. Ty Marone."

Är beredd att hålla med Nijo faktiskt, det började med att han sågade din ide för att du var SÅ stenklar på att V.P skulle vinna, med att påminna dig om alla galopper V.P gjort...om jag minns rätt så var det 8 av 9 senaste.
Så började det hela.
Sen var det pajkastning fram o tillbaks och där var ni lika skyldiga båda två, men om jag ska ge dig ett råd Prima, om du kan ta det.
Så försök att inte reagera när någon säger något och när t.ex Nijo sågar din ide, tro på den o dig själv, gå inte ut och sura med motkommentarer, då blir du ett lovligt byte ju. Det blir så tacksamt att reta dig om du förstår hur jag menar.
Nu råder jag er, och alla andra för den delen....tro på era ideer och på er själva men tänk er för innan ni lägger ut något på forumet, det finns ju inget som är så inbjudande, när det kommer dåliga tips som är dåligt grundade och knappt motiverade. Om man ska ta ett ex. så ta Lugdunum i helgen, folk som skriver att den är stenklar här på forumet är ju som klappat o klart att dom blir påhoppade, det förstår jag. Den hästen vinner på orten mot rätt motstånd och helst 2140 o längre, men i lördags och det motståndet fattar ju alla som kan något om trav att den är helt fel ute o chanslös, vad än Åke Lindblom än säger. Det är ju världens bästa häst enl. honom och han ska ju vinna Elitloppet o fan vet allt.
Nu Prima säger inte jag att du tillhör den gruppen, utan vad jag ville ha sagt var att man ska tänka sig för, och tro på dina ideer själv men börja inte hugga när någon sågar. Angående V.P kan jag säga att det blev oavgjort mellan er om det känns bättre då, din del Prima som var positiv o rätt var att V.P är en bra häst och han såg lite segerfarlig ut i sista sväng, men du måste sansa dig när du säger att segern rök, för man vet inte det för det första, sen tappa han ju travet...inte av att han blev störd eller klev av en sko, nej han tappade travet av trötthet och han tappade spänsten också, det var en lång repa han gick för att komma fram utvändigt, hela sista varvet och även om han är stark och pallar så fick han gå FÖR fort hela sista varvet och det är skillnad, han klara inte det och gav upp, tappa spänsten och galopperade, bara att erkänna. Att segern rök är bara ett försök att få bekräftelse, man kan inte sia om detta, förstår du?
Men han vinner snart, det vet jag och får han bara vara frisk så kommer flera segrar, speciellt över längre distans då han vinner på styrka och inte behöver springa jättefort i långa intervaller. det är då han galopperar, det är ngt som stör honom.
Nijo hade helt rätt när han kritiserade, och det är nog mest för att du var SÅ klar på att han skulle vinna. då i att det är inte lite utan mycket riskabelt att skrika vinst och spik en häst som galopperat 8 av 9 ggr och som har spår 12 på korta distanser. Helt rätt av Nijo, det står i allas ABC-travbok.
Gå nu vidare och ta mitt råd Prima.
Reply
Posted: 2008-04-07 18:36:04

Became a member: 
Forum posts:
Hogan; jag kan ta kritik, men inte från folk som inte kan hantera det svenska språket, samt har grova sakfel, tyvärr.
Reply
Nijo Posted: 2008-04-07 22:13:41

det om något bevisar hur oehört omogen och löjlig du är!
Reply
Posted: 2008-04-08 00:26:02 Answer to: "det om något bevisar hur oehört omogen och löjlig du är!"

Became a member: 
Forum posts:
Kan tyckas.
Reply
hogan Posted: 2008-04-08 14:03:37 Answer to: "Kan tyckas. "

Menade du mig nu eller, jag fattar inte riktigt vad du menade med Svenska språket och sakfel.....är jag helt trött nu eller?
Reply
Posted: 2008-04-08 18:40:19

Became a member: 
Forum posts:
Mja, dela upp en sådan novell i stycken! Annars orkar ingen människa läsa det, tyvärr.

Sen hade du ju lite sakfel med.
Reply
Posted: 2008-04-08 18:55:16

Became a member: 
Forum posts:
PUCKON Tror ni själva att ni är tippsters från himlen eller?
Reply
hogan Posted: 2008-04-08 20:44:52

Kanske inte va min mening från början att skriva så långt, men jag är så jävla trött på folk som ska tjafsa om vem som tippar bäst, eller kommer med efter referat om det skulle vara så eller si så hade den o den vunnit, det finns inga om i trav.
Jag har varit med så pass länge, så det är ingen mening att sitta sura efter loppen och tänka OM fanns.
Annars orkar man inte och blir kortlivad, en loser helt enkelt.

Sen förstår jag inte vad du menar med sakfrågan, men det är ju klart, du kommer väl aldrig komma över att han förlorade, du ger väl dig heller aldrig på att du tror han vunnit utan galopp, så kan man säga då när alla som galopperar skulle ha vunnit annars.
Det är ju helt idiotiskt att analysera sånt, man kan ju inte sia heller. Jag kan hålla med när en häst leder med halva upploppet och ingen kommer bakifrån, så galopperar hästen över mållinjen och blir diskad.
Men sånt ingår ju i spelet, man får vara med om det mesta inom trav, finns dom som jag själv t.o.m som suttit inför sista loppet med en eller flera hästar och värdet är en bit över 100.000 och den man har torskar på uppförstorat målfoto.

Enda gången man får rätt när man skriker ut en vinnare till alla på ett forum och alla andra misstycker, det är när dom vinner, då är dom klara. Då är inga galopper aktuella, man ska vara säker med travsäkra hästar, de andra måste man vara försiktiga med och säga stenklara om.

Men Prima, du verkar vara den sorten som inte lyssnar, trodde du skulle ta förra inlägget jag skrev på rätt sätt, men nu skiter jag i vilket, du är inte mogen att ta in......så du får gärna bli hackmat igen om du vill, du verkar gilla det.
Ps. SRSAB, vad ville du o till vem kallar du Puckon?
Reply
[ 1 ]   2