Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> Fler Körorder + Huvudlag.

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]   2  
Author Message
Posted: 2008-03-24 16:47:14

Became a member: 
Forum posts:
haha, har börjat tänka till och kommit på lite idéer vet inte om ni gillar dom men men...

Jag tycker det skulle finnas mer körorder och huvudlag till loppen, skulle vara mycket roligare....typ..

Huvudlag - urryckare osv..

och sen på körorderna borde det finnas..

Körorder - kör i spets så länge det går,smyg, ta dom på spurt osv..
Reply
NaDjiL Posted: 2008-03-24 17:37:25 Answer to: "haha, har börjat tänka till och kommit på lite idéer vet inte om ni gil"
52
RedCreek
Solvalla

Became a member: 2008-01-17
Forum posts: 184

Körorder - kör i spets så länge det går,smyg, ta dom på spurt osv..
Bra idé, då kan man välja lite bland vilken taktik som passar just för den häst man ska starta osv
Reply
Posted: 2008-03-24 17:39:04 Answer to: "Körorder - kör i spets så länge det går,smyg, ta dom på spurt "

Became a member: 
Forum posts:
Ja precis .
Reply
NaDjiL Posted: 2008-03-24 17:40:25 Answer to: "Ja precis :)."
52
RedCreek
Solvalla

Became a member: 2008-01-17
Forum posts: 184
Men huvudlagsbiten då, måste finnas fler än "urryckare"
Reply
Posted: 2008-03-24 17:43:20

Became a member: 
Forum posts:
har ju snackats om det förr i forumet och larsson har berättat för mig att det är på G men de vet nog inte när bara.
Reply
Posted: 2008-03-24 17:44:25 Answer to: "har ju snackats om det förr i forumet och larsson har berättat för mig a"

Became a member: 
Forum posts:
okej, men det är kul att dom utvecklar spelet mer och mer! .
Reply
Posted: 2008-03-24 19:59:57

Became a member: 
Forum posts:
Det där med olika huvudlag kan funka, men då måste loppmotorn funka bättre. Nu vet man ju inte vad det är som avgör prestationerna. Har i det sista kört med mycket bra form, rätt balans, och med kusk i form och samma huvudlag som tidigare. Förr så vann mina hätar, nu vinner INGEN. Och mot liknande hätar som tidigare. Varför?

Eller så borde man kunna få en komentar av kusken typ, "var rullig", "drack dåligt inan loppet och blev trött", "flåsade efter loppet" mm.
Och få en förklaring på utstyret.
Reply
Nijo Posted: 2008-03-24 20:07:08

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
håller med till 100%

loppmotorn kommer aldrig klara av dessa "order",,,,,,vad blir liksom effekten av att "kör i spets så länge det går" om 5st har samma taktik. Då ska det bli bli en form av överpace och gynna andra hästar, men så fungerar det inte just nu. Tiderna är mest bullshit och bilderna på loppen betyder inget.....

Jag efterlyser mer någon form av orsaker till sämre prestationer av hästarna som jockeoutcast nämnde här ovanför.

Själva ideén med större variation av taktiker är väldigt intressant annars.....
Reply
Posted: 2008-03-24 21:57:23 Edited(1): 2008-03-24 22:21:21

Became a member: 
Forum posts:
Låter bra skulle varit kul med lite stallkörning
Reply
Posted: 2008-03-25 14:26:33

Became a member: 
Forum posts:
men om flera har i taktik, kör i spets så länge det går, skulle det vara ju vara perfekt om öppningen då blir stenhård men att den som tex har bäst startsnabbhet helt enkelt hamnar i spets och då gynnas spurtkanonerna,
vet inte om det ens går att genomföra men det skulle vara lite utav ett genobrott om man kan "syna" de andra taktikerna och läsa av om det blir körning från start eller mjuk start osv. på det sättet skulle skickligheten att läsa loppen bli mycket viktigare än nu.
Reply
Buck_Fush Posted: 2008-03-25 16:05:38

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 565
Väldigt svårt att bygga en sån loppmotor. Risken är t.ex. stor att minst 1 häst i varje lopp "kör i spets så länge det går" vilket skulle innebära att alla lopp blev "överpaisade". Men några fler körorder vore kul, men bara om dom verkligen funkar. Tycker det är viktigare att ta bort lite effekt av barfotakörningen, så inte skoryck ger lika mycket plus som nu.
Reply
Posted: 2008-03-25 18:21:24 Edited(2): 2008-03-25 18:22:09

Became a member: 
Forum posts:
Håller med Warulf. Skulle vara kul om man kunde tjäna lite på att kolla in tidigare lopp på de man trodde var värsta hoten mot ens egna häst i ett lopp.

Egentligen skulle 4 alternativ räcka ganska långt.
1/Tryck upp tempot (eller nå´t = riktigt offensivt om det behövs--> Dödens eller spets)

2/Kör offensivt (som nu = Se till att vara i främre träffen, ok att söka ryggar men får ej bli passiv)

3/Kör på väntan/sök ryggar (mer avvaktande = Spara för spurt, men ändå inte totalt passiv)

4/Defensivt ( nära på preparé = kör invändigt eller i ryggar, ta inte ut något extra ur hästen)

Då har du 2 offensiva och 2 defensiva alternativ i varje fall.

Jag saknar mest ett superoffensivt alternativ för starka frontrunners och ett defensivt alternativ för de spurtstarka och som det är nu.

1an skulle innebära att en stark , snabb häst bara kan gasa på över 1640, och riva upp fältet. Tror de där vinsterna där kassa hästar slår kanoner inte skulle bli så löjligt vanliga som nu, utan nå lite lagom proportioner.

3an skulle innebära att du kör i ryggar och spara för spurt, men att du ändå inte ger upp loppet mot bra hästar som du nästan gör nu vid defensiv styrning. Du hakar ändå på om de där framme börjar dra iväg.
Reply
Posted: 2008-03-26 10:07:59

Became a member: 
Forum posts:
Jag tror att spelet kommer utveklast massor, det är fortfarande relativt nytt allt eftersom kommer spelet att bli bättre.
Reply
Nijo Posted: 2008-03-26 11:32:52 Answer to: "Håller med Warulf. Skulle vara kul om man kunde tjäna lite på att kolla "

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
som det är nu så är 1640m ett lotteri där skithästar kan besegra väldigt bra hästar av en "slump" får man säga......
Reply
Soberano Posted: 2008-03-26 11:42:36 Answer to: "som det är nu så är 1640m ett lotteri där skithästar kan besegra väl"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Mycket som känns som en slump men det kanske inte är det? En av mina treåringar vinner sin debut där han slår ROBINSON som är en etablerad elithäst. Går sedan ut i ett treåringslopp,bättre form,kusk i bättre form,perfekt läge, samma utrustning(barfota,helstängt),kortare resa,samma körorder (ge allt) men blir inte bättre än femma. Logiskt?
Reply
Posted: 2008-03-26 16:57:43
52
RedCreek
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
Det är det jag menar Nijo :
SKulle vara bra att ha ett alternativ som inte bara är offensivt utan mer som :
1/Tryck upp tempot (eller nå´t = riktigt offensivt om det behövs--> Dödens eller spets)

Då bjuder du inte in vissa hästar i matchen ens

Sedan borde rutin spela in lite på de mest offensiva orderna. I riktigt trav är det knappast nyttigt för en 3-åring att få "ge järnet" i 7 av sina 10 första starter.
Då kommer det bakslag. Tiderna i grunden borde påverkas av rutin, och för många "ge allt" på en orutinerad häst borde gära så att formen gå åt skogen helt.
Reply
Posted: 2008-03-26 22:11:35

Became a member: 
Forum posts:
Jag har varit med om att jag min häst (som är perfekt) som springer i topp form 1.12 vanligt viss. Men sen springer han i ett SKIT lopp, då han har topp form, ge allt. Men ändå är det ett lågt tempo (runt 1.16). Att inte min häst går upp i täten och vinner dom där 50 000
Reply
Eriksson Posted: 2008-03-28 15:58:13

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12238
Vi har funderat på system där man skulle kunna lägga upp taktiken för varje del i loppet. vet inte när eller om vi kommer att lägga till det men det kommer sannolikt att dyka upp mer taktikval framöver.
Reply
Posted: 2008-03-28 16:08:59 Answer to: "Vi har funderat på system där man skulle kunna lägga upp taktiken för v"

Became a member: 
Forum posts:
Bra!
Reply
Posted: 2008-03-28 17:34:35 Answer to: "Vi har funderat på system där man skulle kunna lägga upp taktiken för v"
52
RedCreek
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
Innebär det också stallkörning?
Reply
[ 1 ]   2