[ 1
]
|
|
Posted: 2008-02-29 14:22:13
|
Became a member:
Forum posts:
|
Säljer nu spelet egentligen bästa häst som inte fått vunnit ännu.
3500 är utgångspriset, den är GANSKA prisvärd, medel på 6.1.
Håll ögonen öppna.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-02-29 14:39:34  Säljer nu spelet egentligen bästa häst som inte fått vunnit ännu.
3500 är utgångspriset, den är GANSKA prisvärd, medel på 6.1.
Håll ögonen öppna.
Answer to: "Säljer nu spelet egentligen bästa häst som inte fått vunnit ännu.
350"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Antar att du inser varför han inte vunnit. Han har för mycket styrka i förhållande till snabbheten och då får han ingen nytta av styrkan. Dessutom har du ju skott honom bedrövligt under tiden men det är ju en annan sak. Skulle kunna tänka mig att han skulle kunna liknas en gammal häst som hette JETGUN S.R som Alf jonsson managerade. Stark som en oxe men osnabb och allmänt trög. Medelvärdet är inte allt.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-29 15:07:41 Edited(2): 2008-02-29 15:23:39
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
haha  finns ju faktiskt några andra exempel som faktiskt slagit sig in i eliten, i alla falla bland de bättre i sverige.
Tror nog att det är en häst som kan tjäna hyfsade pengar, men jag antar att den tränar dåligt och har låg potential, därav sämre insatser. Sedan spelar snabbheten in också, spelets viktigaste egenskap tycker jag.
Kolla min The Original, han har 2 i styrka och 6 i snabbhet, sprang 12.5 över 2640m och var 3.a på samma tid som 1.an+2.an i kvalet till derbyt....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-29 15:14:20
|
Became a member:
Forum posts:
|
14.2a / 2640 - barfota ...Spelets bästa häst ?!?
Okej, kusken var skit med en 1a i form, men ändå...han får nog visa något först. Inget snack om att han har potential att bli en av de bästa OM han tränar bra på snabbhet. då måste han nog ändå vara nära en höjning på snabbhet, för på 5-årssäsongen lär inte allt för mycket hända...
Lite synd att det är en valack. Då ska han springa in vad han kostar.Lite över 500.000 kan den säkert vara värd, men går den för upp mot miljonen i pris...då är det inte helt lätt att springa tillbaka dom pengarna till stallet.
Men det är ju bara mina tankar personligen.
Jag håller med soberano...snabbheten måste upp, men då kan det bli en grymt fin travare !
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-29 15:59:50
|
Became a member:
Forum posts:
|
Perra, läs igen?
"Säljer nu spelet egentligen bästa häst som inte fått vunnit ännu."
Men Nijo ditt konto är ju fuskriggat med.
Har glömt att sko rätt, men det ska inte ha sådan fruktansvärd betydelse.
Magiskt prisvärd i alla fall.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-29 16:07:20  Perra, läs igen?
"Säljer nu spelet egentligen bästa häst som inte fått vunnit ännu."
Men Nijo ditt konto är ju fuskriggat med.
Har glömt att sko rätt, men det ska inte ha sådan fruktansvärd betydelse.
Magiskt prisvärd i alla fall.
Answer to: "Perra, läs igen?
"Säljer nu spelet egentligen bästa häst som i"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hästbörsen, hade ju varit en bättre plats.
Jag vet varför din häst inte vann förra starten och det tror jag dom flesta härinne också vet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-29 17:02:27 Edited(2): 2008-02-29 17:03:24
|
Became a member:
Forum posts:
|
egentligen bästa häst ...är inte det samma sak som att säga att han är bäst ?
Typ moralisk vinnare...bra från 12e-spår...skulle vunnit med 7-2 om de satt sina chanser...
jag har redan läst det en gång
Nu har jag läst det 2 gånger och tycker ändå jag kan tänka mig minst 10 hästar som egentligen är bättre än din, även om du inte vill tro det.
Tror dom 10 alla ligger på någon så´n där lista som funkar ungefär som en så´n där jobbig serietabell.
D.v.s att den avslöjar ganska obarmhärtigt vilka lag som är bäst , näst bäst o.s.v.
Ni vet, en så´n där som har HV i topp trots att alla vet att FBK egentligen är bästa laget ... 
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-29 17:14:46
|
|
mitt konto är fuskriggat.........hmm, jaha?vart vill du komma? att jag fuskar?
Eriksson får mer än väl kolla igenom hela mitt konto och hela min historik efter fusk, kan till och med skicka ett brev till honom och be honom göra det. Inte fan har jag fuskat på spelet......
Ska vi gå efter siffror på spelet så är Tegen Stand bland de bästa på spelet, bättre än din också då hans ligger på RÄTT ställen. Men likaväl tycker jag att det är underbart att han inte är bäst rent prestationsmässigt eftersom då hade allt varit förutsägbart.....Kan ju sedan lova att han har matchats MYCKET bättre än Giant Standing......
Som sagt, 3 i snabbhet räcker inte för att vara bland de bästa, långt ifrån. Att du sedan startar felbalanserat och med usla kuskar är en annan orsak till dåliga prestationer. Kan du berätta hur bra Giant standing tränar?????
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-29 21:18:02  mitt konto är fuskriggat.........hmm, jaha?vart vill du komma? att jag fuskar?
Eriksson får mer än väl kolla igenom hela mitt konto och hela min historik efter fusk, kan till och med skicka ett brev till honom och be honom göra det. Inte fan har jag fuskat på spelet......
Ska vi gå efter siffror på spelet så är Tegen Stand bland de bästa på spelet, bättre än din också då hans ligger på RÄTT ställen. Men likaväl tycker jag att det är underbart att han inte är bäst rent prestationsmässigt eftersom då hade allt varit förutsägbart.....Kan ju sedan lova att han har matchats MYCKET bättre än Giant Standing......
Som sagt, 3 i snabbhet räcker inte för att vara bland de bästa, långt ifrån. Att du sedan startar felbalanserat och med usla kuskar är en annan orsak till dåliga prestationer. Kan du berätta hur bra Giant standing tränar?????
Answer to: "mitt konto är fuskriggat.........hmm, jaha?vart vill du komma? att jag fus"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Perra - FBK är ju bäst så?
Men Nijo goddag yxskaft, väljer man kusken eller? Neeeeeej inte fullt ut.
Fusket finns överallt!
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-29 21:27:00
|
|
klart du väljer kusk, får ju matcha din häst på ett bra sätt så du får en bra kusk. Det är den främsta orsaken till varför jag själv har så bra statistik med 26% vinster och 77% på plats i loppen.
Om det är samma förutsättningar för alla så är det ju inget fusk....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-29 21:47:21
|
Became a member:
Forum posts:
|
Visst är dom bäst i mina ögon ;- men om din är felskodd ibland så har nog halva FBK åkt på felslipat den här säsongen 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-01 20:08:09
|
Became a member:
Forum posts:
|
Oj, lite smygreklam för din egen framgång där Nijo - grattis!
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|