[ 1
]
|
|
Posted: 2008-02-14 20:05:04
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vilka har anmält?!
Jag har iallafall anmält en, men tror inte den kommer med!
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-02-14 20:12:02
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Din är ju rankad som nr 16 så med lite flyt så... Tyvärr bara 10 startande. Kanske inte så troligt att 6 st av de som är rankade bättre än din inte skulle anmäla sig.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-14 20:21:30
|
Became a member:
Forum posts:
|
Gold Dream og Reed Sing er anmeldt..
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-02-14 20:37:30
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Skulle anmält om jag hade nåt att anmäla...  Jag är inte bitter....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-14 20:58:06
|
Became a member:
Forum posts:
|
samma här men har ingen som har tillräckligt med poäng så det blir att stå över
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-14 22:02:47
|
Became a member:
Forum posts:
|
hmm.. såg inte att det bara var för 3 åringar (dålig koll på matchningen långsiktigt) Min är bara rankad 18 så den hade väl ändå inte kommit med. går ut i v5 i stället.
|
|
Reply
|
|
samuraj1
|
Posted: 2008-02-14 22:50:35
|
Became a member: 2007-07-05
Forum posts: 189
|
Min Church Bell är anmäld så det ska bli spännande och se om hon kan undvika att galoppera för en gångs skull. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-15 00:04:35
|
Became a member:
Forum posts:
|
Lite surt att vara första häst utanför de 10 som startar
Får ta och vinna i kriteriet istället 
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-18 10:44:40
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
Giant warrior och estimer imponerade lite, får gratulera till respektive ägare. Måste "testavla" med Giant warrior sen när jag köpt ett sto, haha.
Ska bli intressant och se hur hästarna hävdar sig i breeders eller kriteriet.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-02-18 10:52:37
|
|
Att det handlar om kulltoppar är ju helt klart men jag tycker att kullen så här långt ser ganska jämn ut. Har också tänkt prova ett föl när någon av dessa 2 blir avelshingstar. Har hört att ESTIMER ska ha tränat väldigt bra,iaf tidigare,och ska man tro på vad admin har sagt ska ju det vara bra att avla på.
Hursomhelst, stort GRATTIS ni som lyckades i Hambot!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-18 11:21:49
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ja, och båda har löpskalle med verkar det som. Börjar mer och mer tro det spelar in som en dold egenskap. I så fall vill jag ju gärna ha en sån häst i avel.
Min Right here Right now var 5a med bara en 6a i form innan loppet. Löjligt nöjd med det !
Men han tror jag då verkligen inte är någon kulltopp! Snarare mer som den där humlan som inte ska kunna flyga men gör det ändå 
Men han verkar ju sugen på att motbevisa mig hela tiden och det får han gärna fortsätta med.
RHRN är därför en sådan där häst som gör mig mer o mer säker på att det finns någon slags dold förmåga;
typ "LÖPSKALLE" eller något i den stilen inlagd i spelet som gör att egenskaperna inte är allt, utan bara en fingervisning om att hästen har potential.
Den där LÖPSKALLEN gör att vissa löper över och vissa under sin, på egenskaperna, synliga potential. Jag vet att fler varit inne på samma tankegångar.
En grej jag funderat lite på är träningen: RHRN tränar bra och kanske bra träningsresultat kan skvallra lite om den är en bra löphäst och har bra löpskalle.
Det gör ju i så fall träningsresultatet ännu viktigare om du ska välja avelshings(och sto) då bra träning både visar på potential och kanske lite chans på bra "löpskalle".
Är jag helt fel ute?
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-02-18 11:32:02  Ja, och båda har löpskalle med verkar det som. Börjar mer och mer tro det spelar in som en dold egenskap. I så fall vill jag ju gärna ha en sån häst i avel.
Min Right here Right now var 5a med bara en 6a i form innan loppet. Löjligt nöjd med det !
Men han tror jag då verkligen inte är någon kulltopp! Snarare mer som den där humlan som inte ska kunna flyga men gör det ändå 
Men han verkar ju sugen på att motbevisa mig hela tiden och det får han gärna fortsätta med.
RHRN är därför en sådan där häst som gör mig mer o mer säker på att det finns någon slags dold förmåga;
typ "LÖPSKALLE" eller något i den stilen inlagd i spelet som gör att egenskaperna inte är allt, utan bara en fingervisning om att hästen har potential.
Den där LÖPSKALLEN gör att vissa löper över och vissa under sin, på egenskaperna, synliga potential. Jag vet att fler varit inne på samma tankegångar.
En grej jag funderat lite på är träningen: RHRN tränar bra och kanske bra träningsresultat kan skvallra lite om den är en bra löphäst och har bra löpskalle.
Det gör ju i så fall träningsresultatet ännu viktigare om du ska välja avelshings(och sto) då bra träning både visar på potential och kanske lite chans på bra "löpskalle".
Är jag helt fel ute?
Answer to: "Ja, och båda har löpskalle med verkar det som. Börjar mer och mer tro de"
|
|
Grattis till fin placering!
Är också inne på den linjen att det måste finnas en sådan dold egenskap som skiljer de som vinner från de som inte gör det. Har ett exempel, WIND som har ruggiga värden och springer snabbt som en vessla men tog sin första seger alldeles nyligt. Verkar vara en medhängare helt enkelt. Hon har även avkomma med fina värden men även den verkar ha svårt att sätta nosen först, är spelet mer avancerat än jag trodde från början? Jag hoppas det!
Instämmer även i din teori att de som tränar bra springer bra. Dom återhämtar sig snabbare och kanske det är ett tecken på bra "motor" vilket brukar vara ganska avgörande för de bästa.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-18 11:46:59 Edited(1): 2008-02-18 11:47:55
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jo, det med motorn låter ju väldigt logiskt.
Träningen och löpförmågan borde ju också hänga ihop lite. Fast min Global warning tränar i o för sig jättebra , har kanonvärden, men visar inte så mycket i lopp än.
Å andra sidan har han bara sprungit ett lopp på "ge allt". Då med kusk med totalkass form. En del hästar verkar också ta några lopp på sig att komma igång. Hoppas det är det, för han borde springa 8or runt Righ here Right now
Sant som du säger Soberano. Hoppas spelet har mer dolda små finesser än vad man tror.Mer trav/hästkänsla då och bara kul om det är lite mer avancerat än de synliga siffrorna.
Med bara siffror kunde det lika gärna handla om kaninhoppning och Lille Skutt vara spelets stora avelskanin 
|
|
Reply
|
|
samuraj1
|
Posted: 2008-02-19 16:54:29
|
Became a member: 2007-07-05
Forum posts: 189
|
Är väldigt nöjd med loppets enda sto Church Bells insatts, hon blev 4:a med en massa strul i loppet. 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|