[ 1
]
2
|
|
Posted: 2008-02-01 16:39:55
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag tycker att det är lite väl höga kostnader för att utöka sina stallplatser. Man betalar ju 200 000:- för att bygga ut med två platser och sen ska man behöva betala ytterliggare 100 000:- varje box!?? Plus att sen kommer ju hyran med 2500, tycker att det är lite orimligt, eller??
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-01 16:43:21
|
Became a member:
Forum posts:
|
tycker det är ok som det är
det är dyrt att bygga ut. I verkligheten hade det kostat mer än så
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-01 16:45:38
|
Became a member:
Forum posts:
|
i norrland kan du få billiga hus att stoppa hästarna i som inte ens kostar i närheten av vad man betalar här 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-02-01 16:49:21
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Jag som har mitt stall i Hoting borde kunna hyra in mig där, finns massor med lediga boxar på banan som bara kostar runt 300kr i månaden....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-01 17:51:52 Edited(2): 2008-02-01 17:54:12
|
Became a member:
Forum posts:
|
nu bygger man ut och sen måste man ändå betala för boxarna vilket är lite konstigt tycker jag, betlar man inte lön till skötarna som ska ta hand om att städa ur boxarna?
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-01 17:59:57
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
???har du 1 box så betalar du ju hyra för den oavsett om du har häst i den eller inte, säger sig själv ju. Skötarna finns till för att ta hand om hästen, i spelet så är det formen som påverkas, men att ha skötare är inget måste på något sätt.
ni får tänka på att ni får 50 000kr i sponsorer varje vecka, är inte det orimligt då? kostnaden för boxarna är verkligen inte dyr med tanke på det.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-01 18:17:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
Undrar verkligen om vi pratar om samma saker?? Om vi nu ska relatera allting till verkligheten!? Så i verkligheten om jag skulle bygga ut mitt stall med 2 boxar så inte hade jag fått betala först 200.000 för själva tillbyggnaden och sen 100.000 för inredningen till varje box! Isåna fall så kan jag tala om att då hade jag blivit grundlurad och då skulle jag inte vara kapabel att hålla på med hästar, enkel matematik.. Nä troligare vore nog att jag betalade 200.000 för både tillbyggnaden och box inredningen. Själva månadskostnade på 2500 tyckte inte jag var den stora grejen här utan det var dom större summorna som jag tyckte var lite överdrivna...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-01 18:18:53
|
Became a member:
Forum posts:
|
om jag äger ett stall så varför ska jag betala hyra för nånting som jag äger varesig det finns häst eller inte i den? nu står det att man betalar för underhållet av boxen och inte hyra, men brukar inte skötaren ansvara för att underhålla boxen i verkliga livet?
kanske man kan öka skötarnas löner och ta bort underhålls kostnaderna för boxarna
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-01 18:43:52
|
|
större summorna? är det verkligen så stora summor när du börjat med 2 miljoner och får 50 000kr i veckan i sponsorpengar?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-02 02:11:16  större summorna? är det verkligen så stora summor när du börjat med 2 miljoner och får 50 000kr i veckan i sponsorpengar?
Answer to: "större summorna? är det verkligen så stora summor när du börjat med 2 "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Men snälla du.. Hur mycket tror du finns kvar av dom 2 miljonerna efter att man investerat i att bygga upp stallet med bra hästar?? Och dom 50 000 man får i sponsor pengar, hos mig täcker dom iallafall bara tränar och skötar löner.. Men jag vet inte hos dig kanske pengarna förökar sig själva?? Dom kanske förvandlas till amöbor när dom hamnar i din plånbok??
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2008-02-02 02:48:23
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Kanske borde göra stallplatserna billigare på småbanorna så det finns nåt syfte med att hålla till på dem..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-02 09:32:11
|
Became a member:
Forum posts:
|
dags att starta kampen för att småbanorna ska få mer fördelar 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-02 23:16:19  dags att starta kampen för att småbanorna ska få mer fördelar 
Answer to: "dags att starta kampen för att småbanorna ska få mer fördelar:D"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Solänget skulle läggas ner vad jag hörde :O
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-03 03:12:01
|
Became a member:
Forum posts:
|
200 000 i bygglov. och sedan 100 000 för varje box att byggas det är lite mycket. sänk den första konstnaden och låt det kosta 100 000 att bygga och sedan 2500:- i underhåll/hyra. låter bättre.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-04 18:16:23
|
Became a member:
Forum posts:
|
Eller varför inte låta varje box kosta 100 000 + 2500 i hyra punkt slut?? istället för 200 000 + 100 000 per box menar jag... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-04 19:27:39
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tror ni det blir någon förändring inom snar framtid????? Eller ska man bara betala och bygga ut nu??
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-04 20:12:09
|
|
tror inte det blir någon förändring, nästan ingen annan som har klagat tidigare och med tanke på att man får starta med 2 miljoner, 3 hästar och 50 000kr i sponsorpengar varje månad så ska det vara lugnt. Tycker själv inte att dte varit några problem alls, ska snart bygga ut från 5 till 7 boxar och betalar mer än gärna pengarna.
Det folk inte förstå är att det tar tid att bygga upp sitt stall, så har det varit för alla och det ska väl inte vara möjligt att gå från inget till bäst på spelet under 1 etapp när andra har kämpat hårt under lång tid med en medveten satsning på tex unghästar eller annat.
förstår faktiskt inte vad problemet är......låt bli att köpa hästar för mijoner när ni startar istället? eller handla upp alla pengarna direkt och lär er den hårda vägen som så MÅNGA andra har gjort.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-04 21:52:54  tror inte det blir någon förändring, nästan ingen annan som har klagat tidigare och med tanke på att man får starta med 2 miljoner, 3 hästar och 50 000kr i sponsorpengar varje månad så ska det vara lugnt. Tycker själv inte att dte varit några problem alls, ska snart bygga ut från 5 till 7 boxar och betalar mer än gärna pengarna.
Det folk inte förstå är att det tar tid att bygga upp sitt stall, så har det varit för alla och det ska väl inte vara möjligt att gå från inget till bäst på spelet under 1 etapp när andra har kämpat hårt under lång tid med en medveten satsning på tex unghästar eller annat.
förstår faktiskt inte vad problemet är......låt bli att köpa hästar för mijoner när ni startar istället? eller handla upp alla pengarna direkt och lär er den hårda vägen som så MÅNGA andra har gjort.
Answer to: "tror inte det blir någon förändring, nästan ingen annan som har klagat "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Absolut inget problem för mig, jag har redan hunnit bygga ut stallet och köpt häst sedan mitt förra inlägg
Jag bara funderade om något skulle hända så skulle det kanske vara lite surt att ha byggt ut men sen tänkte jag va f*n, det spelar inte så stor roll jag blir fattig en tid  Får väl hoppas att hästarna tjänar in lite pengar åt mig nu.
Och jag förstår helt klart att det ska ta tid att bygga upp stallet så är det i verkliga livet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-05 16:37:49  tror inte det blir någon förändring, nästan ingen annan som har klagat tidigare och med tanke på att man får starta med 2 miljoner, 3 hästar och 50 000kr i sponsorpengar varje månad så ska det vara lugnt. Tycker själv inte att dte varit några problem alls, ska snart bygga ut från 5 till 7 boxar och betalar mer än gärna pengarna.
Answer to: "tror inte det blir någon förändring, nästan ingen annan som har klagat "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Oj, oj, oj tuffa ord från en som varit medlem sedan november (urminnestider) Undrar om inte du skulle ta och starta ett stall i verkligheten med eftersom du så gärna vill att allt ska vara som där?? När jag blev medlem i det här spelet så fanns det inte att man kunde utöka stallet alls och hade det funnits det då och man vetat om kostnaderna så hade man ju kunnat spela efter det oxå.. Men det går ju inte nu eller?? Jag skulle mer än gärna starta om från början som du gjort när man vet vad som finns och inte för då kan man ju planera sitt stall efter det.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-05 17:05:24  tror inte det blir någon förändring, nästan ingen annan som har klagat tidigare och med tanke på att man får starta med 2 miljoner, 3 hästar och 50 000kr i sponsorpengar varje månad så ska det vara lugnt. Tycker själv inte att dte varit några problem alls, ska snart bygga ut från 5 till 7 boxar och betalar mer än gärna pengarna.
|
Became a member:
Forum posts:
|
det jag skulle tycka vara intressant är VAR GÅR ALLA PENGARNA VI KÖPER \ stuterihästarna,stallboxar?... skulle inte dte kunna vara med i potten på lördagrna på V5 ?
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|