[ 1
]
|
Soberano
|
Posted: 2008-01-16 19:39:17
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Jag bara undrar lite. Hur funkar det egentligen med mellantider? Är det överhuvudtaget ngt att bry sig om? Detta är det exempel jag hade tillgängligt just nu.
4. Saint Of Silk 1,09.7 1,12.2 1,17.0 1,14.6 1,14.2 1,05.5 1,14.0
5. Autumn In Londres 1,11.1 1,17.8 1,16.9 1,19.6 1,19.3 1,04.3 1,13.9
Jag får inte ihop ngt av detta. Hur dessa mellantider kan resultera i att min Saint of silk får en sämre sluttid än Autumn in londres?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-16 19:42:09  Jag bara undrar lite. Hur funkar det egentligen med mellantider? Är det överhuvudtaget ngt att bry sig om? Detta är det exempel jag hade tillgängligt just nu.
4. Saint Of Silk 1,09.7 1,12.2 1,17.0 1,14.6 1,14.2 1,05.5 1,14.0
5. Autumn In Londres 1,11.1 1,17.8 1,16.9 1,19.6 1,19.3 1,04.3 1,13.9
Jag får inte ihop ngt av detta. Hur dessa mellantider kan resultera i att min Saint of silk får en sämre sluttid än Autumn in londres?
Answer to: "Jag bara undrar lite. Hur funkar det egentligen med mellantider? Är det ö"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Lugn o fin, kan inte räkna mellantider, men man får ta det för vad det är.
Ett spel.
Det blir fel ibland även om detta nu kanske inte är fel.
Min fransman gick bra i Bon Bon tills 500m kvar, sen hade han ingen deltid längre, helt spårlös och dök upp bland dom sista.
Jag var också arg, men det är ingen idé.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-01-16 19:52:55
|
|
Jaja  . Är väl inte direkt på dåligt humör för jag är mer än nöjd med min kuse. När hon föddes var hon bra nära att få åka slaktbil tillsammans med grisarna som skickades på slakt den dagen men nu har hon ju skött sig helt ok. Vill mest ha svar på vad som är relevant överhuvudtaget när det gäller loppen. Loppet vanns för övrigt på 12.7 av en treåring över lång distans, barfota såklart. Känns som att tiderna rusar för tillfället. Såg att en märr satte värdlsrekord över kort distans idag också, 10.4 tror jag det var.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-16 20:01:59  Jaja  . Är väl inte direkt på dåligt humör för jag är mer än nöjd med min kuse. När hon föddes var hon bra nära att få åka slaktbil tillsammans med grisarna som skickades på slakt den dagen men nu har hon ju skött sig helt ok. Vill mest ha svar på vad som är relevant överhuvudtaget när det gäller loppen. Loppet vanns för övrigt på 12.7 av en treåring över lång distans, barfota såklart. Känns som att tiderna rusar för tillfället. Såg att en märr satte värdlsrekord över kort distans idag också, 10.4 tror jag det var.
Answer to: "Jaja :D. Är väl inte direkt på dåligt humör för jag är mer än nöjd"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Japp och hon är inte ens bra, ska tilläggas 
Visst rusar dom, men samtidigt, förra världsrekorden slogs väl när det var lätt bana sist.
Känns som det är månader.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-16 20:10:41  Japp och hon är inte ens bra, ska tilläggas 
Visst rusar dom, men samtidigt, förra världsrekorden slogs väl när det var lätt bana sist.
Känns som det är månader.
Answer to: "Japp och hon är inte ens bra, ska tilläggas :)
Visst rusar dom, men samt"
|
Became a member:
Forum posts:
|
det var världsrekord idag på Zoogina Queen... 10,6..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-16 20:19:56  det var världsrekord idag på Zoogina Queen... 10,6..
Answer to: "det var världsrekord idag på Zoogina Queen... 10,6.."
|
Became a member:
Forum posts:
|
Läs vad jag skrev en gång till och sätt det in som kommentar mot Soberano.
Så förstår du, kanske vad jag menar.
Ledsen att vi inte kan tillahandahålla dyslexi-lösningar och ABC i pekbok-form.
Din kommentar kan ju också ha varit något i stil med tourettes syndrom där du måste häva ur dig osammanhängande skit till höger och vänster.
Om du vill prata så kan du PM:a mig, jag är en bra lyssnare 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-16 20:47:13  Läs vad jag skrev en gång till och sätt det in som kommentar mot Soberano.
Så förstår du, kanske vad jag menar.
Ledsen att vi inte kan tillahandahålla dyslexi-lösningar och ABC i pekbok-form.
Din kommentar kan ju också ha varit något i stil med tourettes syndrom där du måste häva ur dig osammanhängande skit till höger och vänster.
Om du vill prata så kan du PM:a mig, jag är en bra lyssnare 
Answer to: "Läs vad jag skrev en gång till och sätt det in som kommentar mot Soberan"
|
Became a member:
Forum posts:
|
hahaha, jo jag är ju inte smart direkt abc-pekbok låter bra.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-16 20:48:44
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ser onekligen lite speciellt ut soberano....
Ok att upploppet är 640 av dom där meterna, men det är ju å andra sidan ända stället han är betydligt snabbare. Å andra sidan borde saint of silk skaffat sig typ ett upplopps marginal mellan 1000 o 2000 meter sett till tiderna där
Som plokko säger...det är inte mycket att orda om än. Det är fortfarande mycket beta över mycket här, o ingen har ju sagt det är klart...
Det kommer med tiden 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-01-16 21:03:19
|
|
Japp, jag vet. Nästa gång är det ju tvärtom, min häst lusar runt första 2000 för att bränna av en megaspurt och knäppa hetsporrarna på linjen! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-16 23:23:21
|
Became a member:
Forum posts:
|
Å andra sidan Soberano så är jag väldigt fundersam över hur min kuse kan springa snabbare än din på upploppet... För det första är han den "sämsta" i mitt stall, men han har sprungit in mest pengar.. hmm, å andra sidan är han ABSOLUT sämst på upploppet av allt... Så jag förstår dig totalt... Var som i hans första start när han på något vis lyckades slå, Giant Warrior, helt oförklarligt... Men spel är kul  Nästa gång vinner du, jag lovar 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-01-17 00:04:00
|
|
Jag antar att det är lite av tjusningen med detta spelet. Min slöfock till häst ska även den vara sämst till slut men har i sina starter hittills visat ruggiga upplopp. Klurigt att veta.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-18 10:52:17
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
min kingdom har 1 i startsnabbhet, men han spetsar från typ alla spår hela tiden,,,,flög till spets från spår 8.a senast i klass järn försöket.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-18 13:21:15
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jaja, han spetsar väl inte direkt hela tiden Nijo 
Däremot är han ju väldigt ofta med där framme i spetsstriden för att vara en 1a !
Kollade lite på hans tider första 500 och tänkte att han kanske mött motstånd som var lika tröga ut 
Men tiderna i dom flesta av hans lopp ligger ju ganska "normalt".
Det mest fascinerande är ju då att han faktiskt har rätt bra tider första 500 och det hela tiden?!?!
Jag börjar undra om inte snabbheten hänger ihop lite med t.ex. startnabbheten, vilket vore rätt logiskt. På riktigt hjälper det ju inte att bara ha ett par hyfsat snabba första 50-100, men ingen snabbhet....
Finns ju andra som bara ökar från 50 och fram till första kurvan!
Samma med spurten. Har du ingen snabbhet(och kanske styrka på längre) så kanske det inte kan gå hur snabbt som helst i spurten?
och är den snabb o stark ´kanske den inte direkt spurtat utan bara tågar på starkt över upploppet?
Fått lite den känslan. Vad tror ni?
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-01-18 13:51:34
|
|
Jag är lite inne pà samma linje som dig Perra. Med väldigt ojämna värden har jag en känsla av att de höga värdena blir lidande av de làga. Försöker eftersträva jämna värden pà mina kusar men än vet jag inte om det hjälpt med tanke pà resultaten  men det är iaf vad jag tror. En häst med 8 i styrka och 2 i snabbhet behöver inte vara bättre över làng distans än en med 4 resp 5 tex eftersom enbart styrka inte räcker trots att det är làng distans.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-19 00:04:30 Edited(3): 2008-01-19 00:07:23
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det är väl bara att tänka sig Lindbloms stjärna , Lugdunum. Visst, hästen är ett monster. Råstark, och kan springa riktigt snabbt. Däremot saknas väl den där riktiga finishen. Han mer ökar tempot sista 1000 för att trycka upp farten lite till på upploppet.
Om du skulle jämföra med hästar som , säg Hövding Lavec eller Harmonic Silvio, så är det nog inget snack om att Lugdunum är starkare.
Han kanske skulle ha en 9a i styrka i spelet och Hövdingen och Harmonic 5-6 kanske ?
Men det skulle ju ändå inte hjälpa lugdunum så mycket på 2140, och kanske inte ens på 2640, för han skulle bara ha en 5-6a i snabbhet ?
Om de andra två får hyfsade lopp har han inte haft snabbheten så han skulle kunnat hålla ett tempo som kör slut på både Harmonic och/eller Hövdingen som har 7or
Dom borde då, som jag tänker det, lite mer obehindrat kunna hålla ett 5-6 tempo, även om inte styrkan är den samma.
Då skulle han alltså ändå åka dit i spurten för där har Harmonic och Hövding Lavec 8-9 och Lugdunum...en 5a?
Jag vet, det är hypotetiskt
men medge att jag får spelet att helt plötsligt låta väldigt logiskt om man framställer det så! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-20 09:55:46  Det är väl bara att tänka sig Lindbloms stjärna , Lugdunum. Visst, hästen är ett monster. Råstark, och kan springa riktigt snabbt. Däremot saknas väl den där riktiga finishen. Han mer ökar tempot sista 1000 för att trycka upp farten lite till på upploppet.
Om du skulle jämföra med hästar som , säg Hövding Lavec eller Harmonic Silvio, så är det nog inget snack om att Lugdunum är starkare.
Han kanske skulle ha en 9a i styrka i spelet och Hövdingen och Harmonic 5-6 kanske ?
Men det skulle ju ändå inte hjälpa lugdunum så mycket på 2140, och kanske inte ens på 2640, för han skulle bara ha en 5-6a i snabbhet ?
Om de andra två får hyfsade lopp har han inte haft snabbheten så han skulle kunnat hålla ett tempo som kör slut på både Harmonic och/eller Hövdingen som har 7or
Dom borde då, som jag tänker det, lite mer obehindrat kunna hålla ett 5-6 tempo, även om inte styrkan är den samma.
Då skulle han alltså ändå åka dit i spurten för där har Harmonic och Hövding Lavec 8-9 och Lugdunum...en 5a?
Jag vet, det är hypotetiskt
men medge att jag får spelet att helt plötsligt låta väldigt logiskt om man framställer det så! 
Answer to: "Det är väl bara att tänka sig Lindbloms stjärna , Lugdunum. Visst, häs"
|
Became a member:
Forum posts:
|
min tysk har
3 i styrka
3 i snabbhet
3 i startsnabbhet
3 i spurt
just nu ska jag öka styrkan eftersom han matchas mot derbyt.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|