| [ 1
]
2
|
|
Belori
|
Posted: 2025-11-15 10:05:52
|
Became a member: 2025-09-22
Forum posts: 12
|
Jag har sedan några veckor startat ett helt nytt stall på travzonen då jag varit inaktiv för länge och mitt gamla stall försvunnit.
Tänkte dela med mig av några tankar som ploppat upp i mitt huvud under dessa veckor när jag fått känna av att ”vara ny”
Håller inte med en förändring av spurten. Att det är bäst med noll på spurt är välkänt sedan länge och mycket av zonen har byggts upp på det. Personligen ser jag inte spurtvärdet som någonting som har med spurt att göra. Jag ser det som ett värde på hästens talang där 0 är ”bäst talang”. Det är inget man kan träna sig till.
Har du en ”nollspurtare” som tränar som en kamel blir hästen inget ändå. Då faller talangen på att träningen är för dålig. Lite som i verkligheten.
Spurt i sig, i verkligheten, är dessutom ganska diffust. Jag ser det som någonting som per automatik faller mycket in under hästens snabbhet.
Sen tycker jag att ett maxtak för vad man får handla för inte är en realistisk lösning. Värden ser ut så. De bästa stallen med mest pengar har bättre förutsättningar. Nu när jag fått börja om från början måste jag tänka smart. Köpa billigt, sälja dyrare. Tjäna pengar till en början fram tills att tränarna börjar bli tillräckligt bra. Försöka ge mig själv så bra förutsättningar som möjligt framåt.
Sen är ett av zonens problem att nyare stall tröttnar.
Mitt förslag är kanske istället att göra vissa lopp. Tänker kanske en bana per dag kör ”amatörlopp” som enbart är öppna för stall som tjänat mindre än 2,000,000 sammanlagt. På så vis kan nya stall tävla med sina hästar om prispengar upp till 50,000 utan att behöva möta större proffsstall. Det öppnar också upp för att mindre amatörstall snabbare skulle kunna få med en häst på V75 eller WTC. Tror det hade gjort starten på travzonen intressantare och när man väl når över 2,000,000 insprunget blir man ett proffsstall som får tävla med de stora grabbarna.
Det är lite småtankar från mig nu när jag är ny igen.
I grunden vill jag inte sänka förutsättningarna för stora stall att kunna roffa åt sig. Däremot öka möjligheterna för nya stall att hitta en glädje i spelet och inte enbart känna sig chanslösa.
|
|
Reply
|
|
|
hampusenglund90
|
Posted: 2025-11-15 10:39:10  Jag har sedan några veckor startat ett helt nytt stall på travzonen då jag varit inaktiv för länge och mitt gamla stall försvunnit.
Tänkte dela med mig av några tankar som ploppat upp i mitt huvud under dessa veckor när jag fått känna av att ”vara ny”
Håller inte med en förändring av spurten. Att det är bäst med noll på spurt är välkänt sedan länge och mycket av zonen har byggts upp på det. Personligen ser jag inte spurtvärdet som någonting som har med spurt att göra. Jag ser det som ett värde på hästens talang där 0 är ”bäst talang”. Det är inget man kan träna sig till.
Har du en ”nollspurtare” som tränar som en kamel blir hästen inget ändå. Då faller talangen på att träningen är för dålig. Lite som i verkligheten.
Spurt i sig, i verkligheten, är dessutom ganska diffust. Jag ser det som någonting som per automatik faller mycket in under hästens snabbhet.
Sen tycker jag att ett maxtak för vad man får handla för inte är en realistisk lösning. Värden ser ut så. De bästa stallen med mest pengar har bättre förutsättningar. Nu när jag fått börja om från början måste jag tänka smart. Köpa billigt, sälja dyrare. Tjäna pengar till en början fram tills att tränarna börjar bli tillräckligt bra. Försöka ge mig själv så bra förutsättningar som möjligt framåt.
Sen är ett av zonens problem att nyare stall tröttnar.
Mitt förslag är kanske istället att göra vissa lopp. Tänker kanske en bana per dag kör ”amatörlopp” som enbart är öppna för stall som tjänat mindre än 2,000,000 sammanlagt. På så vis kan nya stall tävla med sina hästar om prispengar upp till 50,000 utan att behöva möta större proffsstall. Det öppnar också upp för att mindre amatörstall snabbare skulle kunna få med en häst på V75 eller WTC. Tror det hade gjort starten på travzonen intressantare och när man väl når över 2,000,000 insprunget blir man ett proffsstall som får tävla med de stora grabbarna.
Det är lite småtankar från mig nu när jag är ny igen.
I grunden vill jag inte sänka förutsättningarna för stora stall att kunna roffa åt sig. Däremot öka möjligheterna för nya stall att hitta en glädje i spelet och inte enbart känna sig chanslösa.
Answer to: "Jag har sedan några veckor startat ett helt nytt stall på travzonen då j"
|
Became a member: 2015-05-15
Forum posts: 651
|
Sunda tankar.
Tyvärr kan man ej styra lopp efter vad stall kört in utan enbart sätta gräns på hästarna. Så även ett toppstall med hästar som kört in lite eller har låga poäng kommer ju med i de propparna oavsett.
|
|
Reply
|
|
|
montana
|
Posted: 2025-11-15 11:33:55
|
Became a member: 2008-11-13
Forum posts: 223
|
Man kan heller inte arbeta för att förbättra något för andra (mindre) stalls förutsättningar när man saknar drivet att förbättra den generella travzonenupplevelsen då man snarare drivs hårt av egna pedestalupphöjda önskemål där man snarare har makt och är i fokus än att se den altruistiska synvinkeln på saker och ting.
Annars bra idé och sunda tankar Belori.
Tack för ditt bidrag!
|
|
Reply
|
|
|
sportsvensson
|
Posted: 2025-11-15 12:21:57
|
Became a member: 2011-05-14
Forum posts: 382
|
Om man vill att nya stall ska hitta glädje i spelet så ska man ju absolut se över problemet med 0-spurtare. Dessa hästarna går för flera miljoner då "chansen" att dessa är bättre i långa loppet ökar markant. Som ny har man ingen möjlighet att göra kap då dessa går till samma stall nästan varje gång. Då får man hoppas på turen och avla fram.
Finns ju en anledning till att flera hundra stall slutat senaste åren.
|
|
Reply
|
|
|
montana
|
Posted: 2025-11-15 12:39:10  Om man vill att nya stall ska hitta glädje i spelet så ska man ju absolut se över problemet med 0-spurtare. Dessa hästarna går för flera miljoner då "chansen" att dessa är bättre i långa loppet ökar markant. Som ny har man ingen möjlighet att göra kap då dessa går till samma stall nästan varje gång. Då får man hoppas på turen och avla fram.
Finns ju en anledning till att flera hundra stall slutat senaste åren.
Answer to: "Om man vill att nya stall ska hitta glädje i spelet så ska man ju absolut"
|
|
Du behöver inte oroa dig sportsvensson. Jag säger det.
När Hampus med sin tydliga plan och sitt välavvägda och rättbalancerade agerande får lite, lite, lite mer makt och en mer framhävd samt tydlig roll kring förändringar och förbättringar här på zonen så kommer vi alla se ljuset.
Saker kommer liksom inte handla om Hampus vilja utan det kommer göras omröstningar halvvägs in på etappen där man kan rösta på vem man tror vinner nuvarande etapp.
Och den linan eller kontakten till admin Eriksson kommer användas svinbra här och där när så behövs.
Vi kommer alla slippa proaktivt arbete som leder till äcklig generell förbättring av olika brister i spelprogrammeringen.
Vad som kan och bör sägas - ja, det kanske sägs.
"Sen är det inte upp till Hampus."
Det vet vi alla att Hampus har allmänintresset i största och mest betydliga hand.
Det är klart att det INTE handlar om att få makt eller att hampus i sig ska hamna i fokus.
Han jobbar ju för oss!
Sen blir det ju tyvärr en olycklig krock i egenintresse då ju Hampus faktiskt lagt ut massa låtsasmiljoner på diverse nollspurtande hästar och det vore asblä och orättvist om själva spelupplevelsen och programmeringen utvecklas samt förbättras när viktiga huvudrollsinnehavare som typ Hampus drabbas.
Jag tror du är fel ute sportsvensson... Fler folk lockas inte att fortsätta i sitt engagemang kring ett mer sofistikerat strategispel om Hampus (med någon till) drabbas negativt under en viss period.
Nä, det är döden för zonen om vi inte passar på att ta tillvara på Hampus engagemang i hans skapelse travzonen.se

|
|
Reply
|
|
|
hampusenglund90
|
Posted: 2025-11-15 13:29:12 Edited(1): 2025-11-15 13:29:40  Du behöver inte oroa dig sportsvensson. Jag säger det.
När Hampus med sin tydliga plan och sitt välavvägda och rättbalancerade agerande får lite, lite, lite mer makt och en mer framhävd samt tydlig roll kring förändringar och förbättringar här på zonen så kommer vi alla se ljuset.
Saker kommer liksom inte handla om Hampus vilja utan det kommer göras omröstningar halvvägs in på etappen där man kan rösta på vem man tror vinner nuvarande etapp.
Och den linan eller kontakten till admin Eriksson kommer användas svinbra här och där när så behövs.
Vi kommer alla slippa proaktivt arbete som leder till äcklig generell förbättring av olika brister i spelprogrammeringen.
Vad som kan och bör sägas - ja, det kanske sägs.
"Sen är det inte upp till Hampus."
Det vet vi alla att Hampus har allmänintresset i största och mest betydliga hand.
Det är klart att det INTE handlar om att få makt eller att hampus i sig ska hamna i fokus.
Han jobbar ju för oss!
Sen blir det ju tyvärr en olycklig krock i egenintresse då ju Hampus faktiskt lagt ut massa låtsasmiljoner på diverse nollspurtande hästar och det vore asblä och orättvist om själva spelupplevelsen och programmeringen utvecklas samt förbättras när viktiga huvudrollsinnehavare som typ Hampus drabbas.
Jag tror du är fel ute sportsvensson... Fler folk lockas inte att fortsätta i sitt engagemang kring ett mer sofistikerat strategispel om Hampus (med någon till) drabbas negativt under en viss period.
Nä, det är döden för zonen om vi inte passar på att ta tillvara på Hampus engagemang i hans skapelse travzonen.se

Answer to: "Du behöver inte oroa dig sportsvensson. Jag säger det.
När Hampus med"
|
|
För att lägga ner och ej vara en del av detta mer så må jag säga att du är väldigt engagerad 
|
|
Reply
|
|
|
Belori
|
Posted: 2025-11-15 17:09:01 Edited(2): 2025-11-15 17:14:10
|
|
Att påstå att det inte går att göra en förändring i att begränsa lopp till stallets totala inkörda summa är långt ifrån sant. Det handlar om att göra programmeringen på ett annorlunda vis. Du har själv varit aktiv i spelet under 10 års tid och med handen på hjärtat har utvecklingen under dessa åren varit minimal. Småsaker som att kunna se historiska vinnare av loppen har exempelvis lagts till.
Tänk själv på hur andra saker utvecklats under 10 års tid.
Finns stall som varit aktiva sen 2008. Det är snart 18 år!
Jämför ett spel som FM08 med FM26. Allt har utvecklats 100 gånger om. Men där har man varit öppna för utvecklingen och inte enbart sagt att "det går inte att göra". Problem är till för att lösas och inte att stoppa i en säck och låtsas som att de inte finns.
Travzonen ser i princip likadan ut efter snart 20 år!
Det behöver inte finnas lopp med amatör-status på daglig basis. Men varför inte programmera om så det kan finnas 3-4 lopp på en bana under söndagarna är långt ifrån omöjligt. Samtidigt kan man passa på att plocka bort en massa b-lopp. Det handlar om att öppna upp för ökat intresse bland nya medlemmar och försöka ge fördelar åt någon som är ny. Annars kommer stall startas och lägga ner inom 1-2 etapper.
Tänker spontant en söndag med följande upplägg hade varit väldigt gynnsamt för Travzonens framtid.
- 3 banor kör Alfa-Beta loppen, precis som idag. (Som jag förstått har antalet minskat från 4 banor pga att andelen användare minskat?)
- 1 bana kör 1 b-lopp samt provlopp med obegränsat antal så att alla hästar som anmäls kommer få starta.
- 1 bana kör 3 amatörlopp med prissummorna 15.000, 30.000 och 50.000. (Samma upplägg skulle kunnas föras in på exempelvis onsdagarna med)
Förändringarna som görs idag är att man trycker in fler storlopp och årgångslopp. Detta medför att större stall får mer storlopp till sina hästar och därmed med pengar in på sina bankkonton. Priserna på bra hästar ökar således vilket gör det ännu svårare för mindre stall att lyckas köpa bra hästar.
Det känns spontant som en utveckling där de som redan har mycket skall få ännu mer. Det stora problemet med spelet är, i mitt tycke, att det pumpas in betydligt med pengar i vinstsummor varje vecka än vad det går ut i utgifter. Sett till spelet i stort. Förändringarna som görs späder på problemet istället för att motverka det.
Det är en utveckling som gynnar stora stall som lyckats bygga upp sig med tiden. Nya stall får det svårare och fler kommer ge upp innan de ens börjar bli konkurenskraftiga. Möjligheten att lyckas fynda bra hästar blir även den mindre och mindre.
Fortfarande går det att fynda bra.
Jag har själv köpt nollspurtare med följande värden på styrka/snabbhet (3/4, 3/2, 3/5 och 2/6). Dessa har inte kostar mer än ett kexchoklad på ICA.
Som jag skrev innan spelar det mig ingen roll att nollspurtare är avsevärt bättre än andra. Se det som ett värde på talang istället för spurt. Finns hästar med både 1 och 2 på spurt som sprungit in miljoner.
|
|
Reply
|
|
|
hampusenglund90
|
Posted: 2025-11-15 17:11:40  Att påstå att det inte går att göra en förändring i att begränsa lopp till stallets totala inkörda summa är långt ifrån sant. Det handlar om att göra programmeringen på ett annorlunda vis. Du har själv varit aktiv i spelet under 10 års tid och med handen på hjärtat har utvecklingen under dessa åren varit minimal. Småsaker som att kunna se historiska vinnare av loppen har exempelvis lagts till.
Tänk själv på hur andra saker utvecklats under 10 års tid.
Finns stall som varit aktiva sen 2008. Det är snart 18 år!
Jämför ett spel som FM08 med FM26. Allt har utvecklats 100 gånger om. Men där har man varit öppna för utvecklingen och inte enbart sagt att "det går inte att göra". Problem är till för att lösas och inte att stoppa i en säck och låtsas som att de inte finns.
Travzonen ser i princip likadan ut efter snart 20 år!
Det behöver inte finnas lopp med amatör-status på daglig basis. Men varför inte programmera om så det kan finnas 3-4 lopp på en bana under söndagarna är långt ifrån omöjligt. Samtidigt kan man passa på att plocka bort en massa b-lopp. Det handlar om att öppna upp för ökat intresse bland nya medlemmar och försöka ge fördelar åt någon som är ny. Annars kommer stall startas och lägga ner inom 1-2 etapper.
Tänker spontant en söndag med följande upplägg hade varit väldigt gynnsamt för Travzonens framtid.
- 3 banor kör Alfa-Beta loppen, precis som idag. (Som jag förstått har antalet minskat från 4 banor pga att andelen användare minskat?)
- 1 bana kör 1 b-lopp samt provlopp med obegränsat antal så att alla hästar som anmäls kommer få starta.
- 1 bana kör 3 amatörlopp med prissummorna 15.000, 30.000 och 50.000. (Samma upplägg skulle kunnas föras in på exempelvis onsdagarna med)
Förändringarna som görs idag är att man trycker in fler storlopp och årgångslopp. Detta medför att större stall får mer storlopp till sina hästar och därmed med pengar in på sina bankkonton. Priserna på bra hästar ökar således vilket gör det ännu svårare för mindre stall att lyckas köpa bra hästar.
Det känns spontant som en utveckling där de som redan har mycket skall få ännu mer.
Det är en utveckling som gynnar stora stall som lyckats bygga upp sig med tiden. Nya stall får det svårare och fler kommer ge upp innan de ens börjar bli konkurenskraftiga. Möjligheten att lyckas fynda bra hästar blir även den mindre och mindre.
Fortfarande går det att fynda bra.
Jag har själv köpt nollspurtare med följande värden på styrka/snabbhet (3/4, 3/2, 3/5 och 2/6).
Som jag skrev innan spelar det mig ingen roll att nollspurtare är avsevärt bättre än andra. Se det som ett värde på talang istället för spurt. Finns hästar med både 1 och 2 på spurt som sprungit in miljoner.
Answer to: "Att påstå att det inte går att göra en förändring i att begränsa lop"
|
|
Förlåt skrev fel. Jag kan ej göra den ändringen när jag lägger in lopp utan det blir en fråga för admin. Jag har bara funktionerna med poäng och inkört.
Så lägga in lopp är ej problemet. Problemet för mig är att få till programmering med inkört för ett stall att kunna starta.
|
|
Reply
|
|
|
Belori
|
Posted: 2025-11-15 17:13:24  Förlåt skrev fel. Jag kan ej göra den ändringen när jag lägger in lopp utan det blir en fråga för admin. Jag har bara funktionerna med poäng och inkört.
Så lägga in lopp är ej problemet. Problemet för mig är att få till programmering med inkört för ett stall att kunna starta.
Answer to: "Förlåt skrev fel. Jag kan ej göra den ändringen när jag lägger in lop"
|
|
Precis. Någon som är en mästare på programmering kan garanterat lösa det på en timme, max. Men man behöver kunskapen för att fixa det.
Borde rimligtvis finnas någon programmerings-nörd bland alla medlemmar.
|
|
Reply
|
|
|
hampusenglund90
|
Posted: 2025-11-15 17:17:39  Precis. Någon som är en mästare på programmering kan garanterat lösa det på en timme, max. Men man behöver kunskapen för att fixa det.
Borde rimligtvis finnas någon programmerings-nörd bland alla medlemmar.
Answer to: "Precis. Någon som är en mästare på programmering kan garanterat lösa d"
|
|
Självklart är det så. Men jag kommer ej åt någon programmering alls med de funktioner jag har. Så det blir en fråga för admin.
|
|
Reply
|
|
|
sportsvensson
|
Posted: 2025-11-15 18:27:32
|
|
Varför är spurt ens en egenskap då kan man undra om 0 är det man ska utgå ifrån?
|
|
Reply
|
|
|
Belori
|
Posted: 2025-11-15 20:11:54 Edited(1): 2025-11-15 20:12:24  Varför är spurt ens en egenskap då kan man undra om 0 är det man ska utgå ifrån?
Answer to: "Varför är spurt ens en egenskap då kan man undra om 0 är det man ska ut"
|
|
Som jag tidigare sagt. Jag ser det inte som ett spurtvärde utan snarare ett mått på hästens ”talang” där 0,001 är det allra bästa.
En metod för att ”lösa problemet” skulle kunna vara att möjliggöra att träningen på spurt blir omvänd. Den tränas nedåt istället för uppåt. Det ger alla hästar en möjlighet att kunna nå det optimala värdet.
Men som sagt, det bästa är nog att generellt strunta i faktumet att där står ”spurt”. Att jobba på att ”programmera om” så 0 är det sämsta är inget rimligt alternativ i mina ögon. Detta skulle ha gjorts för mängder av år sedan OM det skulle göras. Nu är vi i läget att ”det är som det är”, men kan kanske komma fram till någon form av skademinimering.
Sen är det värt att komma ihåg att 0-1-2-3 inte är exakta värden.
Spurt 0 -> värde mellan 0,001-0,999
Spurt 1 -> värde mellan 1,000-1,999
Spurt 2 -> värde mellan 2,000-2,999
osv.
Rent krasst kan jag köpa en ”utdömd” en-spurtare billigt och du en svindyr noll-spurtare och värdet ändå skilja så lite som 0,001.
Vill man spara massa pengar kan man satsa på träningsvilliga en-spurtare då dessa är extremt mycket billigare och skillnaden till noll kan vara näst intill minimal.
|
|
Reply
|
|
|
montana
|
Posted: 2025-11-16 07:24:39 Edited(4): 2025-11-16 09:49:26  Som jag tidigare sagt. Jag ser det inte som ett spurtvärde utan snarare ett mått på hästens ”talang” där 0,000 är det allra bästa.
En metod för att ”lösa problemet” skulle kunna vara att möjliggöra att träningen på spurt blir omvänd. Den tränas nedåt istället för uppåt. Det ger alla hästar en möjlighet att kunna nå det optimala värdet.
Men som sagt, det bästa är nog att generellt strunta i faktumet att där står ”spurt”. Att jobba på att ”programmera om” så 0 är det sämsta är inget rimligt alternativ i mina ögon. Detta skulle ha gjorts för mängder av år sedan OM det skulle göras. Nu är vi i läget att ”det är som det är”, men kan kanske komma fram till någon form av skademinimering.
osv.
Rent krasst kan jag köpa en ”utdömd” en-spurtare billigt och du en svindyr noll-spurtare och värdet ändå skilja så lite som 0,001.
Vill man spara massa pengar kan man satsa på träningsvilliga en-spurtare då dessa är extremt mycket billigare och skillnaden till noll kan vara näst intill minimal.
Answer to: "Som jag tidigare sagt. Jag ser det inte som ett spurtvärde utan snarare et"
|
|
En tanke härifrån en noob som inte alls är lika begåvad och smart som vissa andra vore ju spontant att vi helt enkelt ber Admin Eriksson att plocka bort synligheten av spurtvärdet.
Kanske skulle annorlunda hästar säljas dyrare än de annars hade gjorts.
Kanske blev det att man ibland kastade pengar i sjön och kanske blev det ibland att man fick en lyckoträff.
De som sitter inne med välinvesterad låtsasmiljoner i sin stalluppbyggnad i form av kostsamma köp av spurtnollor förlorar inte sin särställning.
Men samtidigt ställs de inför en framtid där allt för alla lite mer blir 'fair to everyone and anyone' då ju ingen har mer insyn än någon annan kring vilken kuse som eventuellt skulle kunna tänkas vara nästa stjärna och värd de där extra miles:en iform av strödda låtsasmiljoner.
Det är ivf min spontana tanke på vad som skulle kunna vara en lösning och jag läser gärna andras spelares resonemang. Helst först och främst då från folk som inte är av mytomankaraktär eller bara i största allmänhet gett mig ett totalspånigt intryck.
Vore det fel väg att gå att plocka bort synligheten av spurtvärdet?
(Däri ligger min frågeställning.)
|
|
Reply
|
|
|
lillsyrran
|
Posted: 2025-11-16 09:43:54  Som jag tidigare sagt. Jag ser det inte som ett spurtvärde utan snarare ett mått på hästens ”talang” där 0,001 är det allra bästa.
osv.
Answer to: "Som jag tidigare sagt. Jag ser det inte som ett spurtvärde utan snarare et"
|
Became a member: 2011-09-22
Forum posts: 839
|
Det här tycker jag känns vettigt.
|
|
Reply
|
|
|
sportsvensson
|
Posted: 2025-11-16 11:52:39
|
|
Håller med.
|
|
Reply
|
|
|
hampusenglund90
|
Posted: 2025-11-16 16:27:17
|
|
Beloris förslag tycker jag känns betydligt sundare.
Ska alla hästar rent tekniskt ha samma värde annars? Känns helt absurt i min värld. Och det ska tilläggas att jag har ingen jätte bank att köpa hästar för. Jag brukar däremot alltid mer eller mindre få sälja av något för att ha råd att köpa de "bästa" inför varje ny säsong.
|
|
Reply
|
|
|
Hakmod
|
Posted: 2025-11-16 17:59:37
|
Became a member: 2020-10-05
Forum posts: 36
|
Håller med att vi inte kan ta bort det värdet helt. Är väl lite av de som är meningen för de som avlar själva att de kan få fram en som de kan sälja dyrt och sedan få stallet att växa?
Att ta bort sånna värden är inte aktuellt i mina ögon.
|
|
Reply
|
|
|
montana
|
Posted: 2025-11-16 18:30:28 Edited(1): 2025-11-16 20:17:33  Håller med att vi inte kan ta bort det värdet helt. Är väl lite av de som är meningen för de som avlar själva att de kan få fram en som de kan sälja dyrt och sedan få stallet att växa?
Att ta bort sånna värden är inte aktuellt i mina ögon.
Answer to: "Håller med att vi inte kan ta bort det värdet helt. Är väl lite av de s"
|
|
Jag föreslog INTE att man tar bort värdet eller dess betydelse. Jag bollade upp tankesättet vad det eventuellt skulle kunna tänkas betyda i positiv riktning för zonens spelupplevelse om man inte såg spurtvärdet.
Om man helt enkelt dolde det för alla spelare.
Varför skulle man med mitt experimentella tankesätt inte kunna sälja hästar dyrt i framtiden?
|
|
Reply
|
|
|
OttoB
|
Posted: 2025-11-16 23:52:58
|
Became a member: 2013-01-04
Forum posts: 401
|
Alltså bara lägg ner erat jävla gnäll. Bli bättre på spelet bara, ska det vara så svårt? Lägg ner tid och engagemang så är det inte så jävla svårt. Det kommer inte ske över en dag, vecka eller nån månad bara utan man får ha tålamod. Man behöver inte köpa det dyraste för att det ska vara bäst. Kan jag avla fram en 1-spurtare och samla på sig höga poäng och sälja till rätt person, vid rätt tid och göra en riktigt bra affär kan väl vem som helst kunna göra samma sak?
Och till er alla som verkar tro att de "större stallen" har enorma summor med pengar kan ju drömma vidare, vet inte hur många gånger jag varit nere på under millen i kassan och vänt uppåt.
Med vänliga hälsningar, en spelare som är less på gnällspikar.
|
|
Reply
|
|
|
hampusenglund90
|
Posted: 2025-11-17 00:21:59  Alltså bara lägg ner erat jävla gnäll. Bli bättre på spelet bara, ska det vara så svårt? Lägg ner tid och engagemang så är det inte så jävla svårt. Det kommer inte ske över en dag, vecka eller nån månad bara utan man får ha tålamod. Man behöver inte köpa det dyraste för att det ska vara bäst. Kan jag avla fram en 1-spurtare och samla på sig höga poäng och sälja till rätt person, vid rätt tid och göra en riktigt bra affär kan väl vem som helst kunna göra samma sak?
Och till er alla som verkar tro att de "större stallen" har enorma summor med pengar kan ju drömma vidare, vet inte hur många gånger jag varit nere på under millen i kassan och vänt uppåt.
Med vänliga hälsningar, en spelare som är less på gnällspikar.
Answer to: "Alltså bara lägg ner erat jävla gnäll. Bli bättre på spelet bara, ska"
|
|
Kunde inte sagt det bättre själv. Men öppnar fel person munnen så blir det personliga påhopp så jag väljer att bara helt och hållet hålla med dig 
|
|
Reply
|
|
| [ 1
]
2
|