Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Största floppköpet

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
hund Posted: 2024-10-17 17:51:31
92
Teamet
Halmstad

Became a member: 2015-02-11
Forum posts: 16
Kul att se många fina hästar här på spelet men har ni någon häst som har kostat er mer än vad det smaka?
Dela gärna era hästar och vad ni hade förväntningar innan köpet ?
Reply
OttoB Posted: 2024-10-17 23:14:11 Answer to: "Kul att se många fina hästar här på spelet men har ni någon häst som "

Became a member: 2013-01-04
Forum posts: 383
Det finns en uppsjö av sådana som skett för Stall Superiors räkning genom åren men den största kalkonen och megatabben stod jag för när jag hade bestämt mig för att buda hem ett lovande föl som 1-åring, hästen hade stammen Nuncio-Gringotts Superior och jag var taggad till tårna då Gringotts då var och är fortfarande min favorit genom alla tider. Hursomhelst... När budgivningen närmade sig och någon annan spekulant gått in och budat tänkte jag att nu jävlar ska jag markera att denna ska jag ha. Vill minnas att jag drog till med ett bud på ca 5 mille. Lugna puckar tänkte jag och njöt i någon minut tills jag får reda på att jag budade på fel häst... Ridå. Hästen som anslöt till stallet var istället Sickan Superior. Inget fel på denna men absolut inte vad jag var ute efter.

Nåväl jag hade otroligt svårt att smälta detta och hästen som senare fick namnet Drozdetsky Lore hamnade hos medeltid och Stall Folklore där han gjorde det helt ok utan att blomma ut till den fulla kapaciteten jag trodde fanns inom honom. Någon etapp senare när jag uppenbarligen hade sparat ihop en jävla massa deg frågade jag medeltid om en affär var möjlig, jag kommer inte ihåg exakt hur snacket gick mellan oss men jag pungade ut 11 mille utan att tveka och hästen hamnade i stallet som påtänkt äldre stjärna och avelsgigant. Ah jo tjena... Hästen var usel och visade inget vettigt på banan och mitt otroligt dåliga tålamod gjorde att jag tänkte " vi kastrerar väl, det brukar kunna ge någon effekt åtminstone, vi skiter i aveln det är ju rena rama kenospelet ändå" Bollarna rök och effekten väntar jag fortfarande på... Han gjorde väl några etapper som valack innan bägaren rann över och hästen pensionerades som gunghäst.

Flopparnas flopp i Stall Superior.

Trevlig kväll.
Reply
lillsyrran Posted: 2024-10-18 17:43:20 Edited(1): 2024-10-18 17:43:55

Became a member: 2011-09-22
Forum posts: 793
Jag har undvikit sådana situationer genom att vara snål och vägra ge mer än några tusenlappar för hästarna. Undantag har hänt på sistone dock, upp till femsiffriga belopp men det är för nära i tid för att sia om utgången ännu. Hoppas jag slipper återkomma till denna tråd!
Reply
Lecavalier Posted: 2024-10-30 11:11:13

Became a member: 2007-11-02
Forum posts: 445
För min del är det Hogan Ink, ville visa musklerna lite väl mycket och köpte den för 24 miljoner. En häst med monstervärden som jag trodde skulle kunna bli en topp i spelet och sen tjäna mycket i aveln med fina meriter. Men det hände aldrig något på banan och han såldes för 8 miljoner, så en nätt summa på -16 miljoner blev det på honom Nu har jag som tur är många affärer som gått åt andra hållet så ekonomin blomstrar.

Har kanske tyvärr drivit stallet som ett sunt företag där plussiffror i ekonomin alltid varit viktigt. Vad som uteblivit är istället stora framgångar och totalsegrar vilket det här väl egentligen går ut på.....
Reply
lillsyrran Posted: 2024-10-30 15:21:57 Answer to: "För min del är det Hogan Ink, ville visa musklerna lite väl mycket och k"

Became a member: 2011-09-22
Forum posts: 793
För egen del så fokuserar jag på att överleva. Kan vi ta nån titel nånstans är det såklart superkul men efter att nästan ha gått i konkurs för ett par år sedan är ekonomin klart viktigast.
Reply
sierra Posted: 2024-11-19 16:50:41
237
Sierra
Åby

Became a member: 2016-01-08
Forum posts: 11
Köpte Frozen Groove som 1 åring för +23 miljoner i budkrig. Sprang bara in en halv miljon och har floppat helt som avelssto
Reply
[ 1 ]