Då det är extremt tråkigt att se att startande hästar får dåliga kuskar i bra lopp då man kan påverka detta själv så vill jag gärna bara påminna lite om hur det fungerar om man ej har riktig koll på detta.
I lopp du anmäler vanligt till så väljer du såklart de kuskarna man vill ha det finns givetvis olika kriterier man kan gå efter men de med
högst form är oxå de som anses vara
bäst att välja i sin till loppet då kuskarnas form speglar till stor del hur bra "chans" man har jämfört med en kusk med mycket sämre form.
Anmäler man flera dagar innan till ett lopp kan det således vara bra att gå in på just sin
hästs anmälningar och där ändra i
listan/rullgardinen vilka kuskar man ska ha och i vilken ordning beroende på hur formen på kuskarna ändrats. (Jag själv kollar alltid det samma dag)
Om vi däremot går till lopp där det är antingen kval eller rundor så man går vidare så är det enbart i
första loppet du väljer kusk på det vanliga sättet går man därefter vidare så måste man gå in på sin hästs anmälningar och ändra i
listan/rullgardinen för att få
bästa tänkbara kusk till nästkommande lopp man gått vidare till.
Hoppas detta ska hjälpa lite och fler användare får gärna fylla på eller förenkla ifall detta blev för komplicerat.
Anledningen till detta inlägg var för att när jag nu satte mig och gjorde införintervjuer till TZO finalen så var det ett stall som fått Erik A med väldigt dålig form vilket absolut inte hade behövt ske ifall man bara hade gått in och korrigerat innan anmälan då man ser klart och tydligt vad de andra stallen valt för kuskar.
Ha en fin sommar allesammans och hoppas såklart detta ska hjälpa lite för att slippa "piss" kusk när man tagit sig vidare eller bara ha största chans på kusk överlag