Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> provlopp

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
ddmannen Posted: 2007-12-27 12:56:23

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
såg att ska börjas köra provlopp.
Någon som vet om provloppet kommer finnas med i resultatraden och räknas bland 5 sista starterna när man ser hur mycket poängen hästen har?
Annars tycker jag det verkar vara en bra grej om man kan gå provlopp istället för att gå lopp för att slippa tappa form.

hur är det med ostartade hästar börjar de oxå tappa form om de inte startar , lr börjar formtappat 15 dagar efter första starten?
Reply
Posted: 2007-12-28 19:40:38

Became a member: 
Forum posts:
Jag tycker det var väldigt bra, om det nu är så, att startpoängen nu inte räknas in i provloppen.

Tex, du har en treåring fån stuteriet som har 9 i galopp som du vill träna bort.. men du måste köra ett lopp var 14e dag. Där väljer man ju att köra defensivt för att behålla formen uppe.

Dvs detta spelet är ju inte direkt fördelaktigt för stall med sämre material, som vill träna upp en häst.
Då du måste betala anmälningsavgifter och resor för att köra i lopp du inte kommer att tjäna stora pengar på, där oxå häsen får en mycket dålig statistik, som i sin tur ser dåligt ut vid eventuella vidareförsäjljningar.

Så jag hoppas att provlopp inte kommer in på startpoängen och att vi får provlopp kanske en gång i veckan.
Reply
Nijo Posted: 2007-12-28 19:46:38 Edited(1): 2007-12-28 19:47:40

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
hehe, nja, känns överskattat,,,,,visst kan jag förstå om folk vill ha en fin rad på hästen

Men det går lika bra att anmäla den till en hemmabana i ett skitlopp för några tusen,,,kostar typ 20kr,,,har du inte råd med det?

även om hästen har 9 i galopp så kan den gå felfritt och tjäna fina pengar.
Reply
Posted: 2007-12-28 19:57:29 Answer to: "hehe, nja, känns överskattat,,,,,visst kan jag förstå om folk vill ha e"

Became a member: 
Forum posts:
Va?
Vad är överskattat, provlopp? Ok, jag tycker att funktionen att du måste ställa upp i lopp som du inte vill ställa upp i är absurd.

Jag vet mycket väl att en häst med 9 kan gå felfritt, observera, KAN.

Du fattar inte min poäng, så glöm det.
Reply
Soberano Posted: 2007-12-28 22:12:42

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Men vitsen måste väl ändå vara att du kan starta i ett provlopp om du har mycket poäng längst ner i raden som du inte vill köra bort om du siktar på ett viktigare lopp längre fram.
Reply
Nijo Posted: 2007-12-28 23:27:44

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
jo, det låter vettigt Soberno........
Reply
[ 1 ]