[ 1
]
2
|
hampusenglund90
|
Posted: 2021-03-23 11:34:50
|
Became a member: 2015-05-15
Forum posts: 556
|
Kör en snabbomröstning på startsidan!!!
Vilken dress man tycker kuskar ska köra i under lopp nu när så många stall fått sina dressar uppdaterade så lyfter vi denna fråga för att ha möjlighet till ändring till kommande etapp
In och rösta vad du tycker 
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2021-03-23 11:55:16
|
Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2048
|
Verkligen, verkligen, verkligen ingen lätt programmering. Skulle tarva enormt mycket programmeringstid med största sannolikhet.
Fokus på andra saker är klart viktigare enligt mig.
|
|
Reply
|
|
hampusenglund90
|
Posted: 2021-03-23 11:58:04  Verkligen, verkligen, verkligen ingen lätt programmering. Skulle tarva enormt mycket programmeringstid med största sannolikhet.
Fokus på andra saker är klart viktigare enligt mig.
Answer to: "Verkligen, verkligen, verkligen ingen lätt programmering. Skulle tarva eno"
|
|
Det är något jag som ändrar kuskar kan syssla med själv så är absolut inget som påverkar admins arbete
|
|
Reply
|
|
hampusenglund90
|
Posted: 2021-03-23 12:14:34 Edited(1): 2021-03-23 12:19:00
|
|
Kommer dock köra något test i lopp för att se om det funkar på det sättet det borde fungera på när man väljer att kusk kör i stall dress!!
Funkar det på det sättet så är det bara för mig att ändra så kuskar kör i stall dress och ingen mer programmering som ska behövas utöver det isf.
|
|
Reply
|
|
danuck
|
Posted: 2021-03-23 12:48:07
|
Became a member: 2015-05-07
Forum posts: 41
|
Kul intiativ Hampus!
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2021-03-23 12:50:27  Kul intiativ Hampus!
Answer to: "Kul intiativ Hampus!"
|
|
Ha inga förväntningar. Detta kommer givetvis inte funka.
|
|
Reply
|
|
hampusenglund90
|
Posted: 2021-03-23 13:58:39  Ha inga förväntningar. Detta kommer givetvis inte funka.
Answer to: "Ha inga förväntningar. Detta kommer givetvis inte funka."
|
|
Det är kul Yermac att du alltid ska vara så positiv till allt.
Kanske funkar det och kanske funkar det inte.
Skulle det ej funka så är det ju inte enbart ditt beslut om det är något man ska kolla med admin därav jag gjorde en omröstning.
Allt kan inte prioriteras utefter vad du vill varje gång då det är mer än 1 spelare som spelar detta spel.
|
|
Reply
|
|
styxon
|
Posted: 2021-03-23 16:37:39
|
Became a member: 2008-12-09
Forum posts: 98
|
Jag har lite svårt att se startnumren så det var ett lätt val att välja stalldressen för att kunna se sina egna ekipage i loppen.
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2021-03-23 17:19:29  Det är kul Yermac att du alltid ska vara så positiv till allt.
Kanske funkar det och kanske funkar det inte.
Skulle det ej funka så är det ju inte enbart ditt beslut om det är något man ska kolla med admin därav jag gjorde en omröstning.
Allt kan inte prioriteras utefter vad du vill varje gång då det är mer än 1 spelare som spelar detta spel.
Answer to: "Det är kul Yermac att du alltid ska vara så positiv till allt.
Kanske fu"
|
|
Falsarier & plattityder!
Vad har min positivitet (som nog inte är märkbart annorlunda än något sorts mänskligt genomsnitt och som definitivt inte går att påvisa/bevisa i någon form i form av min forumaktivitet här) att göra med detta?
Jag är realist och tillräckligt förstående för att dra slutsatsen att detta vore M-Y-C-K-E-T omfattande arbete fall admin ska programmera om så 2d-bilder rakt framifrån skall roteras 90 grader och skalas ner för att passa in här på både individuella dressar och hjälmar.:
Det är liksom HELT orimligt!
Man skulle kunna göra att man kan välja en stalldressfärg med färgkod och att den sen hamnade på dressen... Det vore enklare. Men det är också ett gedigen tidskrävande arbetsinsats som admin får lägga på detta.
Varför jag inte får ha MIN åsikt förstår jag heller inte. ???
Jag har inte sagt att du inte får slänga ut (i mitt tycke, visserligen, ogenomtänkta) omröstningar. Inget av det jag skrev tidigare i denna tråden säger det.
Jag har heller inte någonstans skrivit något som antyder: "Allt kan inte prioriteras utefter vad du vill varje gång då det är mer än 1 spelare som spelar detta spel."
Kamma dig!
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2021-03-23 18:38:53
|
|
 Det är något jag som ändrar kuskar kan syssla med själv så är absolut inget som påverkar admins arbete
Årtiondets roligaste kommentar! Om man tillåts vara sarkastisk (eller bara normalbegåvad och införstådd) här.

|
|
Reply
|
|
hampusenglund90
|
Posted: 2021-03-23 18:39:55  Falsarier & plattityder!
Vad har min positivitet (som nog inte är märkbart annorlunda än något sorts mänskligt genomsnitt och som definitivt inte går att påvisa/bevisa i någon form i form av min forumaktivitet här) att göra med detta?
Jag är realist och tillräckligt förstående för att dra slutsatsen att detta vore M-Y-C-K-E-T omfattande arbete fall admin ska programmera om så 2d-bilder rakt framifrån skall roteras 90 grader och skalas ner för att passa in här på både individuella dressar och hjälmar.:
Det är liksom HELT orimligt!
Man skulle kunna göra att man kan välja en stalldressfärg med färgkod och att den sen hamnade på dressen... Det vore enklare. Men det är också ett gedigen tidskrävande arbetsinsats som admin får lägga på detta.
Varför jag inte får ha MIN åsikt förstår jag heller inte. ???
Jag har inte sagt att du inte får slänga ut (i mitt tycke, visserligen, ogenomtänkta) omröstningar. Inget av det jag skrev tidigare i denna tråden säger det.
Jag har heller inte någonstans skrivit något som antyder: "Allt kan inte prioriteras utefter vad du vill varje gång då det är mer än 1 spelare som spelar detta spel."
Kamma dig!
Answer to: "Falsarier & plattityder!
Vad har min positivitet (som nog inte är märk"
|
|
Kan bara konstatera att det mesta jag tagit upp som förslag eller skrivit i forumet som ej passar dig ska alltid kommenteras på ett negativt sätt såfort det ej är något du tycker ska prioriteras.
Har aldrig pratat om att man ska se kusken framifrån utan enbart att man ska kunna ha sin stalldress på det sättet som det är just nu.
Funkar det ej på det sättet att man väljer att kuskarna kör I stalldress så får det ju bli en fråga för admin vad han vill prioritera alternativt inte prioritera helt enkelt.
Därav slängde jag ut denna omröstning för att se vad övriga stall tycker om detta och för tillfället så ser det ju ut som att de flesta vill ha sin egna stall dress när de är med i lopp.
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2021-03-23 18:46:11  Kan bara konstatera att det mesta jag tagit upp som förslag eller skrivit i forumet som ej passar dig ska alltid kommenteras på ett negativt sätt såfort det ej är något du tycker ska prioriteras.
Har aldrig pratat om att man ska se kusken framifrån utan enbart att man ska kunna ha sin stalldress på det sättet som det är just nu.
Funkar det ej på det sättet att man väljer att kuskarna kör I stalldress så får det ju bli en fråga för admin vad han vill prioritera alternativt inte prioritera helt enkelt.
Därav slängde jag ut denna omröstning för att se vad övriga stall tycker om detta och för tillfället så ser det ju ut som att de flesta vill ha sin egna stall dress när de är med i lopp.
Answer to: "Kan bara konstatera att det mesta jag tagit upp som förslag eller skrivit "
|
|
Utan att kommentera dravlet så vill jag bara få sagt att jag hellre ser 'rörliga lopp' som en implementering. Vilket nog är en enklare (eller ivf lika krånglig) programmering - snarare än denna stalldressfråga.
 Kan bara konstatera att det mesta jag tagit upp som förslag eller skrivit i forumet som ej passar dig ska alltid kommenteras på ett negativt sätt såfort det ej är något du tycker ska prioriteras.
Falsarier igen! Eller kom med bevis!
|
|
Reply
|
|
hampusenglund90
|
Posted: 2021-03-23 18:48:44  Utan att kommentera dravlet så vill jag bara få sagt att jag hellre ser 'rörliga lopp' som en implementering. Vilket nog är en enklare (eller ivf lika krånglig) programmering - snarare än denna stalldressfråga.
Falsarier igen! Eller kom med bevis!
Answer to: "Utan att kommentera dravlet så vill jag bara få sagt att jag hellre ser '"
|
|
Tänker ej diskutera med dig om detta mer nu.
Det är bara att kolla gamla inlägg i forumet så får du svart på vitt hur du skrivit tidigare om saker.
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2021-03-23 18:50:08  Tänker ej diskutera med dig om detta mer nu.
Det är bara att kolla gamla inlägg i forumet så får du svart på vitt hur du skrivit tidigare om saker.
Answer to: "Tänker ej diskutera med dig om detta mer nu.
Det är bara att kolla gam"
|
|
Fritt fram för alla att göra. Du är bara "full of bull" nu!
|
|
Reply
|
|
lillsyrran
|
Posted: 2021-03-23 19:42:22
|
Became a member: 2011-09-22
Forum posts: 815
|
Jag tycker att det är ett kul förslag men tänker att det lilla man ser av dressen i loppen knappast gör nån större skillnad, fördel för mig med en avvikande färg dock. Jag tycker att vill Hampus pilla med det så är det upp till honom men det har ingen hög prio för mig. Däremot är det ALLTID kul att folk ger förslag på utveckling av spelet!
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2021-03-23 19:53:03  Jag tycker att det är ett kul förslag men tänker att det lilla man ser av dressen i loppen knappast gör nån större skillnad, fördel för mig med en avvikande färg dock. Jag tycker att vill Hampus pilla med det så är det upp till honom men det har ingen hög prio för mig. Däremot är det ALLTID kul att folk ger förslag på utveckling av spelet!
Answer to: "Jag tycker att det är ett kul förslag men tänker att det lilla man ser a"
|
|
Grejen är den att detta är inget Hampus kan pilla med. Det han gör gör ingen skillnad. Synd bara att det är så svårt att få honom att förstå.
|
|
Reply
|
|
hampusenglund90
|
Posted: 2021-03-23 20:11:41  Grejen är den att detta är inget Hampus kan pilla med. Det han gör gör ingen skillnad. Synd bara att det är så svårt att få honom att förstå.
Answer to: "Grejen är den att detta är inget Hampus kan pilla med. Det han gör gör "
|
|
Helt rätt Yermac detta var inget jag kunde fixa när jag nu testat i lopp och sett att kuskarna enbart får en vit dress och inte stalldress som det står på kusken.
Jag har inte svårt att förstå då jag ej visste hur det blev när man gjorde den inställningen men nu vet jag.
Frågan kommer dock kvarstå till månadsskiftet hur övriga stall tycker oxå får jag ta det därifrån 
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2021-03-23 20:36:52  Helt rätt Yermac detta var inget jag kunde fixa när jag nu testat i lopp och sett att kuskarna enbart får en vit dress och inte stalldress som det står på kusken.
Jag har inte svårt att förstå då jag ej visste hur det blev när man gjorde den inställningen men nu vet jag.
Frågan kommer dock kvarstå till månadsskiftet hur övriga stall tycker oxå får jag ta det därifrån 
Answer to: "Helt rätt Yermac detta var inget jag kunde fixa när jag nu testat i lopp "
|
|
Ge dig! Du vet ju inte ett dugg vad du snackar om. Du är aningslös och du förstår det inte själv. Är detta något som admin ska fokusera på så kan vi glömma andra ändringar/förbättringar i år framgent.
Bara inse att du var galet snett på dig och lägg ner.
Detta handlar inte om vad jag tycker eller inte. Jag hade också tyckt att det vore nice med stalldressar i lopp... men detta önskemål är ORIMLIGT! (Stora bokstäver av en anledning.)
|
|
Reply
|
|
hampusenglund90
|
Posted: 2021-03-23 20:44:53 Edited(1): 2021-03-23 20:45:02  Ge dig! Du vet ju inte ett dugg vad du snackar om. Du är aningslös och du förstår det inte själv. Är detta något som admin ska fokusera på så kan vi glömma andra ändringar/förbättringar i år framgent.
Bara inse att du var galet snett på dig och lägg ner.
Detta handlar inte om vad jag tycker eller inte. Jag hade också tyckt att det vore nice med stalldressar i lopp... men detta önskemål är ORIMLIGT! (Stora bokstäver av en anledning.)
Answer to: "Ge dig! Du vet ju inte ett dugg vad du snackar om. Du är aningslös och du"
|
|
Det är ju din åsikt och då får jag respektera den.
Men att kolla upp hur svårt det skulle vara ser jag ej som fel när det är så pass många som skulle tycka det är intressant med en sådan idé om man kollar omröstningen.
Men du får mer än gärna fortsätta hålla på som du gör mot mig i spelet om det ger dig ro i själen 
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2021-03-23 20:48:14 Edited(1): 2021-03-23 20:51:14  Det är ju din åsikt och då får jag respektera den.
Men att kolla upp hur svårt det skulle vara ser jag ej som fel när det är så pass många som skulle tycka det är intressant med en sådan idé om man kollar omröstningen.
Men du får mer än gärna fortsätta hålla på som du gör mot mig i spelet om det ger dig ro i själen ????
Answer to: "Det är ju din åsikt och då får jag respektera den.
Men att kolla upp h"
|
|
Alltså... fokusera på att tänka först. ... sen skriver du... samtidigt som du tänker. ... funkar inte det... låt bli att skriva.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|