Denna helgens långläsning står daddyy för - varsågoda!
Hejsan-hej! Heter du Carlos eller är det bara ett hittepå-stallnamn?
- Det är bara ett hittepå-stallnamn.
Hur många barn har daddyy egentligen?
- 2 stycken söner.
Kommer du introducera TravZonen för dina avkommor när tiden är redo?
- Givetvis men som det är nu så har de andra intressen bland annat andra spel och är aktiva i fotboll.
Minns du hur du hittade hit?
- Satt och kollade runt på nätet efter spel och som tur var hittade jag detta spel.
Vad har fått dig att stanna kvar (utan pauser) så länge?
- Visst har man haft sina funderingar på att lägga av. Framförallt när den berömda stallformen slår till och det kvittar vad man gör. Men spelet kräver inte mycket tid det räcker att logga in en liten stund. Sen är det ett lopp vi vill vinna innan vi eventuellt slutar och det är Derbyt. Varit två och trea ett antal gånger.
Du ligger 10:a i totaltabellen med lite drygt 150 miljoner inkört - bryr man sig om sin placering i denna tabell? Jagar du de ovanför?
- Trevligt att kommit upp i tio-topplistan men det är inget jag fokuserar på.
Hur är det att vara ett utav de riktigt stora etablerade stallen här på zonen?
- Tycker vi ligger snäppet under de allra största stall. Har endast vunnit en etapp under alla år.
Minns du den första hästen (i spelet) som du fattade tycke för?
- Det var en häst som hette Abandonnez-vous immendiatement (lättare med namn nu när man döper om dem själva) Köpte in för 10000 kr och sprang in 1 miljon och såldes för 1 miljon.
Är du sportintresserad? Vilka sporter gillar du att se på?
- Gillar all sport men är en travnörd framförallt.
Brasilien i fotboll eller Ryssland i hockey?
- Brasilien.
Är det viktigt med egenuppfödda hästar?
- Nej men det är alltid roligare om de är egenuppfödda. Därför tar vi ett antal föl varje etapp.
Vilken häst är din bästa uppfödning?
- Utan tvekan Carlos Winner som sprang in 10,9 miljoner.
Du döper dina hästar enligt "kullprincipen" i alfabetisk ordning... vilken kull har hittills varit bäst?
- Som det ser ut nu så är H-kullen den mest lovande har 4 stycken i Golden five-semifinalen.
Du har ett relativt ungt stall - om hur många etapper kommer du vara som bäst?
- Förhoppningsvis så snart som möjligt. Allt hänger på stallformen som ej varit direkt lysande den sista tiden.
Bryr du dig om vem som vinner etappen?
- Har koll på detta men om jag inte själv vinner så håller jag på de andra Jägersro-stallen exempelvis Useless.
Vilken är din enskilt roligaste loppseger i spelet? [Medeltids fråga]
- Carlos Winner när han vann TZO. Var utomlands då så det blev ett par extra goa drinkar den kvällen.
Hur är läget med Carlos Champion? (Lite dåligt med startpoäng på en sådan bra häst va..?)
- Ja vi får ej fart på honom har snart provat allt. Har värde och rutin för att vara med i de stora loppen. Men vi ger inte upp denna häst utan vi kämpar på. Kommer aldrig att säljas utan får gå kvar efter pension och hålla koll på de andra hästarna.
Carlos Bib... betyder det Bag in Box eller är det bara jag som alkoholromantiserar?
- Helt rätt.
Hur kommer du på dina namn? Har du några exempel?
- Ett tag körde jag mycket på olika alkoholsorter exempelvis Jägermeister, Koskenkorva mm.
Nu har jag inget speciellt utan det får bli vad jag kommer på för stunden.
Jag gillar Carlos Ivanhoe lite på namnet. Frågan är; vem hade du valt, Rebecka eller Lady Rowena?
- Ja du kan man inte välja båda haha.
Föredrar du ston, hingstar eller valacker i spelet?
- Egentligen bryr jag mej inte men fördelen med en bra hingst som kan lyckas i avel gör att det är mitt förstaval.
Har du något annat stall i spelet som du följer eller brukar kika in?
- Kollar allmänt runt men framförallt på de lite större stallen.
Har du någon "bästis" här på zonen som du snackar mycket med?
- Pratar mest med Useless och Andy´s Golden Stables.
Har du någon favorithäst bland övriga stall?
- En häst som vi gärna hade ägt är Nuncio med det avelsvärdet. Carlos Winner finns med lite längre bak i den stamtavlan.
Vad är det mest frustrerande med TravZonen?
- Utvecklingen och alla solkatter.
Vad är det bästa med zonen?
- Att man kan spela på den nivån man vill. Man behöver inte vara inloggad flera timmar varje dag för att lyckas.
Om du fick ändra en eller ett par saker i programmeringen, vad hade det varit?
- Framförallt fler bra kuskar till lördagsloppen.
När du inte spelar här - vad ägnar du dig åt då?
- Har ett stort intresse för trav då jag är med och äger två travhästar. Är och hälsar på dessa hos tränaren regelbundet.
Hur beroende av zonen skulle du säga att du är? (Skala 0-10)
- 7
Är du öppen med ditt TZ-beroende på jobbet och så? (Vet dina arbetskollegor om att du sysslar med påhittade digitala hästar?)
- Ja de närmsta kollegorna vet att jag spelar men jag har ej lyckats att få dem att börja spela.
Vilka tre hästar har haft störst betydelse för ditt stall?
- Carlos Winner 10,9 miljoner. Var den som gjorde att jag kunde vinna etappen jag har vunnit. Var med i denna yttersta världstoppen på sin tid.
Carlos Rock ca 6 miljoner. Var med i många större lopp, vann bland annat Elit Race med skor både i försök och final. Har även varit lyckad i aveln.
Carlos Jägermeister grym som unghäst vann bland annat Golden Five.
Vem är nuvarande favoriten och varför?
- Tror mycket på Carlos Geisha. Tränar och bra och jag tror hon kan lyckas bra framöver.
Hur är din generella känsla kring zonen idag och vad zonen kommer att vara om säg 2 år?
- Som det känns nu är att det är som vanligt dvs det händer inte mycket. I framtiden hade det varit bra om någon annan ägare hade kommit in och varit mer intresserad och aktiv.
Vad är din syn på Björn Goops tredje viktoria i Prix d'Amérique? Är han Sveriges bästa kusk?
- Grymt bra han vet hur han skall agera på denna bana. Men så är det också en kanonhäst han kör. Om jag skulle haft en starthäst i Frankrike så hade han varit förstavalet. Men i Sverige om man äger häst så är min favoritkusk Örjan. Som spelare i Sverige är det Erik Adielsson.
Vilka åldrar tycker du skall gälla för aveln?
- Tycker det är ok som det är nu.
Vem är zonens bästa avelshingst?
- Nuncio.
Berätta lite om när du stod på toppen av Travzonen. Hur lyckades du stoppa Cherry från att ta sin sjunde raka etappseger? Vilka hästar lutade sig ditt stall emot?
- Var en häftig etapp allt gick "stolpe in" denna etapp. Kändes som det kvittade vika hästar jag startade med så vann de. Det var Carlos Winner, Carlos Rock och en häst som hette Doiruleorwhat som var de som drog det tunga lasset denna etapp.
Hur högt upp i tabellen tror du att du kan sluta denna etapp?
- Är glad om jag hamnar topp 10 vilket blir tufft.
Det var nog allt - om jag inte glömt fråga något?
- Ja viket lopp som jag tycker är det största loppet man kan vinna här. Det är Derbyt för här får man bara en chans. TZO som många andra tycker där har man många fler chanser att vinna.
Stort tack för att du tog dig tid!
- Tack själva för ett bra engagemang.
Vi får se om det dyker upp någon intervju nästa vecka. Lovar inget.
Tidigare intervjuer:
Medeltid (2021-01-29)
lillsyrran (2021-01-24)
ddmannen (2017-01-29)
Poffpuff (2017-01-23)
Cherry (2017-01-16)