[ 1
]
|
lillsyrran
|
Posted: 2020-11-13 20:24:09 Edited(2): 2020-11-13 20:26:13
|
Became a member: 2011-09-22
Forum posts: 815
|
Förutom det otroligt ansvarstyngda jobbet som stallchef här på zonen:
Vad jobbar ni med? Eller vad pluggar ni?
Jag är betongbilschaufför sedan snart 7 år. Älskar mitt jobb och har dessutom blivit något av en betongnörd på kuppen. På betongbruden.se kan man läsa mer om man är nyfiken. Obs! Sidan laddar långsamt. Trevlig helg! 
|
|
Reply
|
|
styxon
|
Posted: 2020-11-14 10:01:48
|
Became a member: 2008-12-09
Forum posts: 98
|
Gymnasielärare sedan 1999 i Geografi, GIS och CAD (har även undervisat i Webbdesign). Älskar mitt jobb. Jobbade innan dess åt Pressbyrån och Statoil.
|
|
Reply
|
|
Gerrard
|
Posted: 2020-11-14 10:02:09
|
Became a member: 2015-12-29
Forum posts: 678
|
Jäkligt häftiga saker Åsa! Snyggt! Kan ha missat när jag bläddrade men min första tanke när jag såg några av hästarna var......Tänk så sjukt häftigt och unikt schackspel hon hade kunnat göra!
Själv jobbar jag som fritidspedagog på en avdelning med barn i åk 3-5 och har samverkan under skoldagen i en åk 3 som jag följt sen 1:an.
|
|
Reply
|
|
Briljant
|
Posted: 2020-11-14 11:03:43
|
Became a member: 2017-01-26
Forum posts: 124
|
Kul tråd!
Idag jobbar jag som platschef på Byggmax Krokstad senter här i Norge. Har en fantastisk varierad vardag som gör att man inte blir less på jobbet. Har tidigare under närmare 8-9 år jobbat som Hästskötare hos amatör och extra hos Stall Tilly ett par år och trivdes som fisken i vattnet men när jag flytta till Norge så försvann tyvärr kontakten med hästarna.
Och jag saknar det väldigt även om jag är väldigt tacksam för det jag har idag.
|
|
Reply
|
|
Idaaarv_
|
Posted: 2020-11-14 12:14:17
|
Became a member: 2020-03-22
Forum posts: 21
|
Jag jobbar som besiktningstekniker och kör turistbuss på sidan om. Driver även en podd som heter Bussfolk.
|
|
Reply
|
|
Fagerlund
|
Posted: 2020-11-14 12:27:34
|
Became a member: 2019-07-14
Forum posts: 1
|
Snickare
|
|
Reply
|
|
ConnySus
|
Posted: 2020-11-14 12:53:24
|
Became a member: 2016-05-08
Forum posts: 132
|
Jag jobbar på UPS. Och när folk ibland frågar vad UPS är brukar jag svara; "Vi är som Postnord fast lite snyggare och lite bättre".
Skämt å sido...... Jag är paketbilschaufför och kör ut paket, allt från kuvert till paket på max 70 kilo, till företag, butiker, skolor, privatpersoner etc. Så om det är Dressman som ska ha 10 lådor med kläder eller det är Sven Svensson som ska ha konsertbiljetter till Diggiloo så kan det vara jag som kommer om man jobbar eller bor i centrala Malmö.
12 år med detta känns ibland i kroppen på fredagskvällen, eller i huvudet på måndag morgon när det är dags igen. Men jag trivs mycket bra. Jag träffar cirka 100 människor varje dag "face to face" (bra i dessa dagar  ) och med tanke på att jag kör rundan inne i centrala Malmö har jag alltid liv och rörelse omkring mig.
Stegräknaren brukar landa på runt 16.000 steg och sträckan motsvarar väl cirka 6-7 Hugo Åbergslopp
Okej, kanske ska stanna där innan hela "boken om mitt liv" publiceras här
Och lillsyrran, kul tråd och riktigt coola grejor på din hemsida. 
|
|
Reply
|
|
Kusken
|
Posted: 2020-11-14 14:32:45  Jag jobbar på UPS. Och när folk ibland frågar vad UPS är brukar jag svara; "Vi är som Postnord fast lite snyggare och lite bättre".
Skämt å sido...... Jag är paketbilschaufför och kör ut paket, allt från kuvert till paket på max 70 kilo, till företag, butiker, skolor, privatpersoner etc. Så om det är Dressman som ska ha 10 lådor med kläder eller det är Sven Svensson som ska ha konsertbiljetter till Diggiloo så kan det vara jag som kommer om man jobbar eller bor i centrala Malmö.
12 år med detta känns ibland i kroppen på fredagskvällen, eller i huvudet på måndag morgon när det är dags igen. Men jag trivs mycket bra. Jag träffar cirka 100 människor varje dag "face to face" (bra i dessa dagar  ) och med tanke på att jag kör rundan inne i centrala Malmö har jag alltid liv och rörelse omkring mig.
Stegräknaren brukar landa på runt 16.000 steg och sträckan motsvarar väl cirka 6-7 Hugo Åbergslopp
Okej, kanske ska stanna där innan hela "boken om mitt liv" publiceras här
Och lillsyrran, kul tråd och riktigt coola grejor på din hemsida. 
Answer to: "Jag jobbar på UPS. Och när folk ibland frågar vad UPS är brukar jag sva"
|
Became a member: 2013-05-13
Forum posts: 55
|
Jag har jobbat på en hel del olika företag i min ungdom. den mesta tiden har jag varit
på Systembolaget och som drifttekniker på en datacentral.
Det är bara systembolaget som finns kvar men det beror inte på mig att de övriga har lagt ner.
Nu är jag 86 år, kanske äldst på zonen. Jag och min fru är delägare i varsin travhäst.
Himalaya Sisu startar på måndag på Färjestad. Conrads Wilhelm startar på Örebro på onsdag.
En satsad tia ger nog ganska bra betalt.
|
|
Reply
|
|
lillsyrran
|
Posted: 2020-11-14 17:42:09 Edited(3): 2020-11-14 20:59:53
|
|
Kul att ni tog er tid att svara här! 
De flesta verkar ha tagit med även tidigare jobb så jag fyller på med Undersköterska och som civilaställd inom Försvarsmakten. Lastbil har jag kört i 12 år, olika typer men alltid inom bygg/anläggning. Har även varit parkarbetare och telefonförsäljare men det sistnämnda var jag usel på. Jag är på tok för ärlig för att sälja på folk skit de inte behöver.
Kul med busspodd, får kolla in den!
UPS ser vääääldigt mer coolt ut än vad det är, tydligen! Trodde ni var nåt slags säkerhetstransportör av nåt. Bilarna ser ut att tåla en del. Lurat mig i alla år iaf!
Lycka till med hästarna, Kusken, och tack för tipsen!
Och tusen tack för fina ord om mina grejer. Är man mer nyfiken på mitt jobb så finns jag på Instagram också, samt bloggar om jobbet på betong.se/betonfgbruden.
|
|
Reply
|
|
Plupp63
|
Posted: 2020-11-14 19:36:10
|
Became a member: 2019-06-16
Forum posts: 75
|
Jobbat inom handel, kontor, verkstad och senast taxichaffis.
|
|
Reply
|
|
Idaaarv_
|
Posted: 2020-11-14 20:53:25 Edited(1): 2020-11-14 20:54:09
|
Became a member: 2020-03-22
Forum posts: 21
|
Om vi ska berätta vad vi tidigare jobbat med så kör jag vidare;
Mitt första jobb (barndomsdröm) busschaufför i 6 år. Sedan vidare och blev bussmeck, jobbat som det i typ 3 år och sedan vidare och började renovera automatiska växellådor till bussar. Ett inhopp som installationstekniker där jag installerade valideringsutrustning åt SL hann de bli åxå. Alltid kört turistbuss på sidan om. Jag älskar allt som har med bussar att göra.
|
|
Reply
|
|
lillsyrran
|
Posted: 2020-11-14 21:00:34  Om vi ska berätta vad vi tidigare jobbat med så kör jag vidare;
Mitt första jobb (barndomsdröm) busschaufför i 6 år. Sedan vidare och blev bussmeck, jobbat som det i typ 3 år och sedan vidare och började renovera automatiska växellådor till bussar. Ett inhopp som installationstekniker där jag installerade valideringsutrustning åt SL hann de bli åxå. Alltid kört turistbuss på sidan om. Jag älskar allt som har med bussar att göra.
Answer to: "Om vi ska berätta vad vi tidigare jobbat med så kör jag vidare;
Mitt "
|
|
Tänk att det märks nästan!   Om vi ska berätta vad vi tidigare jobbat med så kör jag vidare;
|
|
Reply
|
|
Narkissos1
|
Posted: 2020-11-14 23:29:26
|
Became a member: 2016-01-06
Forum posts: 150
|
Jobbat som fritidspedagog i 10 år, och numer inom handels.
|
|
Reply
|
|
Raiden7655
|
Posted: 2020-11-20 22:38:14 Edited(1): 2020-11-20 22:43:23
|
Became a member: 2017-01-26
Forum posts: 66
|
Kört lastbil i många år. Flera olika uppdrag.
Efter en arbetsskada så är jag nu timanställd personlig assistent.
Skoj att du kör betongbil..har även jobbat på cementgjuteri länge tillbaka.
Sedan har jag jobbat på glasbruk..Varit med och blåst kristallservice till kungen mm.
Skoj tråd
|
|
Reply
|
|
simon_81
|
Posted: 2020-11-21 00:20:54
|
Became a member: 2007-12-06
Forum posts: 771
|
Grymt inspirerande sida där, lillsyrran. Önskar att jag kunde vara så kreativ  . Jag gillar också att vara lite av en konstnärssjäl för att komma bort från livsstressen, dock utan att ta det till någon seriös nivå (håller mest på med musik).
På jobbfronten har det varierat under TravZonen-eran. När man började köra detta spel så jobbade jag som kakelsättare  .
Sedan dess har jag lyckats sadla om och slipper jobba i moln av damm när man är astmatiker. Numer jobbar jag heltid på ett apotek. Ganska trevligt som ett jobb för det mesta, men slitsamt mellan varven när man ska hålla på och reda ut medicinlistorna för dementa och halvdöva 85-åringar mitt i en lunchrusch  ... Kanske därför man fått gråa hår, men brukar skämta att jag åtminstone har nära till apoteket den dag psykosen är ett faktum  .
Har ju inte facebookgruppen, så om någon vågar se vem det är man möter (skoj att få ansikten på folk).
http://www.bilddump.se/bilder/20201120233558-81.232.16.230.jpeg
Min stalldress(tydligare) - min stiliga farmors häst.
http://www.bilddump.se/bilder/20201120233715-81.232.16.230.JPG
|
|
Reply
|
|
lillsyrran
|
Posted: 2020-11-21 09:31:36  Grymt inspirerande sida där, lillsyrran. Önskar att jag kunde vara så kreativ  . Jag gillar också att vara lite av en konstnärssjäl för att komma bort från livsstressen, dock utan att ta det till någon seriös nivå (håller mest på med musik).
På jobbfronten har det varierat under TravZonen-eran. När man började köra detta spel så jobbade jag som kakelsättare  .
Sedan dess har jag lyckats sadla om och slipper jobba i moln av damm när man är astmatiker. Numer jobbar jag heltid på ett apotek. Ganska trevligt som ett jobb för det mesta, men slitsamt mellan varven när man ska hålla på och reda ut medicinlistorna för dementa och halvdöva 85-åringar mitt i en lunchrusch  ... Kanske därför man fått gråa hår, men brukar skämta att jag åtminstone har nära till apoteket den dag psykosen är ett faktum  .
Har ju inte facebookgruppen, så om någon vågar se vem det är man möter (skoj att få ansikten på folk).
Answer to: "Grymt inspirerande sida där, lillsyrran. Önskar att jag kunde vara så kr"
|
|
Raiden7655: Wow, glasmästeri är häftigt! Fantastisk hantverk!
simon_81: Tack så mycket! Kul med musik, Jag sjunger en hel del, har alltid sjungit i kör och i lastbilen såklart. Inget framträdande däremot, inte ens karaoke. Jo, jag sjöng och spelade lite flöjt för pensionärerna på ett äldreboende, det var väldigt uppskattat trots en repertoar på typ 7 låtar på flöjten haha.
Har jobbat med dementa och hajar röran som kan uppstå! Det gäller att planera sitt arbetsliv väl. 
|
|
Reply
|
|
OttoB
|
Posted: 2020-11-22 02:13:22  Grymt inspirerande sida där, lillsyrran. Önskar att jag kunde vara så kreativ  . Jag gillar också att vara lite av en konstnärssjäl för att komma bort från livsstressen, dock utan att ta det till någon seriös nivå (håller mest på med musik).
Answer to: "Grymt inspirerande sida där, lillsyrran. Önskar att jag kunde vara så kr"
|
Became a member: 2013-01-04
Forum posts: 390
|
Kunglig bild Simon!  Vilken är hästen i bakgrunden? 
|
|
Reply
|
|
simon_81
|
Posted: 2020-11-23 00:49:14  Kunglig bild Simon!  Vilken är hästen i bakgrunden? 
Answer to: "Kunglig bild Simon! (H) Vilken är hästen i bakgrunden? ;)"
|
Became a member: 2007-12-06
Forum posts: 771
|
Tack OttoB! Den är från 1977 och hästen var Oktan Sund. Glad att jag hittade denna bild på nätet för att minnas min farmor - tiden går men minnena består  .
|
|
Reply
|
|
OttoB
|
Posted: 2020-11-23 01:25:15  Tack OttoB! Den är från 1977 och hästen var Oktan Sund. Glad att jag hittade denna bild på nätet för att minnas min farmor - tiden går men minnena består  .
Answer to: "Tack OttoB! Den är från 1977 och hästen var Oktan Sund. Glad att jag hit"
|
Became a member: 2013-01-04
Forum posts: 390
|
23 segrar på 81 starter, inte fy skam det! Riktigt skoj!  Och bilden på bakgrunden på datorn, vilken är det? 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|