[ 1
]
|
|
Posted: 2007-12-24 17:26:20
|
Became a member:
Forum posts:
|
Borde det inte finnas mer "körorder" än bara
Ge Allt
Defensivt
Ingen..
Skulle vara roligare med
Kör Allt för ledning
Speeda på Upploppet
Spara Inte På något
Snällt
Ingen...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-24 18:18:10  Borde det inte finnas mer "körorder" än bara
Ge Allt
Defensivt
Ingen..
Skulle vara roligare med
Kör Allt för ledning
Speeda på Upploppet
Spara Inte På något
Snällt
Ingen...
Answer to: "Borde det inte finnas mer "körorder" än bara
Ge Allt
Defe"
|
Became a member:
Forum posts:
|
håller med !
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-24 19:34:11  håller med !
Answer to: "håller med !"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Mm för nu är det så "tråkiga" det skulle väl kunna gå o fixa rätt enkelt?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-24 20:44:22
|
Became a member:
Forum posts:
|
tidigare har detta "luftats" i forumet och jag har för mig att det är något eriksson/larsson har tänkt på och ska utveckla så att de finns fler taktiska val i loppen. När det sker är en annan femma finns ju mycket annat som ska fixas me.
Med de ny taktikvalen kan man säkert välja att;
-ge allt sista 1000
-kör för ledning och släpp
eller liknande osv osv
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-24 21:06:57  tidigare har detta "luftats" i forumet och jag har för mig att det är något eriksson/larsson har tänkt på och ska utveckla så att de finns fler taktiska val i loppen. När det sker är en annan femma finns ju mycket annat som ska fixas me.
Med de ny taktikvalen kan man säkert välja att;
-ge allt sista 1000
eller liknande osv osv
Answer to: "tidigare har detta "luftats" i forumet och jag har för mig att d"
|
Became a member:
Forum posts:
|
aa, Skulle vara rätt bra..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-24 21:34:38 Edited(1): 2007-12-24 21:36:32
|
Became a member:
Forum posts:
|
Håller med Chokladkaka . Skulle räcka långt med 5 alternativ.
2 defensiva:
"spara hästen/ ge den ett lopp i kroppen"
rätt uppenbar
"hitta slagläge och spara för spurt"
Du kör inget förrän på upploppet. Möjligen hänger med i ryggar sista 700.
Sedan skulle det kunna finnas tre mer OFFENSIVA alternativ
Gidmans båda kanske går att göra ett alternativ av.
-ge allt sista 1000
Typ
"Offensivt sista tusen"
Eftersom det hör till de offensiva taktikerna innebär det att du kör mer från start för att hitta position, kanske till o med ledningen, men är lite villigare att släppa då.
Ett andra skulle ju kunna vara:
"Ta ledning och dämpa tempot"
ger sig väl självt vad det innebär, men även här kan du tänka dig att släppa, vid hård press, eller krypa ner i ryggar om du inte får ledningen.
Ett tredje skulle sedan kunna vara riktigt aggresivt och superoffensivt.
"Försök styra loppet"
eller likande...Hittar inget bra uttryck för det... men att man försöker styra och dominera loppet! Gå fram i dödens eller hålla tempo i ledningen. ALDRIG släppa!
Med fem liknande alternativ kulle jag vara rätt nöjd tror jag.
Hur dom sedan exakt ser ut bryr jag mig inte så mycket om. Det ordnar spel-ledningen nog bra
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-24 22:06:26  Håller med Chokladkaka . Skulle räcka långt med 5 alternativ.
2 defensiva:
"spara hästen/ ge den ett lopp i kroppen"
rätt uppenbar
"hitta slagläge och spara för spurt"
Du kör inget förrän på upploppet. Möjligen hänger med i ryggar sista 700.
Sedan skulle det kunna finnas tre mer OFFENSIVA alternativ
Gidmans båda kanske går att göra ett alternativ av.
-ge allt sista 1000
Typ
"Offensivt sista tusen"
Eftersom det hör till de offensiva taktikerna innebär det att du kör mer från start för att hitta position, kanske till o med ledningen, men är lite villigare att släppa då.
Ett andra skulle ju kunna vara:
"Ta ledning och dämpa tempot"
ger sig väl självt vad det innebär, men även här kan du tänka dig att släppa, vid hård press, eller krypa ner i ryggar om du inte får ledningen.
Ett tredje skulle sedan kunna vara riktigt aggresivt och superoffensivt.
"Försök styra loppet"
eller likande...Hittar inget bra uttryck för det... men att man försöker styra och dominera loppet! Gå fram i dödens eller hålla tempo i ledningen. ALDRIG släppa!
Med fem liknande alternativ kulle jag vara rätt nöjd tror jag.
Hur dom sedan exakt ser ut bryr jag mig inte så mycket om. Det ordnar spel-ledningen nog bra
Answer to: "Håller med Chokladkaka . Skulle räcka långt med 5 alternativ.
2 d"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Mm, Min skulle vara "ladda för ledningen o Kör så länge lampan lyser.."
Men oxå Open Stretch i det här spelet skulle vara lite kul  ...
Men det verkar det ju redan vara..  Kolla Delightful Rockets Uttagning till derbyt..bridge får luckan från ingenstans  han är ju inmurad men kan endå vinna..
|
|
Reply
|
|
Buck_Fush
|
Posted: 2007-12-25 01:59:37 Edited(1): 2007-12-25 02:00:02
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 565
|
Perra, tycker du är inne på rätt spår ,ska inte bli för krångligt men dina 5 alternativ ser bra ut att bygga på.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-25 05:23:10 Edited(2): 2007-12-25 05:23:42
|
Became a member:
Forum posts:
|
Chokladkaka, måste säga att jag inte kollar så mycket på "bilderna" från loppen då loppmotorn och synkningen med bilderna är bland de grejer som ännu känns mest "BETA-mässiga" med spelet.
Inget som stör mig för fem öre, (hur många online-spel är så här långt framme på etapp 2? ) utan mera ett faktum. Så är det ! Idéen med att presentera lopppne på detta sättet förhöjer nöjet massor, men det finns en hel del att fixa innan det funkar som både vi, och troligen spelledningen, skulle önska.
Men visst ser det skumt ut ibland.
Viktigast är ändå som Buck_Fush säger...Några alternativ till utan att det blir för krångligt.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2007-12-25 05:46:44
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Jag e kanske dum men köra defensivt är typ likvärdigt med att ge upp va? o om man får en defensiv kusk så är han sämre på offensiva styrningar eller hur? Känns underligt..
Nån 5gradig grej hade varit shysst där 1 är uppgiven prepare o 5 är kör ihjäl dig..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-25 10:49:59  Jag e kanske dum men köra defensivt är typ likvärdigt med att ge upp va? o om man får en defensiv kusk så är han sämre på offensiva styrningar eller hur? Känns underligt..
Nån 5gradig grej hade varit shysst där 1 är uppgiven prepare o 5 är kör ihjäl dig..
Answer to: "Jag e kanske dum men köra defensivt är typ likvärdigt med att ge upp va?"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det har jag oxå tänkt på det finns ju säkert sånna som anmäler till Storloppen och väljer köra defensivt det är ju som att anmäla och sen be om att komma sist..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-25 12:25:32
|
Became a member:
Forum posts:
|
Försök istället att utveckla så det blir rörliga lopp istället.
Det är ju loppen som är kul att följa, satsa på det grabbar!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-25 12:36:28  Försök istället att utveckla så det blir rörliga lopp istället.
Det är ju loppen som är kul att följa, satsa på det grabbar!
Answer to: "Försök istället att utveckla så det blir rörliga lopp istället.
Det "
|
Became a member:
Forum posts:
|
haha skulle nog vara extremt kul men Riktigt svårt för Eriksson\Larsson.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2007-12-25 13:00:50
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
går att genomföra, men krävs en ganska stor databas för det. Borde inte prioriteras just nu eller över huvudtaget på grund av att det tar tid och enorm plats,,,,,finns andra saker som är viktigare.
finns ju en del buggar vad gäller loppscenarionerna,,,,text/bilder går inte ihopp och egenskaperna matchar väl inte helt med hur loppen utspeglar sig heller? Strukturen på loppen måste skärpas till,,,,,tex effekten av att sitta FAST i vinnarhålet eller att bli hängande i spåren pga spåret eller att gå i dödens. Just nu ändras positionerna hela tiden...........
Sedan går det alltid att utveckla hästarna mer,,,fler egenskaper, olika sätt att utvecklas, olika sätt att bli bra på osv osv.....det skapar en större grund......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-25 14:17:42
|
Became a member:
Forum posts:
|
Att köra defensivt tycker inte jag är att ge upp. Jag har en hingst som sprang defensivt i sitt första lopp och vann.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-25 16:38:45
|
Became a member:
Forum posts:
|
bara för att alla andra var ännu sämre. Köra deffensivt är nästan alltid att ge upp.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-25 16:39:28
|
Became a member:
Forum posts:
|
ok 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2007-12-25 21:08:46
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jo, jag håller nog med om det. Otroligt svårt att vinna, eller placera sig, med defensiv körorder nu.
Ofta smyger inte kusken( a la kilström) , utan han kör rent superdefensivt, så det är som att lägga sig...
Även om du sedan ändå ligger hyfsat till efter t.ex 2000m i ett 2640-lopp, men inte har kontakt med täten, så hjälper det oftast inte om du så har 4-5 i spurt i ett relativt lågklassigt fält.
Verkar som några av täthästarna alltid har att köra med oavsett hur tempot varit! De som ger allt borde "falla igenom" på upploppet lite oftare kan jag tycka.
Och de som kör defensivt spurta hem det oftare!
Borde kunna bättras på, men å andra sidan...jag vet ju bara utifrån mina val. De andras taktikval kan ju bara anas 
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2007-12-26 00:46:18
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Skulle det inte dessa möjligheter spela störrre roll om loppsimulatorn blev mer verklighetstrolig. Nu kan man ju ta spets från spår 12 bara du sätter på ett helstängt. Hästarna springer ju förbi varandra som om de vore myror. Det är ju rätt löjligt hur man från 12:e kan sitta i spets efter 500, sen i 4:e inner efter 1000 och sen hopssan hej leda i sista kurvan... troligt?
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2007-12-26 02:08:55
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Hade ju varit roligare om man kunde få Kihlström bakom en pålle med shysst spurt, köra defensivt o inte finnas på bilden överhuvudtaget förrens vid målgång..
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|