[ 1
]
|
Yermac
|
Posted: 2020-10-13 23:10:18 Edited(1): 2020-10-13 23:15:20
|
Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2048
|
...har visst inte kört lopp på X antal månader.
Vill ni att jag pensionerar honom?
Svara bara Ja eller Nej.
Flest svar åt endera sidan avgör.
Kollar denna tråden igen om en vecka.
|
|
Reply
|
|
Jamarn
|
Posted: 2020-10-13 23:15:51
|
Became a member: 2012-02-03
Forum posts: 87
|
nej
|
|
Reply
|
|
Gerrard
|
Posted: 2020-10-13 23:48:07
|
Became a member: 2015-12-29
Forum posts: 678
|
Kör kusken inga lopp i verkligheten bör han väl inte göra det här heller? Det är väl därför du yermac själv lagt ner ett hästjobb på att lägga till och ta bort kuskar?
Det känns inte riktigt seriöst om vi medlemmar skall rösta på om kuskar skall tas bort eller läggas till plötsligt.
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2020-10-13 23:50:06 Edited(1): 2020-10-13 23:50:26  Kör kusken inga lopp i verkligheten bör han väl inte göra det här heller? Det är väl därför du yermac själv lagt ner ett hästjobb på att lägga till och ta bort kuskar?
Det känns inte riktigt seriöst om vi medlemmar skall rösta på om kuskar skall tas bort eller läggas till plötsligt.
Answer to: "Kör kusken inga lopp i verkligheten bör han väl inte göra det här hell"
|
|
Det är ju omöjligt för mig att som ensam person ansvarig hålla reda på exakt vilka kuskar som kör och inte kör och uppdatera detta månadsvis utan er hjälp - därför frågar jag.
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2020-10-13 23:53:19
|
|
Alltså. Jag körde en revisionsperiod för några månader sedan som varade i några månader. Tänken är väl att göra så med "jämna mellanrum"...
Nu kom dock JT på tal/klagomål och därför undrar jag hur ni ser på det då det är en rätt stor profil i spelet (och IRL givetvis).
|
|
Reply
|
|
simon_81
|
Posted: 2020-10-13 23:54:07
|
Became a member: 2007-12-06
Forum posts: 771
|
Helst ej, om det kan påverka antalet kuskar som finns på V7-lopp.
|
|
Reply
|
|
hampusenglund90
|
Posted: 2020-10-13 23:55:19  Det är ju omöjligt för mig att som ensam person ansvarig hålla reda på exakt vilka kuskar som kör och inte kör och uppdatera detta månadsvis utan er hjälp - därför frågar ja.
Answer to: "Det är ju omöjligt för mig att som ensam person ansvarig hålla reda på"
|
Became a member: 2015-05-15
Forum posts: 556
|
Ja men jag skrev ju till dig att han inte kör längre och ej finns i svensktravsports databas längre, sen trodde jag ju ej det skulle leda till en omröstning var mer ett exempel på vad man kunde justera från verklighet in i spelet.
Så vill man ha det så verkligt som möjligt så är ju svaret ja men i huvudsak så spelar de ingen större roll
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2020-10-14 07:52:46
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Minns inte hur det fungerade på den tiden jag kunde lägga till kuskar men V7 problemet måste ju gå att lösa genom att lägga till fler av kuskarna. Rikard N Skoglund (borde höja sin skicklighet till iaf 7). Stefan Perrson är väl catchdriver nu, Per lennartsson.
Sen är ju problemet ofta inte antalet utan formen på kuskarna och den är ju svår att påverka.
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2020-10-16 12:37:23
|
Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
|
Nej! Låt Johnny vara kvar 
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2020-10-16 12:40:12  Nej! Låt Johnny vara kvar 
Answer to: "Nej! Låt Johnny vara kvar :)"
|
|
Jag låter gärna Johnny vara kvar ett tag till - var bara det att hampusenglund90 klagade på hur jag skötte mig och vände sig till admin och uttryckte att han skulle få möjlighet att redigera kuskar.
Hur är det med JT btw, har han lagt av eller har han paus på obestämd tid. Ginns det något uttalande ellerså.
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2020-10-16 13:35:47  Jag låter gärna Johnny vara kvar ett tag till - var bara det att hampusenglund90 klagade på hur jag skötte mig och vände sig till admin och uttryckte att han skulle få möjlighet att redigera kuskar.
Hur är det med JT btw, har han lagt av eller har han paus på obestämd tid. Ginns det något uttalande ellerså.
Answer to: "Jag låter gärna Johnny vara kvar ett tag till - var bara det att hampusen"
|
Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
|
Han har inte förnyat sin licens, så tekniskt sett har han ju lagt av. Men han har ju inte stängt dörren helt för all framtid.
Stig H Johansson började hastigt och väldigt lustigt att köra några vanliga lopp i somras. Ska han aktiveras som valbar kusk här på zonen igen då? Det blir ohållbart om du/ni ska sitta och pensionera och återuppliva kuskar som gör comeback stup i kvarten.
Det är ett spel, inte en direkt avspegling av verkligheten. Låt våra kuskhjältar leva kvar här åtminstone. (Om den verkliga kusken har gått bort är det dock givetvis en helt annan sak.)
|
|
Reply
|
|
lillsyrran
|
Posted: 2020-10-16 13:45:04  Han har inte förnyat sin licens, så tekniskt sett har han ju lagt av. Men han har ju inte stängt dörren helt för all framtid.
Stig H Johansson började hastigt och väldigt lustigt att köra några vanliga lopp i somras. Ska han aktiveras som valbar kusk här på zonen igen då? Det blir ohållbart om du/ni ska sitta och pensionera och återuppliva kuskar som gör comeback stup i kvarten.
Det är ett spel, inte en direkt avspegling av verkligheten. Låt våra kuskhjältar leva kvar här åtminstone. (Om den verkliga kusken har gått bort är det dock givetvis en helt annan sak.)
Answer to: "Han har inte förnyat sin licens, så tekniskt sett har han ju lagt av. Men"
|
Became a member: 2011-09-22
Forum posts: 815
|
Jag håller med. Låt dem leva kvar här så länge de finns med oss. Jag är visserligen en ivrig påhejare av att spelet ska vara verklighetstroget men just när det kommer tillo kuskarna känns det helt ok att låta pensionerade kuskar leva vidare här. Får man ett problem med överskott av kuskar när nya kommer in så får man väl fundera ett varv till då.
|
|
Reply
|
|
OttoB
|
Posted: 2020-10-17 01:48:46
|
Became a member: 2013-01-04
Forum posts: 390
|
Bort med JT. Stig H körde några breddlopp. Ska vi ha varenda kusk som kör sådana lopp skulle det spåra ur. JT tar upp en plats på topp 50 listan just nu och det känns roligare och aktuella om han ersattes av en världsledande kusk istället tycker jag.
|
|
Reply
|
|
hampusenglund90
|
Posted: 2020-10-17 01:51:37
|
Became a member: 2015-05-15
Forum posts: 556
|
Tråkigt att Yermac ej kan hålla sig till sanningen...
1. Jag ville hjälpa till lite mer på zonen då jag brinner för det här.
2. Jag har aldrig klagat på Yermacs arbete jag gav Johnny Takter som exempel då Yermac i andra delar av spelet har velat att det ska vara så himla verkligt och hängt ut folk för de ej gjort så som han tycker trotts att det varit inom spelets regler.
3. Jag kommer inte peta i det som Yermac redan börjat med utan kommer fokusera på att uppdatera utbudet bland utländska kuskar då det för egen del + några till tycker det är optimalt att de bästa kuskarna in real kör även de bästa loppen i spelet.
Kommer ej starta någon diskussion i övrigt här i forumet men där har ni min syn på det hela 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|