Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Kända Stuteri?

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]   2  
Author Message
Posted: 2007-12-17 20:25:29

Became a member: 
Forum posts:
skulle det inte kunna finnas ett palema,tilly,Hornline.. stuteri? skulle va rätt kul :
Reply
Posted: 2007-12-17 20:33:24 Answer to: "skulle det inte kunna finnas ett palema,tilly,Hornline.. stuteri? skulle va"

Became a member: 
Forum posts:
Bender skulle nog bli jätteglad om vi missbrukade hans namn här du.

Försöker du slå guiness rekord i att skapa nya trådar?
Vi ger oss, du vinner.

Reply
Posted: 2007-12-17 20:36:06 Answer to: "Bender skulle nog bli jätteglad om vi missbrukade hans namn här du. FÃ"

Became a member: 
Forum posts:
haha väldigt kul (-.-)
Reply
B_Good Posted: 2007-12-18 00:52:48

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Har tidigare föreslagit att man ska kunna ge ett "stallnamn" till de hästar man avlar fram, har ingen aning om det är svårprogrammerat men det hade varit skoj..
Reply
Posted: 2007-12-18 10:09:19 Answer to: "Har tidigare föreslagit att man ska kunna ge ett "stallnamn" til"

Became a member: 
Forum posts:
aa tänkte detsamma..
Reply
Eriksson Posted: 2007-12-18 11:25:00 Answer to: "Har tidigare föreslagit att man ska kunna ge ett "stallnamn" til"

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12238
Hur fungerar det med stallnamn vid försäljning? behåller hästen hela namnet då eller byter de?
Reply
Soberano Posted: 2007-12-18 11:38:42

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Normalt sett så behåller de namnet, vissa byter namn på sina hästar när dom köper men det är inte helt vanligt. Stuterierna föredrar att namnet står kvar då det är deras reklam för deras uppfödningar, jag ser helst att namnen står kvar.
Reply
Eriksson Posted: 2007-12-18 11:49:18 Answer to: "Normalt sett så behåller de namnet, vissa byter namn på sina hästar nä"

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12238
Kan ju bli en hel del konstiga namn om man låter användarna skriva själva. Skulle nog fungera om vi godkänner alla namn innan de läggs in.
Reply
Soberano Posted: 2007-12-18 12:01:23

Absolut kan ni godkänna dem innan, så funkar det ju även IRL,du skickar 3 namnförslag i den ordning du vill ha det och sedan godkänns dina förslag eller inte.
Reply
Posted: 2007-12-18 12:56:21 Answer to: "Kan ju bli en hel del konstiga namn om man låter användarna skriva själv"

Became a member: 
Forum posts:
Ja det finns ju en som godkänner en sak..tex som ni har på namn förslag så kan man göra så
att om jag skulle skicka in tre namnförslag:

Winning Tilly

Martin Palema

Crossing Hornline Till exempel skulle det kunna gå att genomföras?
Reply
Posted: 2007-12-18 14:10:17 Answer to: "Ja det finns ju en som godkänner en sak..tex som ni har på namn förslag "

Became a member: 
Forum posts:
Tilly, Palema, Hornline etc är helt uteslutet det måste du förstå.
Punkt slut.

Men egna Stall namn kan fungera, men då ska det ju självklart inte vara stulna namn.
Reply
Posted: 2007-12-18 14:15:06 Answer to: "Tilly, Palema, Hornline etc är helt uteslutet det måste du förstå. Pun"

Became a member: 
Forum posts:
vad ska dom heta då då..
Reply
Soberano Posted: 2007-12-18 14:39:57 Edited(1): 2007-12-18 14:40:14 Answer to: "vad ska dom heta då då.."

I ditt fall skulle du ju utan problem kunna döpa dina hästar till Daimen eller kanske Kittykat
Reply
Posted: 2007-12-18 14:54:19 Answer to: "I ditt fall skulle du ju utan problem kunna döpa dina hästar till Daim"

Became a member: 
Forum posts:
fatta inte?
Reply
Posted: 2007-12-18 14:54:25 Answer to: "I ditt fall skulle du ju utan problem kunna döpa dina hästar till Daim"

Became a member: 
Forum posts:
bwhahaha.
Sanningen står i ljuset.
Reply
Posted: 2007-12-18 14:56:39 Answer to: "fatta inte?"

Became a member: 
Forum posts:
Han menar förmodligen och ursäkta nu Soberano om jag har fel.

Att du förmodligen om du fick chansen skulle döpa din hästar a Lá Ponnyunge-vis.
Dajmen, Bubben, Pyret, Blixten etc.

Jag tycker inte detta är prio. Finns andra saker som är viktigare i spelet.
Reply
Posted: 2007-12-18 15:02:00 Answer to: "Han menar förmodligen och ursäkta nu Soberano om jag har fel. A"

Became a member: 
Forum posts:
öhm, inte riktigt vad jag tänkt

Isåfall Polarn och pyret inte bara pyret..

hahaha skojja
Reply
Posted: 2007-12-18 15:53:59 Edited(1): 2007-12-18 15:57:49

Became a member: 
Forum posts:
Jag håller med Plokko.

Det finns viktigare saker i spelet i så fall som kan förbättras och utvecklas.

För övrigt har jag testat SULKY och vad jag HATADE ÖVER ALLT ANNAT med det spelet var alla TOTALT KASSA och SUPERFÅNIGA smeknamn som SABBADE HELA SPELKÄNSLAN !!!

Förlåt för att jag använder versaler, men jag vill verkligen att det tänks till innan en sådan här idé genomförs !

Dåliga namn kan verkligen sabba spelkänslan något löjligt mycket.
Hur kul är:
Bostavsnamn likt XKTC , ABOE
(Kommer när någon tycker en häst blev för dålig, o användaren inte bryr sig om namnet)

eller student o fjortishumor som: PALT O SKINKA, SÖREN I KÖREN, BANANJAN
(kul o visa polaren , förbaskat trist för andra o för spelkänslan)

Varianter på sport , spel och artister(gillade eller ogillade) :CHELSKI, MAN U BUUU, MAN U FOREVER, KÅBERG, HV LOVER, MODOHJÄRTAT, A I K , JÄRNKAMINEN, LARA CROFT, DR GORDON FREEMAN, GRINCHEN ,CALL OF DUTY, FALL OF PUTIN STEN UTAN STANLEY, TOM CRUISE , PARIS HILTON , PETER SHILTON , WARHAMMER ....etc
(Det blir kul ett tag, men jag lovar....Du tröttnar på alla som ska vara så fyndiga eller lojal mot sitt lag eller bara inte har fantasi nog....puuuh...uuuurk)

Det kanske möjligen i så fall skulle kunna funka om ett fåtal stall fick det som ett "pris" för prestation.

T.ex:

De 2 bästa stallen på varje bana får lämna in 3 namn var , med deras stallnamn ingående.
Vinnaren av storloppen får lämna in varsitt sådant namn.
Dessa namn används sedan under nästkommande säsong slumpvis på de hästar som dras från stuteriet i respektive land

Något i den stilen. Då blir det en ära att få sitt stallnamn på en häst och spelledningen kan också hålla lite koll så det inte brakar iväg och blir alltför udda...
Reply
Posted: 2007-12-18 16:00:16 Answer to: "Jag håller med Plokko. Det finns viktigare saker i spelet i så fall so"

Became a member: 
Forum posts:
det var faktiskt en GALLANT idé..(stående Ovationer..)
Reply
Posted: 2007-12-18 16:00:36

Became a member: 
Forum posts:
Jag trodde stallnamn var typ som efternamn på hästarna? Inte hela namnet utan bara ett tilläg så man kunde se vilket stall som tagit fram hästen. Kunna döpa sina egna hästar är ju absolut inte prio tycker jag
Reply
[ 1 ]   2