[ 1
]
|
Yermac
|
Posted: 2020-04-29 19:25:28
|
Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2048
|
Vilken statistik (data) saknar du i zonen?
|
|
Reply
|
|
Gerrard
|
Posted: 2020-05-01 12:21:31
|
Became a member: 2015-12-29
Forum posts: 678
|
Ren statistik på egna stallet.
Hur mycket pengar respektive häst kört in för stallet. Flest segrar för egna stallet etc.
|
|
Reply
|
|
lillsyrran
|
Posted: 2020-05-01 15:13:39 Edited(2): 2020-05-02 09:38:44  Ren statistik på egna stallet.
Hur mycket pengar respektive häst kört in för stallet. Flest segrar för egna stallet etc.
Answer to: "Ren statistik på egna stallet.
Hur mycket pengar respektive häst kör"
|
Became a member: 2011-09-22
Forum posts: 815
|
Håller helt med här. Mer statistik på det egna stallet vore väldigt roligt.
Sedan saknar jag även en "stallbok" där jag kan föra anteckningar som gäller för hela stallet, inte bara för varje enskild häst.
|
|
Reply
|
|
daddyy
|
Posted: 2020-05-01 16:24:58
|
Became a member: 2010-06-27
Forum posts: 230
|
Håller med ang statistik och som lillsyrran skriver en stallbok hade varit kanon.
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2020-05-01 18:05:34
|
|
Jag saknar en sida där man kan se stallrekord (tider) på de tre distanserna. Gärna topp tio på varje distans. Det hade jag tyckt varit grymt.
|
|
Reply
|
|
lillsyrran
|
Posted: 2020-05-01 19:15:11  Jag saknar en sida där man kan se stallrekord (tider) på de tre distanserna. Gärna topp tio på varje distans. Det hade jag tyckt varit grymt.
Answer to: "Jag saknar en sida där man kan se stallrekord (tider) på de tre distanser"
|
|
Håller med, det vore också kul!
Typ som ett "Prisrum", där man kan se statistik och viktigaste segrar m.m, om man får drömma lite fritt här alltså.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2020-05-02 04:03:03
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
|
Finns inte allt det här redan om jag får fråga? Går man in på Meny längst ner där Sök finns bl.a så kan man gå in på rekord, visar alla åldrar, ston, hingst, valacker vilka som har rekord som 3 åring på kort och den visar listan 1:an t.o.m 20, sen likadant medel o långt, sen fyller man i 4 åringar...osv osv har för mig den visar upp till 10 år, sen om man tar äldre enbart, så ser man de hästar som innehar rekordet någonsin till dags datum, kan ju alltid slås, va ett tag sen jag kollade så jag kommer ej ihåg vem som har det äldsta rekordet på TZ
men tror det är ganska gammalt.
Sen på startsidan där du ser Menyn o alla dina hästar mm så står det ju högst upp vilka dina rekord du har när det gäller insprungna, inte bara pågående etapp utan dina 8-10 bästa etapper, är väl de som ändå är intressanta, dom sämsta är oftast första etappen när man började här o va helt novis.
Nä jag tycker det ni tagit upp hitills finns redan, eller vill ni ha det utskrivet från en skrivare som kopierar o sen lägger det på en länk till alla. Då tycker jag det finns annat som är viktigare o lägga ner energin på...t.ex kräva att Eriksson tittar in oftare och hörsammar oss spelare, tar upp klagomål och även frågor om vad som går att förbättra osv...annars får han skriva ner en manual på hur man sköter programmet för TZ och och sen hitta om det finns ngn frivillig som är super intresserad och känner att han kommer finnas kvar här åtskilliga år framöver, så vi har en närvarande Admin, sen att man måste tänka mer fantasi, och inte kräva att TZ ska bli som riktiga travbanor, tro att det går att införa kallblodslopp eller montelopp, sånt är bara glömma, bättre satsa småskaligt men förbättra vissa saker som att man kan pensionera fölen snabbare lite bättre avel, bara en pyttehöjning så man slipper dessa 1.2 i medelvärde o föds typ med 0-0-0-1 på de blå 
|
|
Reply
|
|
lillsyrran
|
Posted: 2020-05-02 08:30:46 Edited(4): 2020-05-02 08:45:14  Finns inte allt det här redan om jag får fråga? Går man in på Meny längst ner där Sök finns bl.a så kan man gå in på rekord, visar alla åldrar, ston, hingst, valacker vilka som har rekord som 3 åring på kort och den visar listan 1:an t.o.m 20, sen likadant medel o långt, sen fyller man i 4 åringar...osv osv har för mig den visar upp till 10 år, sen om man tar äldre enbart, så ser man de hästar som innehar rekordet någonsin till dags datum, kan ju alltid slås, va ett tag sen jag kollade så jag kommer ej ihåg vem som har det äldsta rekordet på TZ
Sen på startsidan där du ser Menyn o alla dina hästar mm så står det ju högst upp vilka dina rekord du har när det gäller insprungna, inte bara pågående etapp utan dina 8-10 bästa etapper, är väl de som ändå är intressanta, dom sämsta är oftast första etappen när man började här o va helt novis.
Nä jag tycker det ni tagit upp hitills finns redan, eller vill ni ha det utskrivet från en skrivare som kopierar o sen lägger det på en länk till alla. Då tycker jag det finns annat som är viktigare o lägga ner energin på...t.ex kräva att Eriksson tittar in oftare och hörsammar oss spelare, tar upp klagomål och även frågor om vad som går att förbättra osv...annars får han skriva ner en manual på hur man sköter programmet för TZ och och sen hitta om det finns ngn frivillig som är super intresserad och känner att han kommer finnas kvar här åtskilliga år framöver, så vi har en närvarande Admin, sen att man måste tänka mer fantasi, och inte kräva att TZ ska bli som riktiga travbanor, tro att det går att införa kallblodslopp eller montelopp, sånt är bara glömma, bättre satsa småskaligt men förbättra vissa saker som att man kan pensionera fölen snabbare lite bättre avel, bara en pyttehöjning så man slipper dessa 1.2 i medelvärde o föds typ med 0-0-0-1 på de blå 
Answer to: "Finns inte allt det här redan om jag får fråga? Går man in på Meny lä"
|
|
Jag menade att den statistiken ska vara per stall.
Jag visste inte att jag kan söka på tex 4-åringar och sedan mitt eget stall för att se vilken av alla fyraåringar jag ägt som sprungit bäst. Får ta en ny titt på den sidan för det har jag helt missat. Jag trodde den statistiken var för hela spelet, vilket är ointressant för mig.
På min stallsida kan jag se pallplaceringar osv, visst, jag skulle vilja att man kunde klicka på etappen och där se utökad statistik tex vinstrikaste häst.
Jag är alltså intresserad av egen statistik, inte andras eller för spelet generellt. F.ö så tolkade jag Yermacs fråga som inbjudan till en diskussion, inte en kravlista till Ericsson. Alltså fritt fram för lite drömmar.
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2020-05-02 09:53:02  Finns inte allt det här redan om jag får fråga? Går man in på Meny längst ner där Sök finns bl.a så kan man gå in på rekord, visar alla åldrar, ston, hingst, valacker vilka som har rekord som 3 åring på kort och den visar listan 1:an t.o.m 20, sen likadant medel o långt, sen fyller man i 4 åringar...osv osv har för mig den visar upp till 10 år, sen om man tar äldre enbart, så ser man de hästar som innehar rekordet någonsin till dags datum, kan ju alltid slås, va ett tag sen jag kollade så jag kommer ej ihåg vem som har det äldsta rekordet på TZ
Answer to: "Finns inte allt det här redan om jag får fråga? Går man in på Meny lä"
|
|
Jag menar att man ska kunna se sina egna rekordtider. Dvs stallbästa när det kommer till tider på de olika distanserna. Som det är nu har jag ingen aning om vilken tid som är det snabbaste någon Nessla-ägd häst har sprungit på exempelvis kort distans.
|
|
Reply
|
|
urquell
|
Posted: 2020-05-04 21:50:24
|
Became a member: 2008-10-28
Forum posts: 272
|
även om det finns ställen att söka statistik vore det roligare för hela spelet om det blev tydligare och lättare, gärna som lillsyrran skriver direkt i sitt egna stall
allt som kan göra spelet enklare o tydligare skulle öka intresset
Men Hogan har rätt i att det hade varit önskvärt med en mer vaken spelledare
|
|
Reply
|
|
urquell
|
Posted: 2020-05-04 21:56:58
|
Became a member: 2008-10-28
Forum posts: 272
|
För att understryka Hogans inlägg att det bästa vore om det var ett större engagemang från ledningens håll
ser man inlagd statistik från 2019 nedan så kan man fråga sig om det är bra för spelet att inte lägga ut rätt statistik,
1033 stall som tävlar..... just nu har 230 stall tjänat pengar, således känns det inte som 1033 stall kör "benhårt" många har reggat sig men lagt av, här vore det bra med insikt och vad och hur göra för att öka antalet stall
Statistik 2019
2019-08-29 20:10:26
Just nu är det hela 1033 stall som tävlar om att dra in mest pengar under årets tredje etapp och konkurrensen är benhård.
Statistik:
162 046 hästar tränas just nu av 5 759 tränare.
179 816 lopp har körts och över 11 miljarder kr (11 808 125 010) i prispengar har delats ut.
1 819 turneringar har avgjorts med hjälp av 8 878 deltävlingar.
2 593 929 spel har lagts med en total insats på nästan 1,5 miljarder kr (1 401 550 449) och 949 866 066 kr har delats ut i vinster.
|
|
Reply
|
|
backagard
|
Posted: 2020-05-08 09:34:57
|
Became a member: 2015-03-29
Forum posts: 496
|
Har förvisso inget med statistik att göra, men att själv kunna kategorisera/märka ett sto till "avelssto" på pensionssidan hade sparat en del tid när man ska gå igenom aveln.
När man sen ska avla så går man in på hingsten och vips då dyker alla avelsston upp att välja mellan (eller alternativt en asterix bakom varje sto man själv kategoriserat till avelssto).
|
|
Reply
|
|
daddyy
|
Posted: 2020-05-08 11:27:18
|
Became a member: 2010-06-27
Forum posts: 230
|
Håller med backagård. Sen som lillsyrran skriver en "stallbok" där man kan föra anteckningar.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|