En sak begriper jag ej i detta spel, det slog mig tack vare jag sällan behåller mina hästar efter 12 år då de tävlat färdigt, så pensionera jag hästarna oavsett poäng, men det är upp till var och en, finns ju trots allt ett lopp varje etapp och det är detta som gick idag med fina 525.000 kr i förstapris.
Men nu till min fråga, man vet ju när ens starthästar vilat efter ett lopp 10 dagar, då varnas man för
att hästen kommer tappa formen inom 4 dagar, och när 4 dagar gått får man ett pm om att nu har hästen tappat formen, sen ser man formen hamnar på -500 och -1500 sen ökar detta fram till -6000 som max
och hästen är nere som efter ett lopp på form 4....hur kan sen dessa hästar starta i ett storlopp
med den urkassa form -6000 och form 4, efter ett lopp brukar hästar hamna på ca -5000 o lite däröver,
och det man vet, är att hästar skadas när de passerar -9000 och har man -6000 innan start och går -5000
ner i form ytterliggare så ska ju det garanteras nästan en långtidsskada, men såg efter dagens lopp att
få blev skadade, tror Elit racet får mer skadade????
Men det mest anmärkningsvärda är ju att hästar som kan va 14-18 år gamla vinna dessa lopp, mot hästar som ännu är aktiva, lite lattjo, man inbillar sig jämt att idag ska hästen ha toppform, bra matchade osv
Upphör allt detta naturliga fenomen just bara i Kazan racet en gång i kvartalet, eller är loppmotorn riggad så att formen spelar ingen som helst roll, utan det är enbart kuskform o dolda vinnarskallar??

Bara ngt som slog mig!

Fanns ett konto i början kommer jag ihåg, har för mig han hette Stall Lingonsylt, han startade sin mest omtalade häst (glömt namnet) skadad inför ett storlopp, man får ju en förfrågan när de är lätt skadade,
och alla stryker ju sin häst, men Lingonsylt gjorde allt o lite till för ligga etta i världsranken

sen blev det ju inte bättre av att han gick o vann detta storlopp skadad, och snubben på detta konto va lite av zonens hackkyckling, men det berodde mkt på hans klantiga sätt o uttala sig, attityden likaså. haha
Så där va ju ett bevis till vad formen måste va låg prioterat.
Ps. (Har inget som helst med dagens deltagande o göra, vill tillägga detta...jag är neutral)
Trevlig helg alla travdiggare.