[ 1
]
|
hampusenglund90
|
Posted: 2020-01-07 14:07:04
|
Became a member: 2015-05-15
Forum posts: 557
|
Nu har vi kommit 1 vecka in på den nya etappen och de flesta av stallen har lyckats pussla ihop sitt stall så som de vill ha det och därmed kanske även fått en uppfattning om hur deras stall är och kommer bli just denna etapp
6 frågor om hur just du ser på det hela med denna etapp och kanske även att du är synsk och kan se i framtiden
1: Vad är målet för dit stall denna etapp ? (Behöver ej vara inkörda pengar)
2: Vad tror du att ditt stall kör in denna etapp ?
3: Med vad du tror du kör in vilken placering räcker det till i totalen tror du ?
4: Vad är det lägsta du kan komma i totalen utan att se etappen som ett misslyckande ?
5: Vem blir din stjärnhäst denna etapp från ditt stall som kör in mest pengar ?
6: Vilket stall tror du vinner denna etapp ? (Gärna motivering varför)
Tack för du tog dig tid att läsa detta och hoppas givetvis så många som möjligt tar sig den korta tid att besvara dessa frågor med
Lycka till allesammans med Etapp 1 - 2020 
|
|
Reply
|
|
lillsyrran
|
Posted: 2020-01-07 14:45:28 Edited(2): 2020-01-07 14:48:14  Nu har vi kommit 1 vecka in på den nya etappen och de flesta av stallen har lyckats pussla ihop sitt stall så som de vill ha det och därmed kanske även fått en uppfattning om hur deras stall är och kommer bli just denna etapp
6 frågor om hur just du ser på det hela med denna etapp och kanske även att du är synsk och kan se i framtiden
3: Med vad du tror du kör in vilken placering räcker det till i totalen tror du ?
4: Vad är det lägsta du kan komma i totalen utan att se etappen som ett misslyckande ?
Tack för du tog dig tid att läsa detta och hoppas givetvis så många som möjligt tar sig den korta tid att besvara dessa frågor med
Lycka till allesammans med Etapp 1 - 2020 
Answer to: "Nu har vi kommit 1 vecka in på den nya etappen och de flesta av stallen ha"
|
Became a member: 2011-09-22
Forum posts: 815
|
- Mitt mål är alltid att tjäna mer pengar än etappen innan. Sedan vore topp tio på banrankingen trevligt också. Sedan är målet alltid att slå Stall Brilliant men det går sådär...
- Stallet känns riktigt bra, och stallchefen har lärt sig ett och annat under de två senaste etapperna så frågan är om vi törs sikta på 1,5 miljon? Det vore väldigt roligt om vi klarade det.
- Oj, svår fråga. Vi kom på 71:a plats med 1,2 insprunget, så vi får väl gissa på nånstans runt 65 kanske?
- Hm... jag har aldrig brytt mig om totalen särskilt mycket (vi är inte ens ute efter nån hög placering utan tävlar för att vi har onödigt mkt pengar... eller nåt, haha.), men jag tror att bättre än senaste etappen är ett krav. Dock är det alltid insprungna pengar som är min främsta måttstock.
- Loretta har utvecklats fint och borde ha en god chans att bli den hästen.
- Det vet jag faktiskt inte. Jag får återkomma med en teori senare.
Tack för en kul enkät!! Blir roligt att gå tillbaka i etappslutet och se hur det gick, kanske en ny etapp då, med samma frågor kompletterade med hur det gick. Typ "vad vi trodde-hur det gick"? 
|
|
Reply
|
|
hampusenglund90
|
Posted: 2020-01-07 20:26:53
|
Became a member: 2015-05-15
Forum posts: 557
|
1: Att utveckla hästarna och att jag förhoppningsvis får med lite fler unghästar i deras stora lopp.
2: Hoppas givetvis jag ska komma över 10 mille för tredje etappen i rad men tror det blir svårt med tanke på min låga medelålder och att jag har hela 5st 3 åringar som man ej har koll på, så jag tippar på 8,5 mille.
3: 6:e plats
4: Alltid kul o vara topp 10 men efter min etapp seger så tar jag det ej på lika stort allvar att vara högst upp etapp efter etapp , tycker det är roligare se hästar utvecklas och ser mer värde i att ha en jättebra häst som med Made Of Sun förra etappen än totalen.
5: Får väl säga Made Of Sun eftersom hon kan starta på i Grand League några starter till
6: Som det ser ut nu lägger jag min röst på stall superior vann förra etappen och redan i topp efter 1 vecka denna etapp
|
|
Reply
|
|
styxon
|
Posted: 2020-01-08 06:54:11
|
Became a member: 2008-12-09
Forum posts: 98
|
1: Det här blir troligtvis en mellansäsong så ...
2: ... målet är ca 2 miljoner inkört.
3: Runt 20-25.
4: Minst 1,5 miljoner.
5: Förhoppningsvis Panzerjäger men annars Space Champion eller Covenanter.
6: Ingen aning eftersom jag aldrig har brytt mig om det.
|
|
Reply
|
|
urquell
|
Posted: 2020-01-08 13:38:34 Edited(1): 2020-01-08 13:39:08
|
Became a member: 2008-10-28
Forum posts: 272
|
Målet är att köra in mer pengar än förra etappen samt att lyckas bättre i årgångsloppen och V75 loppen. Lära mig och tänka mer på uppfödningen
runt 2,5 miljoner
Kan räcka till en placering runt 40
Plats 50 vill jag gärna vara bättre än
Tror och hoppas Speeding Knight gör en grym 4 års säsong
HeIsTheMan, Hampusenglund jobbar hårt och tar nog gärna över 1:a platsen
Lycka till Alla!!
|
|
Reply
|
|
Andyh99
|
Posted: 2020-01-08 14:19:33 Edited(1): 2020-01-08 15:27:33
|
Became a member: 2011-12-01
Forum posts: 334
|
Att vinna några större lopp.
3-4 mille.
Runt plats 20.
Hoppas på över 3 mille.
Har några riktigt lovande 6-åringar, tex Gold Monopoly och Gold Superstition.
Hampus eller Otto.
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2020-01-08 15:31:56
|
Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2048
|
1: Vad är målet för dit stall denna etapp?
Köra in mer pengar än Stall Ameste. Dvs komma högre upp i ranken än Gerrard. Tror iofs inte att det kommer ske så målet får bli att lyckas köra in mer än de 2 063 200 kr stallet körde in förra etappen.
2: Vad tror du att ditt stall kör in denna etapp?
2,137,500 kronor exakt! … Nej men, 2-3 miljoner känns rimligt.
3: Med vad du tror du kör in vilken placering räcker det till i totalen tror du?
Plats 30-40. Ganska säker på det.
4: Vad är det lägsta du kan komma i totalen utan att se etappen som ett misslyckande?
Bryr mig väl egentligen för stunden inte supermycket om hur det går i totalen, men det är dåligt om jag är sämre än topp 40. Då har det gått dåligt denna etappen.
5: Vem blir din stjärnhäst denna etapp från ditt stall som kör in mest pengar?
Oj, tycker inte att det känns som att någon är någon stjärna för tillfället. Miss Nutmeg borde vara det. Siscuriouscerasus likaså. Det finns egentligen flera med potential, men de flesta lunkar på i vardagsloppen utan att skina. Måste jag ändå säga någon så gissar jag på min österrikiska donna Nessla Bam Bam Baby eller N3B som hon kallas på stallbacken.
6: Vilket stall tror du vinner denna etapp?
Stall Superior och den gode OttoB försvarar titeln!
|
|
Reply
|
|
OttoB
|
Posted: 2020-01-08 22:22:39
|
Became a member: 2013-01-04
Forum posts: 390
|
1: Vad är målet för dit stall denna etapp?
Målet var att vinna något nytt storlopp vilket vi redan klarat av. Vi får fortsätta att sikta in oss mot nya titlar i de större loppen.
Når knappast upp till förra etappens megasiffror. 6-7 mille kanske?
3: Med vad du tror du kör in vilken placering räcker det till i totalen tror du?
Topp 10 hoppas jag.
4: Vad är det lägsta du kan komma i totalen utan att se etappen som ett misslyckande?
Utanför topp 10.
Svårt att gissa på, hade fel förra etappen. Hoppas på Gringotts, gillar henne skarpt.
6: Vilket stall tror du vinner denna etapp?
Stall HeIsTheMan eller Stall Folklore blir mitt tips. 
|
|
Reply
|
|
Gerrard
|
Posted: 2020-01-09 12:40:07 Edited(1): 2020-01-09 12:40:45
|
Became a member: 2015-12-29
Forum posts: 678
|
1: Vad är målet för dit stall denna etapp? (Behöver ej vara inkörda pengar)
Många mindre mål istället för ett stort.
- Köra in mer pengar än Stall Nessla (yermac).
- Vinna minst ett Klass 1 lopp. Då räknar jag inte med Italy Open, France le Grande och andra 150,000:- lopp.
- Vinna minst en v75 final.
- Minst en häst i kriteriekvalet.
- Minst en häst i derbykvalet.
Otroligt svårt att säga. Fred Howe Justice är med och har redan blivit tvåa i Bon Bon och kommer med stor sanolikhet gå större delen av Grand League. Har skådat liknande hästar kamma totalt noll och bli enbart oplacerad eller springa in 2 miljoner på en etapp. Jag säger 4 miljoner då det hade varit skönt om vi klivit över den gränsen igen. Men beroende på Fred Howe kan det bli både en miljon mer eller mindre.
Någonstans 10-15 skulle jag gissa.
- Med en häst som Fred Howe Justice i stallet och flertalet andra med fina värden och SP för v75 vid start på etappen borde vi utan vidare hamna topp 20.
- Borde bli Fred Howe Justice (börjar känna mig tjatig). Annars borde Madijo Mila Ameste kunna bli farlig. Gissade helt rätt på Quick Devil föregående etapp men han får det nog tuffare nu.
6: Vilket stall tror du vinner denna etapp? (Gärna motivering varför)
Stall Superior får gälla som favorit med motiveringen: Ett stall som blivit bättre och bättre för varje etapp som går och utvecklats väl över tid genom ett hängivet och noggrant arbete.
|
|
Reply
|
|
Briljant
|
Posted: 2020-01-09 21:13:34 Edited(1): 2020-01-09 21:14:20
|
Became a member: 2017-01-26
Forum posts: 124
|
1: Vad är målet för ditt stall denna etapp ? (Behöver ej vara inkörda pengar)
- Mitt mål är alltid att tjäna mer pengar än etappen innan som de flesta, men som Gerrard skriver man har som regel många del mål. Har som mål att 3 åringen ska bli tillräckligt bra för att vara med i derbyt det är vårt huvudmål denna etappen och satsa lite mer på träning.
Och slå Stall Inkas står som mål med även om börjar bli farlig
- Stallet känns inte helt på topp så det blir en mellan etapp till så runt 1,5 miljoner skulle jag nog tro
- Om man ska vara realistisk så tippar jag på placering 40-50 och 1,5-1,6 miljoner inkört.
- Under 60 och under 1,4 mille inkört
- Viens Véritable så länge hon får torra fina banor då hon är en liten primadonna.
- Tippar på att det står mellan Stall Superior, Stall HeIsTheMan eller Stall Folklore
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2020-01-09 21:39:21
|
Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
|
1. Vad är målet för ditt stall denna etapp?
Att vinna Derbyt med Jamaica Hof.
2. Vad tror du att ditt stall kör in denna etapp?
Dryga tre meloner.
3. Vilken placering räcker det till i totalen tror du?
Brukar hamna runt plats 20.
4. Vad är det lägsta du kan komma i totalen utan att se etappen som ett misslyckande?
Längesen vi hamnade lägre än plats 35 i alla fall.
5. Vem blir din stjärnhäst denna etapp från ditt stall som kör in mest pengar?
Florens Hof är och förblir stallets stjärna.
6. Vilket stall tror du vinner denna etapp?
Superior. Stabilt stall som vet vad som krävs och har kopplat ett tidigt grepp.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|