Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Kuskrevision #1

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Yermac Posted: 2019-04-28 20:35:10 Edited(1): 2019-04-28 21:14:51
1126
Nessla
Eskilstuna

Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2048
Följande kuskar kommer att ändras 2019-05-05 ~17:00:

Jomar Blekkan (711) - Födelseår ändras från 2000 till 1954. Dress ändras från 'no info' till 'Blå, röda ärmbindlar; vit'.
Allt enligt Svensk travsport.

Håkan K Persson (51) - Kommer att pensioneras då det finns två stycken Håkan K Persson. En i Halmstad och en på Axevalla. Enligt Svensk travsport har han Halmstad som hemmabana. Kommer även lägga till att han kör på följande banor: Axevalla.

Preben Sövik (808) - Hemmabana kommer att ändras till Jägersro. Dress ändras från 'no info' till 'Vit, svart axelparti & ärm; svart'. Allt enligt Svensk travsport. Kommer även lägga till att han kör på följande banor: Karlshamn, Vaggeryd & Åby.

Har du en åsikt som skiljer sig från ovanstående förändringar, vänligen förklara och motivera då detta för mig.
Reply
backagard Posted: 2019-04-30 00:31:12

Became a member: 2015-03-29
Forum posts: 496
Finns det något maxtak för kuskar på olika banor?

Jag tänker att t.ex. så kör ju Håkan K Persson på de flesta banor i västra Sverige då han utgår från Halmstad. Jag har inte stenkoll på var han gör sina flesta starter förutom i Halmstad, men Åby/Mölndal är närmre än Axevalla/Skara, och även om han haft sin verksamhet på Axevalla tidigare kanske han numera startar fler gånger på Åby eller Jägersro när han beger sig iväg?

Oavsett så är det ju en sån kusk som mest kör sina egna hästar och inte flänger runt som catchdrivers gör.

Jag har egentligen inga större invändningar då det finns en hel del kuskar på både Åby och Jägers, men han kanske borde även kunna köra på Vaggeryd också?
Reply
Yermac Posted: 2019-04-30 08:15:34 Answer to: "Finns det något maxtak för kuskar på olika banor? Jag tänker att t."
1126
Nessla
Eskilstuna

Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2048
Om du kollar på den Håkan som kommer bli kvar så kör han på följande banor: Halmstad (hemmabana), Åby, Jägersro, Kalmar, Vaggeryd. Sen kommer jag som jag redogjort för ovan lägga till Axevalla.

Nej det finns inget maxtak för kuskar på olika banor vad jag kan se.
Reply
[ 1 ]