[ 1
]
2
|
Andyh99
|
Posted: 2019-01-17 18:46:45
|
Became a member: 2011-12-01
Forum posts: 334
|
Deutschland Grand Prix |
400 000 kr 2109a 2019-01-20 18:00 Berlin  |
|
Resultat |
|
1. | 6, |
 |
Gringotts Superior |
 |
Per Lennartsson |
1,12.4a |
400 000 kr |
2. | 4, |
 |
Branko Bill Cherry |
 |
Jorma Kontio |
1,12.7a |
200 000 kr |
3. | 7, |
 |
Miami Mom |
 |
Franck Nivard |
1,12.7ag |
100 000 kr |
4. | 1, |
 |
Babe Of Gold |
 |
Torbjörn Jansson |
1,12.8a |
56 000 kr |
5. | 3, |
 |
Breathing Sky |
 |
Björn Goop |
1,12.8a |
28 000 kr |
6. | 16, |
 |
Fred Howe Justice |
 |
Johnny Takter |
1,12.9a |
16 000 kr |
7. | 9, |
 |
Daernwing Cherry |
 |
Stefan Söderkvist |
1,12.9a |
0 kr |
8. | 5, |
 |
Kvarngärdets Frans Jaeger |
 |
Heinz Wewering |
1,13.1a |
0 kr |
9. | 11, |
 |
Rocking Fist |
 |
Thomas Uhrberg |
1,13.6a |
0 kr |
10. | 14, |
 |
Willcox |
 |
Åke Svanstedt |
1,13.9a |
0 kr |
11. | 8, |
 |
Funky
Diamond |
 |
Flemming Jensen |
1,13.9a |
0 kr |
12. | 2, |
 |
Heavy
Crusher |
 |
Marc-André Bovay |
1,14.9a |
0 kr |
13. | 12, |
 |
Tiny Pirate |
 |
Birger Jörgensen |
1,15.7a |
0 kr |
14. | 15, |
 |
Florent Sinama-pongolle Justice |
 |
Jack Moiseyev |
1,17.1a |
0 kr |
15. | 10, |
 |
Gigolo Giggs |
 |
Tim Tetrick |
1,17.4ag |
0 kr |
16. | 13, |
 |
Walking Carneval |
 |
Trond Smedshammer |
DSQag |
- kr |
|
|
Reply
|
|
Andyh99
|
Posted: 2019-01-17 18:51:19 Edited(1): 2019-01-17 18:57:07
|
Became a member: 2011-12-01
Forum posts: 334
|
Lite försnack inför detta fina lopp. Lycka till alla inblandade!
Mina topp 3 är:
1. Gringotts Superior
2. Branko Bill Cherry
3. Breathing Sky
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2019-01-17 19:00:57
|
Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2048
|
Jag tror Babe Of Gold vinner.
|
|
Reply
|
|
OttoB
|
Posted: 2019-01-17 19:10:22 Edited(1): 2019-01-17 19:12:13  Jag tror Babe Of Gold vinner.
Answer to: "Jag tror Babe Of Gold vinner."
|
Became a member: 2013-01-04
Forum posts: 390
|
Jag tror Gigolo Giggs kan ta hem det här med en tredje raka seger. Sen tror jag Fred Howe Justice kan vara långt framme trots sitt byngliga läge. För min egen del hoppas jag på pengar. Ligger alltid lågt när det är unghästlopp då det gått dåligt på den fronten.. Lycka till alla! 
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2019-01-17 20:03:59
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Nästan omöjligt att sia om chansen för någon när de som mest sprungit typ 4 lopp. Man vet ju inte alls vad de har för skalle. Med det sagt så blir jag besviken om Branko Bill gör bort sig. Siffermässigt är han i absolut världsklass och han har gått bra hittills, men i ett sånt här lopp kan nära nog vem som helst vinna.
|
|
Reply
|
|
backagard
|
Posted: 2019-01-17 21:09:43
|
Became a member: 2015-03-29
Forum posts: 496
|
Jag var ju med och budade på Branko Bill, och tror givetvis på honom. Enligt mina kalkyler så är det en framtida mångmiljonär. Cherrys plånka är inte att leka med på auktionen...  .
Men ett lopp är ”bara ett lopp i mängden” och omöjligt att egentligen gissa. Finns sannolikt några fler framtida kanoner i startlistan och önskar alla lycka till! 
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2019-01-17 21:21:59
|
|
 Finns sannolikt några fler framtida kanoner i startlistan och önskar alla lycka till!
Finns nog en del skithästar med.
Snudd på förargelseväckande att sådana kusar tar upp en plats i loppet. Men "don't hate the player, hate the game".
Loppet ligger tyvärr lite väl tidigt in på etappen kan jag tycka.
...
Men samtidigt är det kanske en liten tjusning i det med.
|
|
Reply
|
|
Gerrard
|
Posted: 2019-01-17 22:16:19   Finns sannolikt några fler framtida kanoner i startlistan och önskar alla lycka till!
Snudd på förargelseväckande att sådana kusar tar upp en plats i loppet. Men "don't hate the player, hate the game".
...
Answer to: "Finns sannolikt några fler framtida kanoner i startlistan och önsk"
|
Became a member: 2015-12-29
Forum posts: 678
|
Som du skriver är det en del av tjusningen. Dock är detta en samling av treåringarna med bäst första 2 veckor på kontot. Kommer vara hästar i loppet som aldrig mer går ett större lopp. Så enkelt är det!
Himla svårt att sia om så färska hästar. Vissa värden har man hyfsad koll på, vissa saknar man koll totalt på. För mina egna två har karriären startat flygande. Bägge har besegrat Branko Bill som hålls högt av många. Den tunga banan är helt OK för Florent men ett svagt minus för Fred som hittills inte tagit ett kliv fel. Fullt rimligt att ha stora hopp för bägge. I det långa loppet tror jag att Florent har en större möjlighet att nå toppen. Men en seger här kan göra underverk för en häst som Fred. Säkrar starter i alla de större unghästloppen och kan lägg fullt fokus på tidig träning och utveckling.
|
|
Reply
|
|
backagard
|
Posted: 2019-01-17 22:16:38   Finns sannolikt några fler framtida kanoner i startlistan och önskar alla lycka till!
...
|
Became a member: 2015-03-29
Forum posts: 496
|
Ja, jag tycker det är lite av tjusningen med DGP. Det krävs lite mer tur att komma med än årgångsloppen senare på säsongen trots att det är hela 16 startande, men jag själv brukar tänka att alla hästar tjänar sina pengar som de förtjänar genom hela karriären - det finns flera olika sätt att få ihop den degen.
Starten på denna säsongen blev än mer turbetonad då de första Alfaloppens kuskar lottades ut då alla föl föddes på en tisdag. Men sen har samtidigt alla chansen ändå att hinna få ihop startpoängen som krävs. Lite stressande, men jag kan ändå gilla det.
Och all heder till alla som lyckats få ihop poängen. Snyggt matchat!
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2019-01-17 22:17:15   Finns sannolikt några fler framtida kanoner i startlistan och önskar alla lycka till!
...
|
|
Man vet aldrig vem som kan bli bra och vem som klappar ihop totalt trots bra förutsättningar. Värdena på den du länkade är väl i sämsta laget, men det är tidigt på etappen och det är nästan först till kvarn som gäller för att löpa i DGP.
På tal om att unghästar är svåra att sia om, här är mitt utlåtande om Mass Exodus efter en etappssammanfattning för flera år sedan. Hittade det när jag slökollade gamla trådar i forumet och måste dela med mig:
Mass Exodus, 4, Hingst, 325k
Sprang endast 7 lopp och tog på dessa 3 segrar, det måste vara godkänt. Kanske ingen superstjärna, men en hårt arbetande och ärlig häst som har framtiden helt säkrad. Har kanske t.o.m en framtid som avelshingst. Kommer nog aldrig bli en riktig stjärna, men fortsätter han att jobba hårt och plocka pengar är vi nöjda.
Sicken visionär till stallchef!
|
|
Reply
|
|
OttoB
|
Posted: 2019-01-18 00:33:27  Man vet aldrig vem som kan bli bra och vem som klappar ihop totalt trots bra förutsättningar. Värdena på den du länkade är väl i sämsta laget, men det är tidigt på etappen och det är nästan först till kvarn som gäller för att löpa i DGP.
På tal om att unghästar är svåra att sia om, här är mitt utlåtande om Mass Exodus efter en etappssammanfattning för flera år sedan. Hittade det när jag slökollade gamla trådar i forumet och måste dela med mig:
Mass Exodus, 4, Hingst, 325k
Sprang endast 7 lopp och tog på dessa 3 segrar, det måste vara godkänt. Kanske ingen superstjärna, men en hårt arbetande och ärlig häst som har framtiden helt säkrad. Har kanske t.o.m en framtid som avelshingst. Kommer nog aldrig bli en riktig stjärna, men fortsätter han att jobba hårt och plocka pengar är vi nöjda.
Sicken visionär till stallchef!
Answer to: "Man vet aldrig vem som kan bli bra och vem som klappar ihop totalt trots br"
|
|
Haha! Läste det där du skrev om Mass Exodus häromveckan bara när även jag slökollade igenom vårat otroligt livliga forum.
Branko Bills värden är världsklass enligt dig. Vore intressant att veta hur du resonerar kring det. Vad är riktigt bra? Du om någon borde ju ha hyfsad koll som haft kanonhästar flera år tillbaka.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2019-01-18 01:01:18  Haha! Läste det där du skrev om Mass Exodus häromveckan bara när även jag slökollade igenom vårat otroligt livliga forum.
Branko Bills värden är världsklass enligt dig. Vore intressant att veta hur du resonerar kring det. Vad är riktigt bra? Du om någon borde ju ha hyfsad koll som haft kanonhästar flera år tillbaka.
Answer to: "Haha! Läste det där du skrev om Mass Exodus häromveckan bara när även "
|
|
Branko Bill har 4-8 i styrka och snabbhet nu, det har inte särskilt många 3-åringar 18 dagar in på första etappen. Jag minns inte vad mina bästa tidigare har haft, jag för tyvärr inte anteckningar över sånt, men det hade varit intressant att se och jämföra med andra. Sen vet ju alla på zonen att styrka och snabbhet och bra träningssiffror långt ifrån är garantier för att hästen ska prestera i lopp.
Historiskt sett så har mina bästa hästar iofs aldrig varit slöa i träning, men de bästa, förutom Mass Exodus, var inga blå värdes-demoner heller. Så vitt jag minns så var det Lysmelk som tränade sämst, kanske 0.080 på snabbhet, och han sprang väl in runt fem mille tror jag. Han föddes dock med 4-4 vilket hjälpte, men i övrigt tränade nog alla mina riktigt bra hästar åtminstone 0.090 och säkert några över 0.100.
Angående 3-åringar så brukar jag tänka att om de avslutar första etappen med 5-10 i styrka-snabbhet så är det bra. Det är knappast alla som klarar av det, men efter första etappen går det klart långsammare, så det är viktigt att ha jobbat upp en bra grund att stå på.
|
|
Reply
|
|
Kopia77
|
Posted: 2019-01-18 13:29:51
|
Became a member: 2012-04-26
Forum posts: 238
|
Giggsy har 3-7 och tränar på rätt bra även om det inte blivit så mycket nu på slutet! Det var iaf kärlek vid första ögonkastet och jag funderar allvarligt på att skaffa hans brors hagkamrat åt honom som sällskap (best years in his career)
|
|
Reply
|
|
OttoB
|
Posted: 2019-01-19 10:47:36  Branko Bill har 4-8 i styrka och snabbhet nu, det har inte särskilt många 3-åringar 18 dagar in på första etappen. Jag minns inte vad mina bästa tidigare har haft, jag för tyvärr inte anteckningar över sånt, men det hade varit intressant att se och jämföra med andra. Sen vet ju alla på zonen att styrka och snabbhet och bra träningssiffror långt ifrån är garantier för att hästen ska prestera i lopp.
Historiskt sett så har mina bästa hästar iofs aldrig varit slöa i träning, men de bästa, förutom Mass Exodus, var inga blå värdes-demoner heller. Så vitt jag minns så var det Lysmelk som tränade sämst, kanske 0.080 på snabbhet, och han sprang väl in runt fem mille tror jag. Han föddes dock med 4-4 vilket hjälpte, men i övrigt tränade nog alla mina riktigt bra hästar åtminstone 0.090 och säkert några över 0.100.
Angående 3-åringar så brukar jag tänka att om de avslutar första etappen med 5-10 i styrka-snabbhet så är det bra. Det är knappast alla som klarar av det, men efter första etappen går det klart långsammare, så det är viktigt att ha jobbat upp en bra grund att stå på.
Answer to: "Branko Bill har 4-8 i styrka och snabbhet nu, det har inte särskilt många"
|
|
4-8 låter riktigt bra- Trodde min egen Gringotts låg i framkant med 3-7. Men med tanke på priset på din antar jag att den hade högga värden redan vid försäljningen. Kommer faktiskt inte ihåg vad den hade när den såldes, brukar ha hyfsad koll annars.
Jag hade tur som fick min så billigt med tanke på att hon tränar riktigt bra. Kanske var det att budgivningen slutade sent på uppesittarkvällen kanske?  Hon är i alla fall den mest lovande 3-åring i stallet någonsin, sett till värden och träning.
|
|
Reply
|
|
Gerrard
|
Posted: 2019-01-19 11:08:25
|
Became a member: 2015-12-29
Forum posts: 678
|
4-7 ligger Fred Howe på och Florent på 3-7.
Isbana verkar det bli. Glädjande för Fred då han har 6:a på is. Florent går tyvärr genom isen och är chanslös med sin nolla.
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2019-01-20 12:35:23  4-7 ligger Fred Howe på och Florent på 3-7.
Isbana verkar det bli. Glädjande för Fred då han har 6:a på is. Florent går tyvärr genom isen och är chanslös med sin nolla.
Answer to: "4-7 ligger Fred Howe på och Florent på 3-7.
Isbana verkar det bli. Gl"
|
|
"Fred" är ett sto. "s" efter hästens namn betyder sto. "h" betyder hingst.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2019-01-20 18:29:41
|
|
Grattis till segern säger vi till OttoB idag. Vi är ganska nöjda med andraplatsen också.
|
|
Reply
|
|
sokret88
|
Posted: 2019-01-20 18:40:05
|
Became a member: 2014-06-29
Forum posts: 392
|
Grattis till segern Ottob!
|
|
Reply
|
|
OttoB
|
Posted: 2019-01-20 18:57:46  Grattis till segern Ottob!
Answer to: "Grattis till segern Ottob!"
|
|
Tack ska ni ha. Det satt riktigt gött!
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2019-01-20 19:03:17
|
|
Grattis till segern OttoB, nu tog du över förstaplatsen i kullkampen!
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|