Dags för de roligaste loppen under hela etappen. Jag själv har inte haft någon lycka med någon av mina hästar sedan Stall Superior startades. Men det är ändå något speciellt med denna tävling.
Stall Superior (som för övrigt har väldigt kass stallform och går mot en av sina sämsta etapper på ett tag) har 5 hästar ut till start. Många av stallets äldre hästar har slussats ut sakta men säkert för nya yngre förmågor. Därav det låga antalet hästar anmälda just till TZO. Nog om det... Stallets chanser på torsdag:
Crash Bandicoot: Stallchefens favorithäst är först ut av stallets hästar och det ser ut som att det kan bli tufft att gå vidare när hon 2 dagar tidigare går ut i Stoelitsfinal. Loppet kommer nog tyvärr sitta i benen men lyckas hon på nått sätt ta sig vidare så tror jag hon blir vass i Round 2.
Giunchi: Rattas av samma kusk som CB nämlig Jack Moiseyev, som ser ut att vara i bra form för dagen. Har han lite tur med resan så kan han nog ta sig vidare som trea-fyra. Har vunnit Round 1 två gånger om jag inte minns fel.
Criminal Hydro: Semi-talang som kanske väger lite för lätt. Det var några riktigt fina kusar emot men även några som inte ser alldeles för vassa ut. Kanske spurtar in som trea-fyra även han.
Laxviks King Of Stubbeköping: Har fått demonkusken Frank Nivard upp bakom sig. Tyvärr har den gode Frank inte så goda meriter från tävlande i Svea Rike. Ett rätt så jämnt lopp detta och har min en bra dag kan han mycket väl vara med och kriga där framme i detta gäng. Kapaciteten finns, det har vi bland annat fått se hos helsyskonet Joules Law som senast segrade i Suomi Sisu för championtränaren backagard.
Old Bandwith: Gled med på ett bananskal, trodde verkligen inte han skulle komma med, men tydligen räckte det med ynka 57p. Aja, skitsamma. OB har inte visat form sedan Will Smith senast var med i en bra rulle. Han går alltså inte vidare utan får nöja sig med att agera statist i detta getingbo.
Det var allt från Stall Superiors sida och det vore intressant att höra er andra om hur era tankar går kring de kommande TZO-loppen.
/Otto - Stall Superior.