[ 1
]
|
larsbandage
|
Posted: 2018-08-29 00:13:43
|
Became a member: 2017-01-05
Forum posts: 38
|
När jag fick Jorma tilldelad mig till en häst så hade officiellt 9 i form men när jag är inne på hästen och ska ställa in taktik så har han där 8??? Vilken av dom är riktig?
|
|
Reply
|
|
Gerrard
|
Posted: 2018-08-29 00:43:16  När jag fick Jorma tilldelad mig till en häst så hade officiellt 9 i form men när jag är inne på hästen och ska ställa in taktik så har han där 8??? Vilken av dom är riktig?
Answer to: "När jag fick Jorma tilldelad mig till en häst så hade officiellt 9 i for"
|
Became a member: 2015-12-29
Forum posts: 678
|
Kuskarnas form ändras varje natt!
Förra etappen fick bägge mina semifinalister i TZO 9 stjärnig kusk när startlistan släpptes. Den var nere i 6 när loppet kördes.
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2018-08-29 01:18:26
|
Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
|
Kl. 01.00 varje dygn uppdateras både kuskarnas form och vädret. (Ofta behåller kuskarna sin form från tidigare dygn, men visst känns det som att den i regel går ner...)
|
|
Reply
|
|
larsbandage
|
Posted: 2018-08-29 08:54:53
|
Became a member: 2017-01-05
Forum posts: 38
|
Jag vet att den ändras. Jag kollade direkt när.loppet kom. 18,30 igår och då stod det 8 stjärnor där jag ställer in taktik och gick man in på Jorma hade han 9 stjärnor.
Men nu idag så har det ändrat sig och han har 9 på båda 
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2018-08-29 15:22:57  Jag vet att den ändras. Jag kollade direkt när.loppet kom. 18,30 igår och då stod det 8 stjärnor där jag ställer in taktik och gick man in på Jorma hade han 9 stjärnor.
Men nu idag så har det ändrat sig och han har 9 på båda 
Answer to: "Jag vet att den ändras. Jag kollade direkt när.loppet kom. 18,30 igår oc"
|
|
Ah, att det ibland anges ett annat antal stjärnor på sidan där man ställer in körorder är nog baraen konstig bugg. Förut var det alltid en stjärna för mycket där, vilket Eriksson åtgärdade. Har försökt se om den nuvarande skevheten ger en indikation om åt vilket håll formen är på väg, men har inte sett någon sådan tendens.
|
|
Reply
|
|
Robardo
|
Posted: 2020-12-04 21:27:30
|
Became a member: 2020-09-28
Forum posts: 5
|
Som nybörjare följer jag upp denna tråd med en fråga:
Jag har under min första etapp här på zonen lyckats få med en treåring i kriterieförsöken. Dessvärre fick vi Adielsson som kusk med 1 i form... Dessutom måste hästen gå med skor då vi körde barfota för att få ihop startpoäng för att komma med (vann klass Alfa i söndags).
Är det helt kört att ta sig vidare till finalen och ska jag då ange defensiv taktik för att spara formen?
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2020-12-04 22:59:49  Som nybörjare följer jag upp denna tråd med en fråga:
Jag har under min första etapp här på zonen lyckats få med en treåring i kriterieförsöken. Dessvärre fick vi Adielsson som kusk med 1 i form... Dessutom måste hästen gå med skor då vi körde barfota för att få ihop startpoäng för att komma med (vann klass Alfa i söndags).
Är det helt kört att ta sig vidare till finalen och ska jag då ange defensiv taktik för att spara formen?
Answer to: "Som nybörjare följer jag upp denna tråd med en fråga:
Jag har under "
|
|
Om du inte tänker anmäla hästen till något annat lopp inom de närmaste dagarna är det bara att gasa på och chansa. Typ en gång på tusen så går det bra trots usel kuskform. Vid sådana tillfällen är det nästan alltid en skicklig kusk som Erik Adielsson som fixar det.
|
|
Reply
|
|
Robardo
|
Posted: 2020-12-05 08:19:56  Om du inte tänker anmäla hästen till något annat lopp inom de närmaste dagarna är det bara att gasa på och chansa. Typ en gång på tusen så går det bra trots usel kuskform. Vid sådana tillfällen är det nästan alltid en skicklig kusk som Erik Adielsson som fixar det.
Answer to: "Om du inte tänker anmäla hästen till något annat lopp inom de närmaste"
|
Became a member: 2020-09-28
Forum posts: 5
|
Ok, tack för svar!
Tänker att Oaks alternativt avel är nästa ”stolpe” om hon inte går vidare så då gör vi väl ett försök.
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2020-12-05 14:06:56  Ok, tack för svar!
Tänker att Oaks alternativt avel är nästa ”stolpe” om hon inte går vidare så då gör vi väl ett försök.
Answer to: "Ok, tack för svar!
Tänker att Oaks alternativt avel är nästa ”stol"
|
|
Ja, det hade varit annorlunda om hon hade tappat typ 60 poäng i och med starten i kriteriekvalet. I så fall kan det ju vara värt att anmäla till ett nytt lopp inom en eller ett par dagar så att hästen får nytta av startpoängen och kan komma med i ytterligare ett lopp med bra prispengar.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|