|
| | |
|
 |
Diskutera allt som rör Travspelet.
Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
|
|
| |
| | |
[ 1
]
|
Yermac
|
Posted: 2018-06-28 21:12:06
|
Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2048
|
Haka gärna på denna tråden och kör lite presentation av någon eller några av ditt stalls hästar. (Eller varför inte allihopa?) STORT TACK på förhand!
...
Rowshambow - Först såld och sen återköpt för en stor summa pengar. Favorithäst i stallet även om han kanske inte riktigt gjort sig förtjänt av det. Kommer få löpa på upp till 12 år sen blir det avelsverksamhet.
Time To Attack - Också dyr att köpa in. (Han blev det efter utdragen budgivning.) Kommer få tävla på hela karriären ut och förhoppningen är att han har en hel del att ge på tävlingsbanan.
Red Nova - Unghäst som ännu inte fått fart på sin karriär. Siktas mot Derbyt men det kan bli klart svårt att få med henne dit om hon inte får för sig att vinna lite oftare. Dock förhållandevis oprövad.
Fenrir Frank - Sent född treåring (blivande fyraåring) som än så länge bara fått gå provlopp. Närmar sig debut på tävlingsbanan och förhoppningarna är väl ganska ljumma. Kan eventuellt överraska.
Syster Dyster - Inköpt på grund av den fina stammen. Ännu ej testats på tävlingsbanan. Kommer få löpa på ett tag innan hon går till aveln.
Feels Like Fire - Också inköpt på grund av stammen. Kommer byta namn och behöver få en hel del träning för att vara någon som stallchefen kan ta till sig.
Dalvar Tre - Femte gången gillt! Äntligen var det dags för Dalvar Jr att få fram en hingstavkomma. Efterlängtad och omtyckt redan på förhand av stallchefen. Denna hästen kommer tjäna miljoner.
Kings Queen - Kommer förmodligen serveras på fat i södra Italien tids nog. Med andra ord, ingen som kommer lämna avtryck på tävlingsbanan.
Colbert Lucy - Ser lovande ut, men behöver få en hel del träning för att bli redo för tävlingskarriären.
Effortless - Fin farsa, men vad hjälper det när hon som bäst tränar hälften så bra som sina unghästkamrater?
Légende Léa - Det vore nästan en skymf mot åsnor att kalla LL för en - med andra ord är detta ingen som någon behöver se upp med. I varje fall inte på tävlingsbanan. Kan dock bli intressant i framtida avel.
Dr Dokwerker - Han har något som gjort att stallchefen tagit honom till sig. Inga jättesiffror och tränar inte jättebra, men kommer få kriga på på banorna mot jämnåriga framöver.
Pretend To Suck - Hon inte bara "pretendar" vad det verkar hittills. Nåväl, den som lever får se...
Miss Nutmeg - Stallets på förhand klart mest lysande unghäst. Fina siffror och tränar på bra. Stallchefen blir både besviken och överraskad om hon inte skulle kunna hävda sig i Kriteriet eller Oaks.
Southwicker - Kan eventuellt komma att göra avtryck som unghäst, men på sikt ser han ut att vara lite för träningsovillig för att bli någon att räkna med.
Lowball - Gillas av stallchefen, men kommer eventuellt att få vänta på tävlingsdebut då han i dagsläget behöver få mer träning.
Callitaday - Samma som Lowball.
Miss Rage- I behov av extremt mycket träning för att kunna hävda sig. Tiden får utvisa om hon blir hamburgare eller vardagsloppsdrottning.
Deringer - Ligger ute till försäljning. Oklart om han blir såld eller ej. Om han blir kvar i stallet så kommer han få åtminstone hela treårssäsongen på sig att visa vad han går för.
Grasping Princess - Ej född ännu.
|
|
Reply
|
|
lillsyrran
|
Posted: 2018-06-28 22:27:24 Edited(3): 2018-07-01 07:59:45
|
Became a member: 2011-09-22
Forum posts: 815
|
Inkas Henya s3. Den enda som är kvar i stallet efter förra etappens uppfödningar. Har tjänat strax över 60 k och har en seger på sju starter. Inget vidare bra ämne men jag har svårt för att släppa hästarna före de har blivit fyra eftersom flera av de jag har fött upp har bättrat sig rejält då.
Travelling Cup s4 köptes i slutet av etapp 1 i år för 1100 kr. Hon har visat sig trivas fint hos oss och har hittills tjänat 237 000 denna etapp vilket är enormt mycket i vårt stall.
Poseben Enota s4 köptes också i slutet av etapp 1, för 5 kr. Hon har tjänat 85 750 kr denna etapp vilket får anses vara godkänt med tanke på inköpspriset.
Dribbling Platinum v5 efter Puch Puch Puch. Ny häst i vårt stall. Mycket orutinerad herre som har startat endast 7 ggr varav 2 segrar. Hoppas att han kommer att trivas på banan framöver.
Super Ball h5, Också ny i stallet, kom till oss i mitten av etappen. En av stallets dyrare hästar sett till inköpet. Har tjänat 124 300 hittills. Inte i riktig formtopp för närvarande men vi hoppas att det vänder.
Inkas Nishga s5. Egen uppfödning som varit rätt blek,. Har klarat sig kvar mest för att jag inte har behövt boxen, men nu finns det annat som intresserar så hon får gå i pension om dte blir affär. En seger i Alfa är hennes främsta merit.
Inkas Ousita s5. Egen uppfödning som hade en fantastiskt etapp i början av året. Sprang in 546 500 kr, vann World Grand Prix och France Open trot. I år har hon tappat sugen totalt och tjänat ynka 1400 kr. Stallchefen är förbryllad och funderar ständigt över vad han ska göra med henne. Blir det inte akut platsbrist blir hon kvar så hoppas vi på nytändning.
Inkas Crow s6. Egen uppfödning som är en av stallets medelmåttor. Tjänat 52 000 denna etapp, den förra mer än det dubbla. Utmärker sig inte på nåt sett men sköter sig skapligt.
Funky Breeze s7 efter Rhtym Identification. Köpt sent i etapp 2. 169 stp hade hon då och jag köpte henne för bara några kronor. Hon har tjänat 241 600 denna etapp så vi hoppas att hon ska trivas lika bra hos oss framöver.
Inkas Calusa s7. Egen uppfödning som borde ha fått gå i pension men ibland är det svårt att komma till skott.
Sliding Lieutenant h9 efter Semper Fi. Stallets mest rutinerade kuse köptes sent i etapp 3 2017. Hans främsta meriter är France le Grande och Golden Five Round 1. Han var lite blek förra etappen men denna etapp har han dubblat sina insprungna pengar och med lite tur är formen på väg uppåt.
Brown Clown v7. Numera såld men en fantastisk häst som jag måste få berätta om. Jag hittade honom på marknaden i början av året. Knappt startad alls. magkänslan sa att jag skulle köpa så jag betalade 3 kr och fick hem en väldigt "grön" gammal travare. Lät honom starta och som han sprang! Han är helt klart stallets genom tiderna bästa häst, drog in flera hundra tusen. I mitten av etapp 2 bestämde vi oss efter mycket velande för att sälja "Clownen" Han lades ut på marknaden för 1,5 miljoner och slutade på hiskeliga 2,6 miljoner!
Årets föl är två ston och två hingstar. En hingst är efter General Knight (samma far som min Travelling Cup) annars är det enbart hemmaavel. De ser ungefär lika deprimerande ut som vanligt men kommer att få åtminstone hela 3-årstiden på sig att visa vad de kan.
Kuriosa: Alla mina uppfödningar har prefixet "Inkas" och är döpta efter indianstammar. Tex Inkas Nishga: både Inka och Nishga är indianstammar. En del av de nyare avkommorna får dock andra namn. Min förra IRL-häst hette Inka, det är hon på min bild och min dress.
|
|
Reply
|
|
styxon
|
Posted: 2018-06-29 12:02:39 Edited(3): 2018-06-29 17:44:45
|
Became a member: 2008-12-09
Forum posts: 98
|
Hakar på även jag inte tror att någon är intresserad av att läsa om ett medelmåttigt stall.
Cheerful Technology, 9v, nollspurtare som verkar ojämn i sina starter men plockar ändå sina pengar.
Serges Skärp Cherry, 8v, nollspurtare som nyligen vann ett Silver-försök men tappade formen helt efter det. Är ändå stallets bästa häst.
Terminal Worker, 8v, nollspurtare som springer in sina pengar.
Lützen Larockma, 7v, nollspurtare som inte är någon äkta Larockma-uppförning. Pinnar på bra och har lyckats med konsten att ge allt i både försök till och final i Exclusive och ändå stå som slutsegrare.
Angelien Olympicon, 6s, skapligt medelmåttig nollspurtare som skrällde i en Exclusive-final nyligen.
Kvarngärdets Aurora, 6s, inköpt oaksfemma tillika nollspurtare som efter unghästtiden har överraskat positivt fast hon inte vinner så ofta.
Moronto Taiden, 6s, tränar mycket bra men är bara en hygglig medelmåtta på tävlingsbanan.
Heracles, 6v, medelmåtta som är lika gammal som sin mor Angelien Olympicon. Vinner sällan men är inte heller någon som man bara springer ifrån.
The Chocolate Factory, 6v, nollspurtare som är inköpt för billig peng och som matchas mot rikstotoloppen.
Kvarngärdets Circus, 4v, hambletonianfemma tillika nollspurtare som är inköpt för billig peng för att tränas upp och komma ut igen som sexåring
Elwë Thingol, 4h, medelmåtta som troligtvis kommer att kastreras eller pensioneras.
Betulaceae, 4h, köptes för dyra pengar och kommer troligtvis att springa in den köpepengen innan karriären är över.
Bregor, 3h, verkar vara den bästa egenuppfödda unghästen någonsin i stallet, som aldrig har haft någon bra unghäst.
Betula Caerulea, 2s, och Pain Killer, 2s, duger troligtvis inte till något.
Vanuit Mijn Hartje, 2s, och Leichttraktor, 2s, kommer att testas i några lopp men går gissningsvis sedan till avel eller till försäljning.
Barahir, 2h, efter Bregor och kommer förhoppningsvis kunna bli bättre än sin far.
Halmir, 2h, inköpt nollspurtare från Stuteriet som tränar klart mycket bättre på styrka än snabbhet. Framtida långskuffare?
Finwë, 2h, inköpt nollspurtare från Stuteriet som tränar bäst av mina tvååringar men kommer troligtvis inte ut som treåring eftersom värdena satt lite fel vid leverans.
|
|
Reply
|
|
lillsyrran
|
Posted: 2018-06-29 14:55:00  Hakar på även jag inte tror att någon är intresserad av att läsa om ett medelmåttigt stall.
Cheerful Technology, 9v, nollspurtare som verkar ojämn i sin starter men plockar ändå sina pengar.
Serges Skärp Cherry, 8v, nollspurtare som nyligen vann ett Silver-försök men tappade formen helt efter det. Är ändå stallets bästa häst.
Terminal Worker, 8v, nollspurtare som springer in sina pengar.
Lützen Larockma, 7v, nollspurtare som inte är någon äkta Larockma-uppförning. Pinnar på bra och har lyckats med konsten att ge allt i både försök och final till Exclusive och ändå stå som slutsegrare.
Angelien Olympicon, 6s, skapligt medelmåttig nollspurtare som skrällde i en Exclusive-final nyligen.
Kvarngärdets Aurora, 6s, inköpt oaksfemma tillika nollspurtare som efter unghästtiden har överraskat positivt fast hon inte vinner så ofta.
Moronto Taiden, 6s, tränar mycket bra men är bara en hygglig medelmåtta på tävlingsbanan.
Heracles, 6v, medelmåtta som är lika gammal som sin mor Angelien Olympicon. Vinner sällan men är inte heller någon som man bara springer ifrån.
The Chocolate Factory, 6v, nollspurtare som är inköpt för billig peng och som matchas mot rikstotoloppen.
Kvarngärdets Circus, 4v, nollspurtare som är inköpt för billig peng för att tränas upp och komma ut igen som sexåring
Elwë Thingol, 4h, medelmåtta som troligtvis kommer att kastreras eller pensioneras.
Betulaceae, 4h, köptes för dyra pengar och kommer troligtvis att springa in den köpepengen innan karriären är över.
Bregor, 3h, verkar vara den bästa egenuppfödda unghästen någonsin i stallet, som aldrig har haft någon bra unghäst.
Betula Caerulea, 2s, och Pain Killer, 2s, duger troligtvis inte till något.
Vanuit Mijn Hartje, 2s, och Leichttraktor, 2s, kommer att testas i några lopp men går gissningsvis sedan till avel eller till försäljning.
Barahir, 2h, efter Bregor och kommer förhoppningsvis kunna bli bättre än sin far.
Halmir, 2h, inköpt nollspurtare från Stuteriet som tränar klart mycket bättre på styrka än snabbhet. Framtida långskuffare?
Finwë, 2h, inköpt nollspurtare från Stuteriet som tränar bäst av mina tvååringar men kommer troligtvis inte ut som treåring eftersom värdena satt lite fel vid leverans.
Answer to: "Hakar på även jag inte tror att någon är intresserad av att läsa om et"
|
Became a member: 2011-09-22
Forum posts: 815
|
Klart man vill läsa från stall på alla nivåer! Kul ju! 
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2018-06-29 21:13:54
|
|
Exakt som lillsyrran säger det, det är kul att höra från alla stall oavsett nivå så tveka inte att skriva lite om ditt stall kära läsare av detta.
|
|
Reply
|
|
Kopia77
|
Posted: 2018-06-30 12:51:07 Edited(5): 2018-06-30 12:54:03
|
Became a member: 2012-04-26
Forum posts: 238
|
Narcissique v10 1-kronasköp som srungit in 4 miljoner. Var väl mer en utfyllnadshäst men från 5år och framåt har han gått framåt varje etapp
Grasping Midnight s 9 Egen uppfödning efter ddmannens (numera sålde) avelshingst Le Carouselle. Vann väldigt mycket som unghäst. Lite humörbetonad och kan tappa alla poäng för att sedan vips kvala in till TZO-final. Över 5 miljoner intjänat.
Antimatter Cherry s9 Mötte Grasping ofta i årgångsloppen och när Cherry sålde ut passade jag på. Går mest WCT och lördagslopp men kom överaskande 2a i TZO så nu får hon testa på eliten igen.
Hail Thruster Cherry v8 Efter min egen Admiral Printer så jag köpte honom med. Ingen annan som var sugen. Föddes med värdena 0110 och har nu sprungit in över 2 miljoner så var inte så snabba på att döma ut dom som föl.
Pampered Lipstick s8 Egen uppfödning efter Admiralen och min gamla Hambovinnare Moonlight Sky. Sprungit in 2 miljoner och hoppas hon hittar tillbaka igen
Questor v5 Ett till 1 kronasfynd. Tränar ingenting men har visat sig duga ändå. Startar på, på lördagarna
Gorgeous Flower s4 Efter min egen Heavy Energy. Derbytrea som även gick bra i Wappen. Kan bli något riktigt bra.
Ligger stabilt runt 10-platsen i rankingen. Kommer nog aldrig komma högre då jag har svårt att sälja mina hästar och låter de starta på kanske lite väl länge innan jag ger upp, vilket iofs också är en anledning att jag inte hamnar längre ner på listan. Hos mig får de bästa fodret, minst 5stjärnig tränare, träningsanläggning och alltid chansen.
|
|
Reply
|
|
Claxos
|
Posted: 2018-06-30 19:46:17 Edited(1): 2018-07-02 18:41:02 Narcissique v10 1-kronasköp som srungit in 4 miljoner. Var väl mer en utfyllnadshäst men från 5år och framåt har han gått framåt varje etapp
Grasping Midnight s 9 Egen uppfödning efter ddmannens (numera sålde) avelshingst Le Carouselle. Vann väldigt mycket som unghäst. Lite humörbetonad och kan tappa alla poäng för att sedan vips kvala in till TZO-final. Över 5 miljoner intjänat.
Antimatter Cherry s9 Mötte Grasping ofta i årgångsloppen och när Cherry sålde ut passade jag på. Går mest WCT och lördagslopp men kom överaskande 2a i TZO så nu får hon testa på eliten igen.
Hail Thruster Cherry v8 Efter min egen Admiral Printer så jag köpte honom med. Ingen annan som var sugen. Föddes med värdena 0110 och har nu sprungit in över 2 miljoner så var inte så snabba på att döma ut dom som föl.
Pampered Lipstick s8 Egen uppfödning efter Adiralen och min gamla Hambovinnare Moonlight Sky. Sprungit in 2 miljoner och hoppas hon hittar tillbaka igen
Questor v5 Ett till 1 kronasfynd. Tränar ingenting men har visat sig duga ändå. Startar på, på lördagarna
Gorgeous Flower s4 Derbytrea (efter min egen Heavy Sound) som även gick bra i Wappen. Kan bli något riktigt bra.
Ligger stabilt runt 10-platsen i rnkingn. Kommer nog aldrig komma högre då jag har svårt att sälja mina hästar och låter de starta på kanske lite väl länge innan jag ger upp, vilket iofs också är en anledning att jag inte hamnar längre ner på listan. Hos mig får de bästa fodret, minst 5stjärnig tränare, träningsanläggning och alltid chansen.
Answer to: "Narcissique v10 1-kronasköp som srungit in 4 miljoner. Var väl mer"
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 14
|
Nimbus Cloud Cherry v,10 En bra häst strax under eliten,jämn och säker.
Airstrike v,10 Har gått från att vara skaplig till att bli riktigt bra,kan säkert fortsätta att hugga i guld.
Kraefter Honorere,h,10 Gav mig min första derbyseger,hade sedan lite svårt att bära pengarna men har kommit tillbaka storstilat,räknas i alla sammanhang.
Lukewarm Cherry v,10 En riktigt bra häst som har mycket att hämta på guldnivå.
Tranquil Moment s,9 Vann golden five och har gjort det mycket bra sedan hon köptes till stallet.
Escatawpa v,8 Var först en besvikelse efter inköp,men har verkligen kommit igång på ett fint sätt.
Advanced Missile v,8 Har alltid tränat uselt men vinner väldigt många lopp,spelmotorn har svårt att bestämma sig om han är bra eller dålig,kan vinna 2 lite större lopp på raken för att sedan bli 11:a och 12:a nästkommande lopp.
Slimy Bandwith v,8 Nyttig och blixtrar till ibland,känslan är ändå är att han inte kommer tillhöra eliten.
Prince Space v,7 Hade en längre svacka men verkar på gång igen.
Rugged Tiger v,6 Inte alls så tokig,har nog en del att hämta framöver.
Brown Bandwagon v,6 Bra skalle och har stora förhoppningar på honom framöver.
Starstruck Orchid s,6 Har börjat visa framfötterna,tror en del på henne.
Magic Collector v,4 Tränar ganska risigt men visar bra skalle.
Eternal Blossom s,3 Har inte alls trott på henne men så vann hon Breeders-kval och senare finalen också,har inte värdena som jag vill ha men hon får nog vara kvar även nästa etapp med så fina poäng.
Quocky Williams v,3 Ganska ny i stallet,positiv start.
Glorious Orchid s,3 Också ganska ny,blandar och ger men kan bli bra.
Coffman v,3 Börjat bra hos mig,kan nog bli nyttig.
Opposing Hollywood s,2 Inget jättelöfte men ska få chansen.
Steel Gladiator h,1 Kommer inte bli långvarig i stallet.
|
|
Reply
|
|
Narkissos1
|
Posted: 2018-06-30 21:28:04 Edited(1): 2018-07-01 10:56:40
|
Became a member: 2016-01-06
Forum posts: 150
|
Är väl ett topp 30-40 stall numer och gör väl felet att jag gärna vill ha kvar mina hästar, säljer och köper rätt sällan. Nämner mina egna uppfödningar här.
Narkissos Jet ganska enkel tidigare men som 8-åring körde hon in 167.850:- vilket är bra.
Narkissos Journey Ingen stjärna, men ganska jämn och säker.
Narkissos Avenue Breeders 2:an som fick svårt att hålla upp dom pengarna, har varit godkänd detta året men hoppas på mer nästa säsong som 7-åring.
Narkissos Brodde Oaks vinnare med 2 på spurten som var väldigt bra som 3-4 åring. Har haft det väldigt svårt efter det. Men fick vinna sista starten som 6-åring, så vi provar ett år till med henne.
Narkissos Stone Tränar väldigt bra, och har som 6-åring utvecklats.. Tror hon kan köra i en del pengar nästa år.
Narkissos Kronos Stallets stora stjärna, minuset med henne att hon inte går på skitigt. Strax under årgångstopparna.. Tränar väldigt bra och utvecklas hela tiden, siktar mot brons den 14:e juli, körde in 460.000 i år på 5 starter.
Narkissos Tilly Tror på en riktigt fin 5-års säsong med denne som körde in 220.000 i år, siktas mot Golden five.
Narkissos Face Var hopplöst osäker som 3-åring, har stabiliserats som 4-åring. Kommer tjäna sina pengar framöver.
Narkissos Du Coctail 192.000 inkört som 3-åring... Tränar hyggligt bara men har en del kapacitet, ska kunna leverera som 4-åring.
Narkissos Tooma Hygglig häst som är jämn och säker, behöver fast bana och tror han kan köra in en del pengar som 4-åring.
Narkissos Southwind Inget extra och kommer nog säljas nästa säsong.
Narkissos Du Bloc Spurtnolla med rätt dåliga värden tyvärr.. Men intressant ändå.
Narkissos Digital Även hon blir intressant att starta igång, dock svårbedömd.
|
|
Reply
|
|
jormol
|
Posted: 2018-06-30 21:31:38
|
Became a member: 2008-02-01
Forum posts: 81
|
Ruiten h.10 Stallets bästa häst som tyvärr inte riktigt räckt till sista säsongerna.
Zeds Dead Cherry s.10 Köptes som avelssto men tävlade riktigt bra ett tag men vill inget så det blir nog avelsboxen snart.
Carlos Cointreau s.7 Tränar bra men visar inte mycket på banan.
Barefoot Fiber s.6 Har redaan varit för länge i stallet.
Broken Man h.5 Träningsfenomen utan vinnarskalle men tjänar alltid pengar.
Kick In The Eye s.5 Ser allt bättre ut och kan bli skaplig.
Confident Printer v.5 Nyttig häst som drar in pengar.
Virtueel Ruit s.4 Gjort det OK men får det jobbigt ett tag nu.
Lopende Voort s.4 Har inte levt upp tilll våra högt ställda förväntningar.
Silver Gold s.4 Har gjort sitt på tävlingsbanan.
Listening Steel h.4 Hyfsad unghäst får se om han utvecklas vidare.
3 åringarna Alla gjorde det bra men tränar svagt så de får troligen svårt nästa säsong.
Unghästarna Bara Lika Fiore som kommer att starta.
|
|
Reply
|
|
OttoB
|
Posted: 2018-07-01 21:54:57 Haka gärna på denna tråden och kör lite presentation av någon eller några av ditt stalls hästar. (Eller varför inte allihopa?) STORT TACK på förhand!
...
Rowshambow - Först såld och sen återköpt för en stor summa pengar. Favorithäst i stallet även om han kanske inte riktigt gjort sig förtjänt av det. Kommer få löpa på upp till 12 år sen blir det avelsverksamhet.
Time To Attack - Också dyr att köpa in. (Han blev det efter utdragen budgivning.) Kommer få tävla på hela karriären ut och förhoppningen är att han har en hel del att ge på tävlingsbanan.
Red Nova - Unghäst som ännu inte fått fart på sin karriär. Siktas mot Derbyt men det kan bli klart svårt att få med henne dit om hon inte får för sig att vinna lite oftare. Dock förhållandevis oprövad.
Fenrir Frank - Sent född treåring (blivande fyraåring) som än så länge bara fått gå provlopp. Närmar sig debut på tävlingsbanan och förhoppningarna är väl ganska ljumma. Kan eventuellt överraska.
Syster Dyster - Inköpt på grund av den fina stammen. Ännu ej testats på tävlingsbanan. Kommer få löpa på ett tag innan hon går till aveln.
Feels Like Fire - Också inköpt på grund av stammen. Kommer byta namn och behöver få en hel del träning för att vara någon som stallchefen kan ta till sig.
Dalvar Tre - Femte gången gillt! Äntligen var det dags för Dalvar Jr att få fram en hingstavkomma. Efterlängtad och omtyckt redan på förhand av stallchefen. Denna hästen kommer tjäna miljoner.
Kings Queen - Kommer förmodligen serveras på fat i södra Italien tids nog. Med andra ord, ingen som kommer lämna avtryck på tävlingsbanan.
Colbert Lucy - Ser lovande ut, men behöver få en hel del träning för att bli redo för tävlingskarriären.
Effortless - Fin farsa, men vad hjälper det när hon som bäst tränar hälften så bra som sina unghästkamrater?
Légende Léa - Det vore nästan en skymf mot åsnor att kalla LL för en - med andra ord är detta ingen som någon behöver se upp med. I varje fall inte på tävlingsbanan. Kan dock bli intressant i framtida avel.
Dr Dokwerker - Han har något som gjort att stallchefen tagit honom till sig. Inga jättesiffror och tränar inte jättebra, men kommer få kriga på på banorna mot jämnåriga framöver.
Pretend To Suck - Hon inte bara "pretendar" vad det verkar hittills. Nåväl, den som lever får se...
Miss Nutmeg - Stallets på förhand klart mest lysande unghäst. Fina siffror och tränar på bra. Stallchefen blir både besviken och överraskad om hon inte skulle kunna hävda sig i Kriteriet eller Oaks.
Southwicker - Kan eventuellt komma att göra avtryck som unghäst, men på sikt ser han ut att vara lite för träningsovillig för att bli någon att räkna med.
Lowball - Gillas av stallchefen, men kommer eventuellt att få vänta på tävlingsdebut då han i dagsläget behöver få mer träning.
Callitaday - Samma som Lowball.
Miss Rage- I behov av extremt mycket träning för att kunna hävda sig. Tiden får utvisa om hon blir hamburgare eller vardagsloppsdrottning.
Deringer - Ligger ute till försäljning. Oklart om han blir såld eller ej. Om han blir kvar i stallet så kommer han få åtminstone hela treårssäsongen på sig att visa vad han går för.
Grasping Princess - Ej född ännu.
Answer to: "Haka gärna på denna tråden och kör lite presentation av någon eller"
|
Became a member: 2013-01-04
Forum posts: 390
|
Presentation Stall Superior:
Rugged Rock 12-årig valack (Walking Striper-Pinstripes Big Bitch)
10
20
6
0
Köptes för 64K och har kutat in 2 mille sen dess. Har som sin bästa merit vunnit ett silverförsök. Vi får hoppas han kan vara med och vinna några söndagslopp under sin sista etapp som tävlingshäst.
Big Missile 11-årig valack (Great Horsetail-Pretty Runway)
11
21
6
0
Köptes för 107K och har sedan dess sprungit in 1,6 mille. Vann ett Derbykval och ett Klass 2 försök som bäst. I derbyt felade han bort sig i ledningen i sista kurvan pga störning av en annan häst. Hade höga tankar om honom från början då han tränade fint men han har nog ändå varit en besvikelse för mig. Trodde han skulle springa in några miljoner. Nu hoppas vi att vi får nå 2 mille inkört med honom innan karriären är över.
Maurice Greene 10-årig valack (Makin ´A Mess-Ginger Trick)
10
19
6
0
Döpt efter sprinterstjärnan som var stor under slutet av 90-talet. Egenuppfödd fin travare som hade svaga siffror i början och tävlade rent utsagt skitdåligt under 3-4 års etapperna. Det lossnade som 5-åring när han blev valack och har sen dess gjort hyfsat ifrån sig på tävlingsovalen. Har totalt kutat in 2,2 mille. Var tvåa i Golden Five finalen och har vunnit ett Silverförsök som bäst. Vann sin första start denna etapp så vi får hoppas han kan vara med och kriga på V7 under denna etapp.
Sid Kipley Cherry 10-årig valack (Nutmeg Cherry-Vexillologie)
10
18
6
0
Köptes för 1,25mille för drygt ett år sen och har sen dess hunnit med att kutat in en miljon för oss. Har som bäste merit för oss varit tvåa i en klass 1 final. Ståtar totalt med 1,4 miljoner inkörda.
Old Bandwith 9-årig valack (Frozen Frenzy-Pretty Peach)
8
16
4
0
Köptes för en halvmiljon och har sprungit in 350k för oss där han inledde fint med att ta två raka Deltasegrar direkt. Har nog fina pengar kvar att hämta på tävlingsbanan och vi siktar först och främst in oss mot söndagarna för att se vart det leder. Totalt insprunget: 1,4 miljoner.
Crash Bandicoot 9-årigt sto (Django-Ginger Trick)
9
16
5
0
Stallchefens absoluta favorithäst alla kategorier. Egenuppfödd med stallets egna avelshingst Django som pappa. Döpt efter mitt favorit tv-spel som liten. Jämnt och säkert sto som har lyckats med att vinna Kungeloppet och Golden Five finalen. Hoppas såklart att hon fortfarande ska räcka i stoeliten och ev Guld men det är många bra hästar i dem högsta klasserna och det krävs fina poäng för att komma med. Hur som helst så matchas hon mot TZO denna runda. Vore riktigt skoj att få se henne i en sådan final. Totalt insprunget: 2,3 miljoner.
Ramos Pegasos 9-årig hingst (Stuterihäst)
9
19
6
0
Köptes in för 1 mille och har sprungit in 870K sedan dess. Ojämn häst som ligger nära till att bli valack, även om det skulle vara lite spännande att avla på honom då han är en stuterihäst + att han alltid tränat bra. Kan med lite flyt kuta in betydligt mer om han hittar jämnheten. Sin främsta merit hos oss så har han vunnit ett Bronsförsök från bricka 12 på Något Tung Bana, det ska tilläggas att han har en 0a på Tungt...
Totalt insprunget 1,2 miljoner.
Hard Desire 9-årig hingst (Stuterihäst)
8
15
4
0
Köptes in för (260K) att han tränade så bra som 3-åring + sina fina värden på Tungt och Vinter. Började sin karriär på ett lovande sätt men han verkar ha stagnerat på slutet och ibland har han perioder då han är riktigt grym för att sedan vara rent utsagt usel vid vissa tillfällen. Kanske skulle behöva knipsa honom med för att tända tävlingsgnistan igen. Har sprungit in totalt 1,4 miljoner och har som bäst vunnit ett Klass 2 försök.
Ronaldo Pegasos 8-årigt sto (Royal Phantom-Frau Blücher Pegasos)
8
15
6
0
Var ett utav dem dyraste inköp stallet gjort. Kostade hela 3,3 miljoner. Hon hade fina meriter(vunnit Race De France och ett Derbykval) och en riktigt fin stam, hyfsade värden så vi slog till. Hoppas hon kan fortsätta leverera även hos oss. Kommer inte säljas vidare utan hon kommer att få verka i aveln efter tävlingskarriären är över. Har totalt kutat in 1,8 miljoner varav 600k hos oss på 21 starter.
Giunchi 8 årig valack (Competitive Knight-Modest Wish)
8
14
4
0
Betalade jag 500K för, hade svaga siffror men jag gillar en häst som heter Kallikeito Cherry som har samma pappa som Giunchi så jag slog till när jag såg att den var en 0-spurate efter Competitive Knight ute på marknaden. Det visade sig vara ett bra köp då han sprungit in 1,3 miljoner. Vann ett Golden Five Round 1 lopp och var tvåa i både Wappen Der Grafschaft och World Grand Prix samt att han vann sitt Derbykval för att senare vara helt under isen i finalen som 4-åring. Har väl inte direkt rosat marknaden efter det men jag tycker han gör det bra och han ska ut i en Silverfinal nästa helg.
Bellatrix Lestrange Superior 6-årigt sto (Great Horsetail-Ginger Trick)
6
12
6
0
Född sent som 1-åring och har väl aldrig riktigt kommit in i matchen. Dåligt matchad oxå men hon kommer få fortsatt förtroende och tävla på ett tag till. Finns mycket kapacitet att hämta. Tränade jättebra som unghäst och det var en fin mix-match att skicka Ginger Trick till Great Horsetail. Ett framtida elit-avelsto kanske?
Totalt insprunget 265K och har en Gammaseger som bäst på sitt konto.
Criminal Hydro 5-årig valack (Wurmbrandt Larockma- Lucky Garden)
6
11
4
0
Köptes i ilska för 2kr när jag gjort plats i stallet för att köpa Time To Attack som låg ute på marknaden samtidigt som Hydro. Tyvärr fick jag rejält mothugg i budgivningen så jag gav till slut upp TTA som fick tränas hos Stall Nessla istället. Kanske vart det lite väl dyrt Yermac?  Hur som helst en häst som kutar in pengar titt som tätt. Ingen stjärna vad han visat hittills men kanske det kan ändras? Totalt insprunget 157K varav 86K hos mig.
Draco Malfoy Superior 4-årigt sto (Speak To Me-Oh What A Babe)
4
7
4
0
Köptes relativt billigt tycker jag, (400k) gentemot sina träningssiffror och kapacitet. Hade en del förväntningar på henne innan Kriteriet och senare Oaks. Gick inget vidare i nått av dem och vi ska försöka matcha mot lite kortare distanser i början av denna etapp för att mot slutet sikta in oss mot Race De France. Blir nog svårt men vi ska göra vårat bästa. Går det inte så finns ju Beta-loppen och kanske en ev Golden Five sejour som 5-åring.
Totalt insprunget 191K.
Durmstrang Superior 4-årig valack (Brodde Star-Glanz Dame)
6
6
1
0
Kostade nada när vi köpte honom och han såg klen ut jämfört med sina jämnåriga kullkamrater men han visade sig duga ganska bra ändå om han inte straffar ut sig med galopp såklart. Tog två Alfa-segrar under 3-årssäsongen och det tycker jag var mycket duktigt gjort. Behöver få lite mer snabbhet i benen bara.
Totalt insprunget 150K
Enervate Superior 3-årig valack (Nuncio-Ginger Trick)
4
6
3
1
Tränar riktigt fint men hade en galopprisk på 10 så vi kastrerade så fort vi fick chansen nu väntar vila i några dagar och sen ska vi anmäla och se vad som händer.
Expectopatronum Superior 3-årig hingst (Django-Portello)
2
3
1
0
Tyvärr svaga siffror och inte något träningsmonster heller. Men det är ju inte allt. Vi får se om det är någon vidare tävlingsindivid när han får gå ut i lopp.
Expelliarmus Superior 3-årigt sto (Semper Fi-Zingolina)
3
4
2
0
Mamman var en tidigt och vindsnabb dam som avslutade karriären alldeles för tidigt och pappan behöver ingen närmare presentation. Tyvärr så tränar hon heller inget vidare men tror ändå hon kan göra ifrån sig bra bara hon får tid.
Holiday Credit snart Engorgio Superior (Digital Ink-Art Vandelay Pegasos)
2
4
2
0
Kostade 1kr: Köptes i brist på annat, tränade helt okej men har tyvärr en hög galopprisk och kommer därför kastreras.
Rational Frenzy (Django-Cute Boquet) ej född ännu. Cute Boquets första avkomma sedan hon avslutade karriären. Hoppas avkommorna är lika duktiga och allround som henne.
Super Ball (Django-Bombarda Superior) Ej född. Spännande med Nuncio som morfar och ett utav mina favorit avelsston Ginger Trick som mormor.
Kul att läsa era andras presentationer. Hoppas att fler stall tar sig tid till detta!
Trevlig sommar önskar Stall Superior. 
|
|
Reply
|
|
Briljant
|
Posted: 2018-07-03 20:37:57 Edited(2): 2018-07-03 20:40:32
|
Became a member: 2017-01-26
Forum posts: 124
|
Sous-marin v8
4-17-8-0
Marinen är från stallets första avelsavkommor såldes men köptes tillbaka och lämnat ett riktigt fint föl ( Criminal Tyke Mörbult ) men har sedan dess inte lyckats så bra på varken banan eller i aveln. Kastrerades nylingen och hoppas att det ger en ny tändning i loppen. Hur som helst kommer han få stanna tills han går i pension.
Såld för 473 000
Köpt för 1 kr
Insprunget 488 300 kr
Myspysfjanteri s6
5-14-2-1
Myspys är ett härligt sto med ett underbart namn köptes in pga namet då stallchefen älskar udda namn. Men även stamtavlan intresserade med Sinterklaas som pappa Myspys tog hem segern i Deutschland Grand Prix och har sedan dess inte prestrerat speciellt mycket och gick en hel etapp utan att tjäna en krona men etappen som var så skärpte hon till sig rejält och får en chans till ute på banan.
Köpt för: 1 kr
Insprunget: 602 700 kr
Noble Allure v6
4-10-4-1
Mr Noble har verkligen visat att de blå staplarna är inte allt han har visat oerhört fint löphuvud när han väl får till det. Har sprunigt in en halv miljon sen han kom till stallet och självklart stanna i stallet tills han visar att han inte vill mer men än så länge älskar han att tävla.
Köpt för 3 kr
Insprunget 516 700 kr
Radiating Rose s5
6-11-2-2
Rose är ny i stallet köpt som tilltänk avelssto men ska självklart få testas ute på banan med. Har inte lärt känna henne ännu och kan därför inte säga så mycket om henne.
Köpt för 4 kr
Insprunget 310 200 kr
Sliding Moon h5
6-14-2-2
Sliding är en mycket trevlig hingst efter Sinterklaas vilket gjorde att jag la bud på honom. Han gör som regel alltid sitt bästa och imponerade stort med en tredje plats i kriteriet som 3 åring. Har blivit sparsamt startad och fått träna en hel del men siktar på at ta ut honom i V75 denna etappen.
Köpt för 7 kr
Insprunget 589 500 kr
Blossoming Moon s5
3-10-5-0
Har varit ganska anonym i stallet men gör väldigt fina prestrationer till och från andra platsen i stoderbyt är det bästa hon har fått till hittils men springer in fina pengar hela tiden. Kommer siktas på v75 och söndagsloppen så får vi se hur hon utveckas under etappen.
Köptes för 13 kr
Insprunget 257 800 kr
Linguine s5
4-11-5-0
Linguine är ny i stallet som vi håller på att lära känna
Köptes för 1 kr
Insprunget 122 900 kr
Piska Litetill s4
5-9-2-1
Piska köptes in mycket pga namet men även för stamtavlan. Hon har visat att hon är ett fint sto som startat 7 gånger 3 segrar varv en av de i klass 3. Vi siktar på stoderbyt med henne med testar så klart att komma med i Derbyt.
Köpt för 1 kr
Inspunget 182 100 kr
Comfortable Body h4
4-7-4-0
Body är en riktigt lat herre i träning och tränar riktigt uruselt men har visat fint löphuvud och springer som bara vinden två segrar i alfa loppen och en andra plats i klass 2 försök som bäst hittills.
Uppfödd hos oss
Insprunget 194 000 kr
Iridio Vox s4
4-8-5-0
Vox är ett riktigt ojämt sto som kan gå hur bra som helst eller inte alls köptes mest som utfyllnad i stallet och se vad hon kan ge men ingen blivande stjärna.
Köptes för 11 kr
Insprunget 60 300 kr
Lying Necklace s4
4-7-5-0
Ännu en utfyllads häst men med betydligt bättre resultat har visat fin fin inställning och kommer få starta på tills det inte går mer. Tränar inte alls bra och kommer få det svårt efter 4 års säsongen.
Köptes för 6 kr
Insprunget 196 700 kr
Dribbling Technology h4
4-6-3-0
Ännu ett hopplöst fall i träning men fick chansen i alla fall och har gjort det okej ute på banan men får se hur han klarar av 4 års säsongen.
Uppfödd hos oss
Insprunget 103 100 kr
Balzac Du Monde h4
4-9-5-0
En riktigt klass häst som gjort det oerhört bra trots kort 3 års säsong, 2 raka i alfa och tränar helt okej. Siktar på v75 lopp och mot derbyt. Detta är en häst stallet tror mycket på och kommer förhoppningsvis stanna länge.
Köptes för 110 000 kr
Insprunget 148 550 kr
Stampante h3
Trevlig treåring som träna helt okej men kommer lämna stallet imorgon.
Uppfödd hos oss
Insprunget 0 kr
Arrière-pensée s2
Kommer gå i pension så fort hon blir 3 år.
Stall Brilliant är väldigt fäst vid sina hästar och hade nog varit betydligt högre i världsrankningen men har det riktigt kul trots allt och det är lite kul att se att det är fler som är fäst vid sina hästar
Riktigt intressant att läsa om era hästar  Hoppas fler hakar på
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2018-07-09 16:10:47
|
|
Tack till alla som tog sig tid att skriva, det var rolig läsning!
|
|
Reply
|
|
sokret88
|
Posted: 2018-07-10 14:46:06 Edited(4): 2018-07-10 14:50:28
|
Became a member: 2014-06-29
Forum posts: 392
|
Pinstripe´s Bagheera 8 årig hingst med mycket fina siffror som tjänat 821 500 kr, har alltid tränat grymt bra men har inte visat så mycket på banan, men verkar vara på gång nu och har talang för att nå eliten även 0- spurtare!
Giggling Galaxy 7 årigt sto som har tjänat starx över miljonen finns mer att hämta och har som bäst vunnit både försök och final i klass 1, även hon är 0- spurtare.
Pinstripe´s Dribbler 6 årig hingst som tjänat 1 476 500 kr och som just nu är bästa hästen i stallet, tränar inte jättebra men har riktigt fin vinnarskalle. Vann försök i derbykval, goldenfive round 1 och var 3 i finalen, Not a Noob Cup. Qualifier, vann även WTC Hastings sist som 5 åring och hade då sprungit in över en miljon. Hoppas mycket på honom denna etapp och självklart 0-spurtare!
Pinstripe´s Dixie 6 årigt sto som tjänat 634 350 kr och är riktigt fin. Hennes största bedrift är vinsten i stoderbyt och har efter det gått många tuffa lopp och gjort det bra men inte haft någon medvind. hoppas hon kan komma tillbaka denna etappen även hon 0- spurtare!
Guilty Pleasure 6 årigt sto som köptes in för 271 051 kr och tränar makalöst bra och har fina siffror . Gillar stammen och hoppas en del på henne och hon är 0- spurtare!
Kvarngärdets Calippo 5 årig valack som köptes in för 292 306 kr, tränar bra och har fina siffror tror han kan tjäna fina pengar framöver och är 0 -spurtare!
Pinstripe´s Elektra 5 årigt sto som köptes in som 3 åring för 3 kr tränar mkt bra och ser läcker ut . Har kommit igång på slutet med 3 vinster, tror mycket på henne och hoppas hon kan komma ikapp sina jämnåriga trots att hon är sent född och endast gjorde en start som 3 åring. Siktas mot golden five!
Pinstripe´s Fancy 4 årigt sto som köptes in svindyrt 3 495 000 kr av misstag då jag inte kollade träöningen innan bud, vilket jag bittert får ångra då hon tränar uselt men tjänade ändå 159 800 kr som 3 åring . Är till salu och tror inte på henne 0 - spurtare!
Pinstripe´s Fame 4 årigt sto som köptes in som 3 åring för 500 000 kr . Är riktigt fin har har bra värden , tränar även ganska bra. Kom inte riktigt igång som tre åring men tror hon kommer hävda sig bra som 4 åring även hon 0- spuratre!
Brown Beard 1 årig hingst efter min stjärna Elegant Pixie och Royal Phantom. Föddes med bra värden och är 0 spurtare, tyvärr är galopprisken hög så det blir nog kastration vilket är synd med tanke på stammen, men ska tänka på saken ordentligt innan. Hoppas han ärver mammas skalle och träningsförmåga.
Det var våra hästar i stallet som vi ska behålla, har tyvärr inte varit inne här på två veckor så jag har missat mycket, men ska bättra mig. Tack och hej!
|
|
Reply
|
|
sportsvensson
|
Posted: 2018-07-20 17:48:11
|
Became a member: 2011-05-14
Forum posts: 365
|
Stall Pegasos hakar på!
Sålde ut hela stallet för några etapper sen då tiden inte fanns till detta spel. Nu satsar vi igen men klassen på stallet är givetvis inte som den har varit...men vi kämpar på!
- - -
Travelling Stardust, sto 8 år - Sto som köptes in för en dryg mille och ska verka som avelssto senare. Har dock fått starta på och gör det helt okej i brons.
Dribbling Technology, hingst 4 år - Köptes som utfyllnad nu i början men med lite flyt så kanske han kan plocka lite poäng och vara med i Derbykvalet.
Coffey Pegasos, sto 3 år - Sto som vann i debuten men floppat efter det. Medelmåtta.
Krushelnyski Pegasos, hingst 3 år - Nollspurtare som tränar sämre än Dario Hubner. Ännu inte varit i närheten av att vinna och slakt ligger nära till hands.
Dominant Lion, valack 3 år - Kastrerades tidigt och blev trea i debuten, kanske kan tjäna ihop till havren.
Lindstrom Pegasos, hingst 3 år - Faktiskt en rätt så trevlig häst som varit trea två gånger och vann nu senast. Klass Alfa nästa anhalt och jag blir inte förvånad om han vinner där med.
Lowe Pegasos, hingst 3 år - Ingen nollspurtare men helt okej värden. Kan bli en kantboll framöver.
Mcclelland Pegasos, sto 3 år - Inget för spelarna, kommer förmodligen att pensioneras snart.
Gregg Pegasos, hingst 3 år - Skrällen i kullen. Medelmåtta värdemässigt som verkar besitta en fin skalle. Redan klar för Deutschland Grand Prix och Hambot och vann sitt försök till Breeders. Unghäststjärna?
Face Of Love, sto 3 år - Lik.
Semenko Pegasos, sto 3 år - Förmodligen den mest kapable 3-åringen i stallet men får det inte riktigt att lossna.
Fogolin Pegasos, valack 3 år - Inget att skriva hem om.
Pouzar Pegasos, sto 3 år - Inga vidare resultat men borde nog kunna vinna lopp snart.
Habscheid Pegasos, hingst 3 år - Saknar skallen och pensioneras nog snart.
Niente Testamento. hingst 3 år - Dyrt nyförvärv som vi kommer att ladda mot fyraårssäsongen med.
Rational Force, hingst 3 år - Debuterar på måndag och borde ha lite chans.
Moving Bandwith, valack 3 år - Lus som får några starter på sig att visa vart skåpet ska stå.
|
|
Reply
|
|
davidfermin
|
Posted: 2018-07-21 10:56:47
|
Became a member: 2008-11-12
Forum posts: 537
|
Stall Påarp
Sophisticated Sunset s 4
en av våra mest framgångs hästar ifjor. seger i breeders försök , femma i hambot och två i breeders finalen.
i år blir det mycket träning och derby försök.
Kvarngärdet Dazzling S4
köptes för en krona i början av förra etappen. ganska dunkla värden. Men skrällde rejält när det vankades kriterie kval. Vann sitt försök och lyckades komma två i finalen. nu blir det grand prix och derbykval.
Pinstripes fancy S4
Köptes in för dyra pengar. Tränar dock ej bra så blir nog avel efter denna etapp.
La Donna S4
Tagit sina poäng i billiga sällskap så samma upplägg som fancy.
Sommerfulgen S4
Norskt sto som gjort det okej. ingen stjärna dock siktar på oaks om poängen räcker.
Watcha gonna do H4
gjorde det helt okej i fjor. här är vi osäkra hur vi ska lägga upp etappen.
Portable Energy H4
Siktades hårt på breeders finalen ifjor men blev skadad. derbykval siktar vi på i år.
Running Arrow H4
Nog var mest spännade häst. bäst värdemässigt av en bra kull. blir mkt träning och sen derbykval
Flower Pearl S3
nyförvärv som gjorde det bra i debuten för oss men som va sämre senast. får starta på.
Ants S3
ingen stjärna liksom många övriga ok inte mer i en ganska svag kull i år.
Påarps Allan H3
gjorde det okej senast men ingen stjärna.
Påarps Anna S3
Galopperade i debuten svårbedöm.
Påarps Ann-Sofie S3
I en annars svag kull undantaget. den här sprintern har två raka och siktas på hambot.
Påarps Arne H3
ej visat nån än . stark herre.
Påarps Asbjorn H3
okej debut . oxå svårbedömd.
Påarps Agneta S3
bra debut som trea.
Påarps Astri S3
härliga farter men har ej visat så mycket ännu . har dock lite förhoppningar på henne.
Påarps Alexis S3
får starta på ganska medioker häst.
Påarps Alexander H3
får oxå bara köra på i lägre klasser.
Påarps Ann-Marie S3
gått helt okej.
|
|
Reply
|
|
[ 1